Tips på ett "snällare" shooterspel

Permalänk

Orkar inte citera men jag tycker personligen att Borderlands är för grovt

Visa signatur

Amd Phenom 6 1090t@3.6Ghz, Noctua d-14,Asus 570, Kingstone 4x2 G 1600Mhz, Gigabyte GA-890FXA-UD5, Socket-AM3, CM Silent pro 700W, Chassi: CM 690 II Advanced Svart, Massa fläktar. Windows 7 pro, 64 bitars

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Inte direkt hjälpsamt men tråden fick mig att tänka på den här skämtvideon.

mB6fq9Aadwk

Riktigt roligt

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem

Lugnt det e gratis enbart online spel dock kan man köpa till saker men man måste inte lycka till /mvh henkow

Permalänk
Medlem

dags att göra ett wack-a-duck fps

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Inte direkt hjälpsamt men tråden fick mig att tänka på den här skämtvideon.

mB6fq9Aadwk

Naeeeeeej jag skulle ju posta den! xD

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk

Omoddade counterstrike-banor.... inte så konstruktivt direkt.

Permalänk
Medlem

Glömde dock tilläga battlefield heroes är 3rd shooter sä du ser gubben och vapnet samtidigt kolla här:YouTube - Battlefield Heroes HD LONG GAMEPLAY fast glöm inte man her på helskärm i en inställning annars e de inte fullskärm.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Håller med om att TF2 nog är en bra idé, om du söker onlinespel (som dock är gratis). Lite olika med blodeffekter och så på olika servrar. På vissa exploderar fienderna i ett moln av ballonger och serpentiner när de dör! Kul för barn! På andra servrar går det lite blodigare till, men du kan ju själv kolla vilka servrar som verkar ok och säga till dina barn att de bara får köra på dem TF2 är en sk "cartoon shooter", så grafiken är "tecknad". Youtuba och bli förundrad
Om du inte vill ha en onlinepangare så kanske Borderlands (som någon tipsade om innan). Dock kan detta ofta vara ganska grovt, så fienders huvud exploderar vid kritiska träffar...

BF serian funkar nog ganska bra Inget blod direkt, men dock är det ju en mer realistisk shooter, så det ser ju ut som om det är människor man dödar (om man jämför med typ Borderlands och TF2 menar jag), så du får ju avgöra lite själv. Det behövs dock en relativt bra dator för att klara av att köra nyaste, Battlefield: Bad Company 2, men gamla Battlefield 2 klarar nog alla datorer av Du kan kolla vad din dator klarar för spel här: Can You Run It?

Har du förresten tänkt på att introducera kidsen till Minecraft? Det är ett svenskt indie-spel som blivit super-populärt över hela världen på bara några månader. Det går ut på att överleva, bygga i, och utforska en enorm och vacker värld. Det är själva byggandet som gjort det så populärt, och det finns massa youtube videos på det med folk som byggt helt galna saker (t.ex riksdagshuset i naturlig storlek). Minecraft är ingen FPS i den bemärkelsen att man skjuter något, men dock ett spel som nog uppskattas lika mycket av barn som av vuxna, och som du nog skulle gilla att spela tillsammans med dina barn. Grafiken är väldigt old-school, men väldigt mysig! Testa det! Kostar bara en hundring och köps från hemsidan: Minecraft

Lycka till!

Visa signatur

CPU: Core i5 4690K | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | Mammabräda: Asus Maximus VII Ranger | Minnen: Corsair Vengeance 8 gb (2x4) 1600 Mhz | Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim | PSU: Evga SuperNova G2 750W | Chassi: NZXT H440 Red/Black

Permalänk
Medlem

Senaste Medal of Honor kan jag inte säga är så blodigt och brutalt, de var väldigt bra iaf!

men annars så säger jag också Team Fortress2 och även lead and gold! väldigt underhållande shooter i cartoon stil.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av folmeroN:

Håller med om att TF2 nog är en bra idé, om du söker onlinespel (som dock är gratis). Lite olika med blodeffekter och så på olika servrar. På vissa exploderar fienderna i ett moln av ballonger och serpentiner när de dör! Kul för barn! På andra servrar går det lite blodigare till, men du kan ju själv kolla vilka servrar som verkar ok och säga till dina barn att de bara får köra på dem TF2 är en sk "cartoon shooter", så grafiken är "tecknad". Youtuba och bli förundrad
Om du inte vill ha en onlinepangare så kanske Borderlands (som någon tipsade om innan). Dock kan detta ofta vara ganska grovt, så fienders huvud exploderar vid kritiska träffar...

BF serian funkar nog ganska bra Inget blod direkt, men dock är det ju en mer realistisk shooter, så det ser ju ut som om det är människor man dödar (om man jämför med typ Borderlands och TF2 menar jag), så du får ju avgöra lite själv. Det behövs dock en relativt bra dator för att klara av att köra nyaste, Battlefield: Bad Company 2, men gamla Battlefield 2 klarar nog alla datorer av Du kan kolla vad din dator klarar för spel här: Can You Run It?

Har du förresten tänkt på att introducera kidsen till Minecraft? Det är ett svenskt indie-spel som blivit super-populärt över hela världen på bara några månader. Det går ut på att överleva, bygga i, och utforska en enorm och vacker värld. Det är själva byggandet som gjort det så populärt, och det finns massa youtube videos på det med folk som byggt helt galna saker (t.ex riksdagshuset i naturlig storlek). Minecraft är ingen FPS i den bemärkelsen att man skjuter något, men dock ett spel som nog uppskattas lika mycket av barn som av vuxna, och som du nog skulle gilla att spela tillsammans med dina barn. Grafiken är väldigt old-school, men väldigt mysig! Testa det! Kostar bara en hundring och köps från hemsidan: Minecraft

Lycka till!

Ska definitivt kolla in TF2 och Battlefield Heroes.
Datormässigt klarar han sig bra, han har en PhII 965 och 5830 i crossfire.
Farsan hans är nämligen en "hardware junkie"

Minecraft ska också kollas mera noga, verkar riktigt häftigt.
Om inte han gillar det har nog jag hittat ett alternativ till pacman
Tack för tipsen!

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem

America's Army har vad jag vet inte överdrivet mycket blod och dylikt i sig. Röda rökpuffar är allt som kommer från vad jag minns. När någon är dödad så "somnar" de. Dock så kanske spelet för övrigt är för svårt för en 10-åring. Just det, det är gratis också.

Team Fortress 2 vill jag nog avråda från. Det kan vara extremt blodigt, framförallt när karaktärerna sprängs. Det kommer till och med pilar som pekar ut olika kroppsdelar.

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Medlem

Jag skulle kunna rekommendera, Ghost Recon Advanced Warfighter. Lite halv svårt, men man löser det, 2:an är lite lättare då man kan ställa in svårighets nivån.

Sedan passar det även för oss lite äldre, då det är väldigt taktiskt om du vill
Battlefield Heros som redan nämnts är väldigt bra, och det är ju gratis (Var i alla fall)

YouTube - Battlefield: Heroes Trailer

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Moderator
Moderator

Battlefield Heroes och TF2 "lider" ju dock av samma sak, man kan köpa kläder/vapen och annat tjaffs för pengar.

Det i kombination med barn blir lätt ganska jobbigt

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkAlf:

America's Army har vad jag vet inte överdrivet mycket blod och dylikt i sig. Röda rökpuffar är allt som kommer från vad jag minns. När någon är dödad så "somnar" de. Dock så kanske spelet för övrigt är för svårt för en 10-åring. Just det, det är gratis också.

Team Fortress 2 vill jag nog avråda från. Det kan vara extremt blodigt, framförallt när karaktärerna sprängs. Det kommer till och med pilar som pekar ut olika kroppsdelar.

Americas Army såg inte så farligt ut på de youtube klipp jag kikade på.
Ska kolla vidare på detta, tack för tipset

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Battlefield Heroes och TF2 "lider" ju dock av samma sak, man kan köpa kläder/vapen och annat tjaffs för pengar.

Det i kombination med barn blir lätt ganska jobbigt

Usch ja, vet inte hur många såna diskussioner jag haft med dem tidigare.
Det gäller bara att vara benhård...
( Min frus smeknamn på mig är Mr Curling)

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem

N.O.L.F - No one lives forever - vill jag minnas var en shooter som numer är rätt gammal men snäll , utan allt för mycket blod & sånt men det bästa är att det är rätt komiskt.

http://www.noonelivesforever.com/
YouTube - No One Lives Forever 2: The Tricycle Chase

Finns på tex. Webhallen för 65kr
WEBHALLEN.com - No One Lives Forever 2 - A Spy in H.A.R.M.s Way

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk

QuakeLive kanske

Permalänk
Medlem

Cod 4 är väl de bästa man kan lära sig lira fps av eller cs1.6 se bara till att ha vissa tider dom spelar annars blir de dyrt i framtiden då alla ska ha ny dator på julafton och vattenkylning på födelsedagen

Annars mw2 funkar ju oxå. Lite blod är ingen fara tror jag sen måste dom ju få spela POSTAL 1 och 2

Permalänk
Medlem

Jag tror att alla spel som har nämnts är rätt svåra att komma in i, tänk er vilken dyster stämning det blir när man går in på en TF2-server med elittyskar som smiskar en hårt och bestämt. Som 10-åring är det nog inte ett roligt scenario att ha som utgångspunkt i vad jag tolkar som hans första shooter. Jag har själv en lillebror i din sons ålder och det skiljer 13 år mellan han och mig men han spelar inte shooters av den anledningen att särskilt onlineshooters är för krävande för en 10-åring som precis ska börja lära sig. Jag säger knappast att grabben inte kan, men att det vore lämpligare att spela något där inte snittåldern på de andra är 15-25 år. Tyvärr har jag inget tips på ett sådant spel, men jag ville bara uppmärksamma er om vad jag tänkte.. En god start är ju ett singleplayerspel i alla fall så att man när sig basicgrejer såsom WASD, crouch, prone, aim down the sight etc..

Permalänk

Quakelive kommer du in i efter 1 sekund, bara välja svårighetsgrad på bottar och välj bana ^^

QUAKE LIVE

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

Quakelive kommer du in i efter 1 sekund, bara välja svårighetsgrad på bottar och välj bana ^^

QUAKE LIVE

Ah, låter ju faktiskt rätt lämpligt!

Permalänk
Medlem

Team Fortress 2, Battlefield Heroes.

Permalänk
Medlem

Serious Sam 2 kanske?
Värt att ta en titt på, har för mig att det är ett ganska milt spel.

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Counter-strike 1.6 absolut

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kern:

Americas Army såg inte så farligt ut på de youtube klipp jag kikade på.
Ska kolla vidare på detta, tack för tipset

skulle undvika Americas army då det är skapat av amerikanska armen för att fungera som lockbete till att gå med i det millitära. Undrar hur många som fick åka till irak för att de spelat Americas Army

AA är skapat för propaganda bruk ej för att spelas första gången av en 10 åring imo

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Hej Alla

Tusen tack för alla svar och tips.
Nu sitter han och lirar battlefield Heroes och har hur kul som helst.
Jag satt med honom första timman för att kolla hur det var.
Det är klart att lira ett spel på engelska med slipade motståndare är lite svårt
men det viktigaste är att han har kul, och det har han.

Jag kommer sitta och "youtuba" alla andra förslag som kommit upp här, snart kommer kommer ju tomten...

Tack för att Ni tog er tid!

Hälsn
David

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem

Det var så lite förstod nog att han skulle gilla battlefield Heroes=)

Lycka till mvh/Henke

Permalänk
Medlem

Spana in "World of Padman".

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."