Tips på ett "snällare" shooterspel

Permalänk
Medlem

Tips på ett "snällare" shooterspel

Godkväll
Som rubriken lyder så söker jag ett inte så brutalt shooterspel.
Det är min 10-åriga son som bara skriiiiker där hemma om att han och världen kommer
gå under om han inte får ett shooterspel snart.

Jag har kikat runt och gillar inte riktigt vad jag ser; skära halsen av, blod sprutar osv osv.

Så ni som kan; Tips på ett snällt shotterspel (ganska snygg motsägelse där, snäll och shooterspel ... )

Tack på förhand

//David

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Moderator
Moderator

Undvik senaste COD: Black Ops iaf, finns gott om mys med yxor och knivar i halsen på folk och scener där man riktigt sågar i köttet på fiender med sin taggade kniv, ganska rått.

Battlefield-serien brukar vara ganska snällt tycker jag, blir mest rökpuffar och inte en massa blod som sprutar överallt, minns inte exakt hur det är i senaste BC2 men tror det är relativt OK.

Finns säkerligen bättre alternativ men antar att det är någorlunda populära spel som är på tapeten och inte att det ska vara en shooter bara för att vara shooter så att säga. xD

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

sniper ghost warrior???

Permalänk
Medlem

Team fortress, bara online men passat yngre barn

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xenospore:

sniper ghost warrior???

Se en kula i slowmotion flyga rakt i fiendens ansikte med ett litet blodhål?

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

battlefield heroes är lite "cartoony style" perfekt spel som e gratis spelade de förrut, ni kan ju testa de iaf Free FPS - Free Shooter Game - Online shooter - Battlefield Heroes

Permalänk
Medlem

Tänkte precis skriva Battlefield Heroes. Finns inget som skulle vara farligt för en 10-åring där. Du kan ju ta och titta på YouTube först.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 925 @ 3,02 Ghz | ATI Radeon HD5770 @ 1GB | RAM 4GB DDR3 1600Mhz | Xion AXP 500W | Lexa S | Razer DeathAdder | Razer Lycosa | Steelseries 9HD

www.fredrikweb.se

Permalänk

Ja, Team Fortress 2 är rätta svaret. Cartoonish utseende men jävligt bra gameplay.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terihan:

Team fortress, bara online men passat yngre barn

nja, där skvätter det blod och kroppsdelar ganska friskt.
Givetvis finns ju den tysk censurerade, kroppsdelar är leksaker osv.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

mass effect 2, jävligt kul med att kunna köra sin egen story så att säga, sen göra uppdrag på olika platser i galaxen.
Fett grymt helt enkelt!

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Medlem

Counter-Strike 1.6 ??

Finns knappt någon blod.
Och grafiken är slö, så skadorna syns inte på dom dödade personerna.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz| Intel Core i5 2500K , 4.3GHz | Gigabyte GeForce GTX 660 TI | Corsair TX 550W 80+ | Fractal Design Define R3

Samsung Galaxy S III

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Undvik senaste COD: Black Ops iaf, finns gott om mys med yxor och knivar i halsen på folk och scener där man riktigt sågar i köttet på fiender med sin taggade kniv, ganska rått.

Battlefield-serien brukar vara ganska snällt tycker jag, blir mest rökpuffar och inte en massa blod som sprutar överallt, minns inte exakt hur det är i senaste BC2 men tror det är relativt OK.

Finns säkerligen bättre alternativ men antar att det är någorlunda populära spel som är på tapeten och inte att det ska vara en shooter bara för att vara shooter så att säga. xD

Ja, jag kikade på det senaste COD och kände att det var nog inte rätt..
Ska kolla vidare på Battlefieldspelen.

Skrivet av Xenospore:

sniper ghost warrior???

Skrivet av Terihan:

Team fortress, bara online men passat yngre barn

Ok, ska kolla. Tänkte undvika onlinespel då de oftast kostar en peng varje månad och Pappa är en snål fan

Skrivet av Hamzta:

Se en kula i slowmotion flyga rakt i fiendens ansikte med ett litet blodhål?

Kanske inte...

Skrivet av Alfsvåg:

battlefield heroes är lite "cartoony style" perfekt spel som e gratis spelade de förrut, ni kan ju testa de iaf Free FPS - Free Shooter Game - Online shooter - Battlefield Heroes

Låter väldigt intressant, tack!

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Pennybridgarn:

mass effect 2, jävligt kul med att kunna köra sin egen story så att säga, sen göra uppdrag på olika platser i galaxen.
Fett grymt helt enkelt!

Mass Effect 2 är inte en shooter, och är antagligen lite svårt för en 10-åring att sätta sig in i.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ok, ska kolla. Tänkte undvika onlinespel då de oftast kostar en peng varje månad och Pappa är en snål fan

Team Fortress 2 är gratis online, tror bara det är World of Warcraft (??) som man måste betala för varje månad. Då menar jag bland de stora online spelen

Permalänk
Medlem

Borderlands. Det ser ut som serietidning. Inte så rått.

Visa signatur

Stationär:Coolermaster Cosmos II, Corsair AX1200W, MSI X79A-GD65 8D, Intel Core i7 3930K, Corsair H100, 64GB Corsair VENGEANCE 1600Mhz, Gigabyte GTX690SLI, 256+256GB OCZ Vertex 4 Raid0.
Bärballe: MSI GT780R-231NE.

Permalänk
Medlem

Toppen, så många förslag, fortsätt,fortsätt...

Han har lirat alla Star Wars spel samt Lord of the ring Conquest samt ett gäng strategispel tidigare.
Men han gillar skarpt fps-spel, att lira som en gubbe. Och nu känns det som han tröttnat tröttnat på lasersvärd och pilbågar.

Ska sätta mig och "youtuba" alla era goa tips nu.

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja mer säga, sitt vid din påg och se under tiden han spelar och försök "utbilda" eller skapa en trygghet för honom att kunna spela barnvänliga, "vanliga" och likväl blodiga spel - att du helt enkelt lär honom skilja saker från spel och verklighet.

Transformers: War For Cybertron kanske?

Edit:

Hela Orange Box?
Chronicles Of Riddick?

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hennnkee:

Team Fortress 2 är gratis online, tror bara det är World of Warcraft (??) som man måste betala för varje månad. Då menar jag bland de stora online spelen

ska kika på detta direkt, låter skitbra.

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Mass Effect 2 är inte en shooter, och är antagligen lite svårt för en 10-åring att sätta sig in i.

han får väl lära sig

som 10åring ska man vara hardcore gamer

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Jag skulle vilja mer säga, sitt vid din påg och se under tiden han spelar och försök "utbilda" eller skapa en trygghet för honom att kunna spela barnvänliga, "vanliga" och likväl blodiga spel - att du helt enkelt lär honom skilja saker från spel och verklighet.

Transformers: War For Cybertron kanske?

Du har helt rätt. Jag har 3 barn från 4-12 år och alla gillar de att sitta vid datorn.
Vi pratar mycket om vad som händer ute på nätet samt även vad spelen de spelar handlar om.

Ska kolla in Transformers du tipsade om.

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Kern:

ska kika på detta direkt, låter skitbra.

Om det blir TF2 så passar jag på att tipsa om Orange Box
WEBHALLEN.com - Half-Life 2 - The Orange Box (Innehåller Episode Two)

Inkluderar bland annat TF2 och kostar oftast mindre än vad man får ge för TF2 enskilt.

Problemet som jag ser med TF2 är att det finns en massa extra grejer man kan köpa, kläder och sådant till sin karaktär för pengar. Det kan nog leda till en del tjat om att få köpa grejor

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Om det blir TF2 så passar jag på att tipsa om Orange Box
WEBHALLEN.com - Half-Life 2 - The Orange Box (Innehåller Episode Two)

Inkluderar bland annat TF2 och kostar oftast mindre än vad man får ge för TF2 enskilt.

Problemet som jag ser med TF2 är att det finns en massa extra grejer man kan köpa, kläder och sådant till sin karaktär för pengar. Det kan nog leda till en del tjat om att få köpa grejor

Been there, done that... Min tolvåriga dotter brukar hänga på en sida " Go super model" däe man kan köpa kläder och ALLT till sin figur. Så den diskussionen är avklarad med alla ungarna, inget sånt

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem

Som sagt: Battlefield 2, Team Fortress 2, Battlefield Heroes tror jag kan passa.

Global Agenda kanske man kan kolla på också, inte FPS men är ett tredje persons "MMO" shooter som utspelar sig i framtiden. Kan nog tänka mig det vara underhållande för en 10-åring. Både Online och Single player då vilket kan ge bra övning om det nu behövs (dagens 10-åringar hehe). Och de tar bara en engångskostnad (var tänkt att vara betala per måndad i början).
ladda ner trial och kolla på https://account.globalagendagame.com/garegister/support/regis...

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hamzta:

Se en kula i slowmotion flyga rakt i fiendens ansikte med ett litet blodhål?

Det går väl att stänga av slow motion delen? Dock skulle jag inte rekommendera någon att köpa detta skitspel.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pennybridgarn:

han får väl lära sig

som 10åring ska man vara hardcore gamer

Tänk, en annan fick vara ute och leka när man var liten. En träkvist i handen kunde underhålla en lång stund.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Orange Box som tidigare nämnt är inte dumt. TF2 är skoj och lättsamt, Portal är utmanande och man får tänka lite.
HL2-serien vet jag dock inte riktigt om jag skulle ge till en 10-åring *host*Ravenholm*host*.

Annars om han inte är alltför kräsen med grafik kan jag rekommendera No One Lives Forever (körde själv det i 10/11-års åldern).

Permalänk
Medlem

Jag satt och nöta GTA på PS2 när jag var en 6-7 år, jag är fullt normal!:)

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pennybridgarn:

han får väl lära sig

som 10åring ska man vara hardcore gamer

Själv är jag 43 och lirar Space Invaders och pacman, vad räknas jag som? Toffel gamer...

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem

Halo spelen kanske skulle funka?

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P . Phenom 2 550BE @ x3 . OCZRPR13332G . HD6950 2GB . Corsair HX 750W 80+ .

Permalänk
Moderator
Moderator

Inte direkt hjälpsamt men tråden fick mig att tänka på den här skämtvideon.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.