Rösta om årets datorbutik 2010!

Permalänk
Medlem

Jag har handlat från de flesta men Inet har verkligen imponerat på mej när jag behövt hjälp, så Inet får min röst.

Permalänk

Enligt mig så är inet en sämsta butiken jag har handlat på. Dom har dålig service och kan oftast inte svara på dom frågor jag har utan hänvisar mig till diverse diskar med nya könummer. När det kommer till support så är dom långsamma och när man skall skynda på det lite så kostar det för mycket. Detta gäller även om man skall lämna in sin dator.
Min röst går till komplett. Enkel bra butik med bra utbud och bra priser. Väldigt kunnig prsonal med och garantiärenden går väldigt snabbt.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem
Permalänk

Overclockers

Permalänk
Medlem

Hittar tyvärr inte den lokala lilla butiken jag håller varmt om hjärtat. XCORE.se Finns ENDAST i Uppsala

Så min röst hamnar på Komplett/Inwarehouse.

Visa signatur

SYS: >>BIG RIG>>AMD Sempron 2800+, 1024MB ASUS K8N-VM integrerat Nforce 6100 Soundblaster Live 5.1 >>LAPTOP1>> AMD Athlon 64 X2 Mobile TK-57 2048 DDR2 Radeon X1200 >>LAPTOP2>> Intel P 166 MMX 32 MB ram 2,1 GB HDD

Permalänk
Medlem

inet<3

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FredrikMH:

Jag röstar faktiskt på Komplett, i andra hand Dustin. Men det är nog för jag är företagskund och gillar servicen jag fått från Komplett.

Tyvärr är det omöjligt att ha erfarenhet av många eller alla av butikerna. Det är möjligt Inet hade kunnat matcha servicen från Komplett, men så länge jag inte blir missnöjd finns det ingen anledning att byta.

Jo men ni företagskunder tjänar ju pengar som gräs + att ni slipper momsen så ni har det extra bra.:P

Men jag röstar på Inet då de har bäst service. Det enda jag kan klaga på är att de inte "är beredda" att ta hem X sak man vill handla utan man får själv gå till en konkurrerande butik(skedja).:P Men det händer så sällan (en gång per år) att Inet tar hem segern i alla de kategorier som har nämnts i tråden.:)<3

Ofta klagar man på butiker som - och med all rätt - riktar sig till den stora massan, Siba, Expert, m.f. och det kan de ha. Men Inet är något alldeles speciellt.:)<3 Det är true service från början till slut.

Jag har köpt en "dyr" sak som har blivit billigare med några dagars mellanrum, men jag har aldrig känt "#"€%€%& skitbutik" eller något sådant utan jag unnar dem detta då de är så bra.:)

Inet Jetzt und Immer liksom!:)<3:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Inet är ju helt självklart enligt mig. Support och allt är suveränt, ingen kommer i närheten av min erfarenhet från alla ställen jag beställt saker bl.a Dustin / Komplett / Datorbutiken / Webhallen. Enda som det kan finnas att klaga på är ju leveranstiden men då bor jag i Norrland också ca 25min från finska gränsen och Tornio xD

Visa signatur

Gigabyte Z97P-D3 | Intel Core i7 4790K | G.Skill 16GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws X Performance | Maxtor 250GB | OCZ Vertex 2 SSD 60GB | Samsung SSD 830-Series 128GB | Samsung SSD 840-Series 128GB | 620W HX Corsair | GIGABYTE GTX 970 GAMING | Samsung TFT 24" P2450H Rose Black | BENQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Behöver man ens diskutera detta? Inet all the way.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Svårt val mellan ett antal av butikerna då jag anser att de ger likvärdig (och hög) service nivå, har utmärkta sortiment och dessutom snabba leveranser men valet måste ju landa någonstans.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Corsair Hydro H115i RGB Platinum | 32gb G.Skill DDR4 @ 3600mhz | Asus X570-F | PowerColor RX6900XT RedDevil Ultimate | 1TB m.2 SSD gen 4 | 256gb m.2 SSD gen 4 | 1TB HDD | Phanteks Revolt Pro 1000W | Phanteks Eclipse P500A

Permalänk
Medlem

Inet, Dustin och Alina i den ordningen. Inets utbud räcket inte inom alla områden och då brukar dustin vara väldigt starkt 2a val

Permalänk

Inet vet hur man behandlar kunder. Trots att dom inte är billigast alltid så är de så lätt värt dom extra små kronorna för att "vara på den säkra sidan"!

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk

Inet utan tveken, otroligt trevliga och hjälpsamma.
Deras snabba leverans är oslagbar.

Permalänk
Medlem

Haha ser ut som att Inet vinner igen

Visa signatur

Asus P8Z77-V LK | Intel i5 3570k | Corsair 8GB 1600Mhz | Samsung 840 Pro 246Gb + 3x 1Tb Samsung F3 | 970 Strix | Corsair 860i

Ljud: audio-technica ATH-a2000X | O2+ODAC

Permalänk
Avstängd

Inet fick min röst! men komplett,dustin och webhallen brukar jag köpa ifrån med!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

Röstar detta året på Dustin för deras studentrabatt/fraktfritt som gör att kablar och dylikt blir äckligt billigt. Plus att deras leveranser är lika snabba som inet. Efter det kommer Inet som jag gärna handlar av när jag köper större saker då de är billigast.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Inet alla dagar i veckan!

Visa signatur

ASUS Maximus Gene V -//- Intel Core i5 3570K 4,2GHz -//- 24GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz
ASUS Geforce GTX 970 STRIX -//- 256+128GB ADATA SSD / 3+2TB WD Black -//- Silverstone Temjin TJ08

Permalänk

Inet alla kategorier!

Visa signatur

MSI P67A-GD55 - I7 2600k - NH-U12P SE2 - XFX5870 - Zalman VF3000A - Corsair 4GB - Cooler Master HAF 932 - CM 700W - Windows 7 64bit - 3*Dell U2311H

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TroNi:

Inet vet hur man behandlar kunder. Trots att dom inte är billigast alltid så är de så lätt värt dom extra små kronorna för att "vara på den säkra sidan"!

Amen to that one Brother!:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Röstar på Inet! Deras support är riktigt bra

Permalänk
Medlem

Inet.se är ohotad, jag har handlat från några av de ställen det är bara komplett.se som kommer nära, ska dock säga att jag aldrig handlat från Dustin, förr i tiden när jag handlade som mest var det endast för företag, inet.se handlar jag hellre ifrån än någon annan även om det skilljer någon hundring det är värt det.

Sjukt snabba leveranser 2-3dagar (alla andra snittar på 5dagar)
Svarar på en gång
Löser problem
Skickar godis
Fri frakt
Sjukt snabb hemsida ett stort plus för jag ska handla
Enormt grym hemsida som är så lättnavigerad innehåller bra info.

Komplett.se har dock större lager men lite svår navigerat och hemsidan är inte lika snabb som inet.se

mvh andré

edit: Webhallen ska även de har beröm snabba leveranser och lättnavigerat samt fart på hemsidan

#1 Inet.se
#2 Webhallen
#3 Komplett

Visa signatur

Tävlar i drifting
shirunai.blogspot.com

Permalänk
Medlem

Tycker Inet har halvklent sortiment, många saker jag sneglat på som inte funnits där. Men gratis frakt går ju aldrig klaga på, rösten gick dock på Alina som jag tycker kommit fram en hel del

Permalänk

Dustin pga studentrabatt (även fina priser utan), snabb leverans och även härlig support har jag hört (även om jag inte har varit i kontakt med dom själv).

Permalänk
Medlem

Inet helt klart, för deras snabba leveranser.

Permalänk
Inaktiv

Har handlat hos inet, komplett och datorbutiken.com.
Datorbutiken.com är inget speciellt, varken bra eller dåligt.
Komplett är bra då de oftast har mycket bra priser men tycker att supporten är lite sådär, tog över en månad för dem att byta en trasig del i min dator.
Inet har ok priser och snabb frakt. Känns ibland som att de inte har speciellt kända märken, därför köper jag ibland delar från andra butiker. När min dator strulade så löste dem det nästan direkt.

Därför röstade jag på inet.

Permalänk
Medlem

Inet har trevlig kundtjänst om något inte fungerar och sätter kunden i fokus.
Jag handlar allt mitt stuff hos inet.

Visa signatur

| MB: ROG STRIX B450-F |
| CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz -> Noctua NH-U12S
| GPU: MSI GeForce RTX 2060 6GB VENTUS OC
| RAM: Corsair 16GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance | PSU: Seasonic Focus GX 650 650W
| Chassi: Phanteks Eclipse P400A |

Permalänk
Avstängd

Inet.Pågrund av deras riktigt bra support:)

Permalänk
Medlem

röstar på inet då dom hade väldigt trevlig support när jag köpte min dator där och dvd brännarn som jag ville ha hade tagit slut och fick en annan dyrare för samma pris som den jag skulle haft, tycker sådan service är bra...

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

inet för mig, riktigt härlig service. komplett stark 2a, webhallen 3a.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Dustin för mig utan tvekan.
Bäst support.
Studentrabatter + gratis frakt.
Bra priser.

Dustin nr1 alltid för mig. Inet 2a

Och ja Inet kommer alltid vinna på swecs omröstning.
Då dom är aktiva här och pushar tillsammans med swec.

Så det är inget konstigt.

Håller med.

En detalj att tänka på kanske. Om du utnyttjar ångerrätten så skickar Dustin en förbetald fraktseden. Hos komplett får du pröjsa det själv. Detsamma gäller om du skickar inte trasiga produkter, t.ex. dog mina Ballistix som jag köpt av komplett. Båda stickorna (dual kit) skulle in och det skulle skickas rekommenderat - dvs 75kr i frakt typ. Det är ganska sura pengar faktiskt.

Väntetider när man ringer kundtjänst är också något att väga in. Dustin är väldigt snabba. Jag ringde Webhallen idag och 3 kunder före blev 10min i kö. Nästan som att ringa CSN.

Komplett är förvisso bättre på det, men långt ifrån lika snabba som dustin.

Skrivet av fatcamp:

Inet.Pågrund av deras riktigt bra support:)

Kan du berätta vad som är bra? Är det kunnig support som hjälper dej att lösa problem med produkter eller är det support som alltid ger kunden rätt (dvs vid felande produkter osv)? Eller är de bara trevliga?

Skrivet av Shirunai:

Inet.se är ohotad, jag har handlat från några av de ställen det är bara komplett.se som kommer nära, ska dock säga att jag aldrig handlat från Dustin, förr i tiden när jag handlade som mest var det endast för företag, inet.se handlar jag hellre ifrån än någon annan även om det skilljer någon hundring det är värt det.

Sjukt snabba leveranser 2-3dagar (alla andra snittar på 5dagar)

edit: Webhallen ska även de har beröm snabba leveranser och lättnavigerat samt fart på hemsidan

#1 Inet.se
#2 Webhallen
#3 Komplett

Nu bor ju du i Norrland, men jag får alltid leveranser från Dustin mindre än 24h efter beställning (om man beställer innan eftermiddagen vill säga). Det samma gäller Alina systems. Webhallen var längesen jag testade, men då var de inte så snabba. Har för mej jag köpte nåt på Inet för några månader sedan och även dom var ruskigt snabba (max 2dygn).

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450