Permalänk
Medlem

Billigt sött skåp

Fick i uppdrag på jobbet att skaffa in lite billiga grejor till en server som ska syssla med rendering, uppdaterar bilder för var dag typ

allt ska in i ett stort skåp sen när våra beställda moderkorthållare kommer, så fler bilder kommer sedan

Billigt sött skåp

Visa signatur

BOOOM

Permalänk

Säg gärna vad för komponenter som ska användas!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyberkyckling:

Säg gärna vad för komponenter som ska användas!

Nätagg: Corsair CX 430W
Mokderkort: MSI G31TM-P21
CPU: E5500
Minne: Crucial DDR2 PC5300 2GB
Lagring: Usbminne på 2 gig

Visa signatur

BOOOM

Permalänk
Medlem

en server? är det bara inte mer värt att köpa typ två mycket bättre datorer än dom dära 10st?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aptjack:

en server? är det bara inte mer värt att köpa typ två mycket bättre datorer än dom dära 10st?

Tänkte på de jag oxå, sen kanske SSD disk eller 1-2 tb HDD som man kan lagra på

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kluster elle ?

Permalänk
Medlem

programmet vi använder för att utföra beräkningarna är rätt gammalt och därför inte optimerat för mängder av kärnor, därför valde jag att satsa på fler processorer istället. Alla brädor kommer agera som en enhet och bara ta emot och sedan skicka tillbaka information, därför är hårdisks utrymme onödigt här lixzom

Visa signatur

BOOOM

Permalänk
Skrivet av tobiasr:

programmet vi använder för att utföra beräkningarna är rätt gammalt och därför inte optimerat för mängder av kärnor, därför valde jag att satsa på fler processorer istället. Alla brädor kommer agera som en enhet och bara ta emot och sedan skicka tillbaka information, därför är hårdisks utrymme onödigt här lixzom

Vilket program är det ni använder?

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

Naaaaaaaaaaaajs

Visa signatur

dRft

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManBearPig:

Vilket program är det ni använder?

Vilket dom än har behöver dom byta ut ^^

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk

Kan man fråga vad detta ska vara bra för? Kanske lite dum fråga men men... är ju från en dum person hah!

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Medlem

Renderfarm ftw? ;).

Skrivet av freddechr:

Kan man fråga vad detta ska vara bra för? Kanske lite dum fråga men men... är ju från en dum person hah!

3D-renderingar, ju fler CPUer/kärnor, ju snabbare rendering.

Permalänk

testar så att allt funkar, ska köra windows från usb minne så att vi slipper hårdiskar sedan

WINDOWS!? Hade ju varit ballare med Linux.

Permalänk

Nice

Vill se mer bilder.
Lust och köra folding på burkarna när de idlar? eller du får iaf bränna in pastan en vecka först med att folda ju ^^

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av TAG9217:

Renderfarm ftw? ;).

3D-renderingar, ju fler CPUer/kärnor, ju snabbare rendering.

Är dem ihopkopplade då? Och varför inte bara typ 6kärnor x2? 2processorer istället i samma mobo?

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddechr:

Är dem ihopkopplade då? Och varför inte bara typ 6kärnor x2? 2processorer istället i samma mobo?

Tidigare nämnde han att applicationen de använder ej tar nytta av flera kärnor så för att detta skulle bli ett alternativ antar jag att han behöver sätta upp flera virituella maskiner med en kärna per 'maskin' vilket kan bli mycket arbete att få att fungera.

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Medlem

Grymt!! Skulle vara bra om du kunde köra foldring också. Skulle nog få swec. laget att klättra lite på listan.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

i5 3570K||ASRock Z77M||Corsair 16GB@1866MHz||Intel 530 SSD||Fractal Design Define Mini

Permalänk

Skriv gärna hur ni ska använda det och vilket program och hur bra systemet blir

Visa signatur

<Rampage Extreme III>------<Corsair Dominator GT 6144MB DDR3 PC3-16000 2000MHz>------<Intel Core i7 950 4 GHz>------<H70 CPU-kylare (Läckage) bytt till Noctua NH-U12P)>------<Fractal Design Define R3, Vit moddad>------<Corsair AX 1200W 80+ GOLD>------<Asus GeForce GTX 480 1536MB SLI>------<2st OCZ 60GB Vertex 2 E Series i raid0>------<Western Digital Caviar Black 1+2TB i lagring>

Permalänk
Medlem

Folda på nätterna! Så jäkla najs ; )

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Kulmusen på sistal bilden ger en enorm "nostalgi-rysning" genom kroppen men i övrigt får du 4p!

Visa signatur

O11-D XL || MSI Tomahawk B350 || Ryzen 1600X || 16Gb Corsair Vengance LED 2600MHz || 3080 H2O || Samsung 960EVO 256GB ||

Permalänk
Medlem

Klart du ska folda när det inte renderas!
Blir fina poäng på alla de där
hur många är det?

Visa signatur

Citera om du vill få ett svar!

Permalänk
Medlem

Folda, folda, foooolda!
10 st på bilderna x 2000-3000 = 20000-30000 PPD, skulle va fint tillskott i laget.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

lite nya pics uppe

Visa signatur

BOOOM

Permalänk
Medlem

shit va kul att montera allting jäkligt snyggt med plexit och dioderna

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

Ser grymt ut!

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Medlem

Kan du köpa nytt MB och processor till mig? xD

Nice bygge

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut

Permalänk
Medlem

kan bli mycket spännande må jag säga, keep it up!

Visa signatur

O11-D XL || MSI Tomahawk B350 || Ryzen 1600X || 16Gb Corsair Vengance LED 2600MHz || 3080 H2O || Samsung 960EVO 256GB ||

Permalänk
Medlem

Detta ser ut som det kommer bli hel fräsigt
ser framemot att se det helt färdiga resultatet

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk

Finns det någon egentlig vits med att välja E5500 över E5x00 där x är lägre än 5 om man överklockar?