Permalänk
Medlem

Liten men kraftfull. UPDATED

Tja!

Nu har man varit i farten igen och fixat om datorn.
Denna gången blev det ett m-ATX bygge i en liten lian li låda.
Tanken med bygget var att behålla kraften i datorn men samtidigt få ner storleken och göra den mer flytt vänlig.
Första PC-V351 med 5870?

Sakerna som inhandlades till bygget är :

Lian li PC-V351B
ASUS Maximus III Gene
Scythe Shuriken Rev. B
OCZ Mod Stream - PRO 600W modulärt

Saker som redan fanns till hands :

Intel i5 750 2,66GHz @ 3,7GHz
Corsair dominator 4 gig samt fläkt kylare
ASUS EAH 5870
2 x WD caviar black 160GB @ Raid 0 + WD cabiar black 500GB
Noctua fläktar
Brännare.

Tempsen är för tillfälligt väldigt varierande men hoppas på bättre temps efter kylpastan fått ta sig lite. Men vad kan man egentligen förvänta sig i ett sånt här litet chassi?

OBS! Bilderna tagna med iphone 4 så kvalitén är inte den bästa så ha överseende. OBS!

Temps och benchmarks kommer så snart jag fått till allt som jag vill ha det i datorn .

UPDATE! CPU fläkten la av så detta vidtogs med lättare modd.

Liten men kraftfull. UPDATED

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Det vart ganska bra de, gillar att allting får plats precis.
Förstår varför du bytte nätagg

Permalänk

hade de första mini-kubchassit från lian-li en gång i tiden, hette V300 har jag för mig, det hade en helt performerad front och bara 80mm fläktar, hade även inte stöd för full-längds graffen, så sålde det senare.

men när jag ser det här så blir jag sugen på att skaffa nya V351 till min lanburk :), och så ska nog vatten in med

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk

5/5 och fan va bra för mej, har letat som fan efter folk som hade det här nätagget och chassit för att se hur det ser ut då jag funderar på att skaffa båda ;D

Permalänk
Medlem

Synd att du inte köpte en Noctua NH-U9B SE2 kylare istället för den är den optimala luft kylaren för just de chassit.

Den får precis plats med 1mm mellanrum. Annars så borde du ju kunna modda chassit så H50'n går att få in nån stans.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

mindre än 5p är bara dumt

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Synd att du inte köpte en Noctua NH-U9B SE2 kylare istället för den är den optimala luft kylaren för just de chassit.

Den får precis plats med 1mm mellanrum. Annars så borde du ju kunna modda chassit så H50'n går att få in nån stans.

Kollade på den och vet om att den får plats precis. men med tanke på att agget inte får plats med fläkten uppåt utan bara på andra hållet, så hade agget och chassit fått bråka väääligt mycket om vem som ska få friskt luft eller inte. kollade på kylaren väldigt mycket och va påväg att beställa den när jag läste om folk ( även här på swec) hat jätte problem med att få in den i chassiet eller rent av att den inte få plats då derans sockel är högre än vad de andra varit. sen att bara ha 1mm luft intag till cpu:n känns inte så jätte säkert.

CPU kylaren jag valde nu är faktiskt väldigt bra och lagom stor så att jag fick plats med minnes kylaren med. Hade jag kört på Noctua CPU kylaren hade jag vatt tvungen att dra av kylflänsarna högst upp på mina domminator minnen samt fått skippa själva minnes kylaren.

H50 skall försökas moddas in i framtiden när jag vet om att mosfet inte överhettar även med en lite starkare OC.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

mindre än 5p är bara dumt

Tackar kul att den lilla maskinen uppskattas.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Säljer du gamla kylaren?

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition | Corsair 4GB (2x2GB) | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC | Antec Three Hundred | Corsair VX 550W | Gigabyte GA-870A-UD3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umpata:

Säljer du gamla kylaren?

Det kan jag nog göra. PM:a mig så tar vi det där istället

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk

Trevligt bygge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Trevligt bygge

Tackar blev lite inspirerad av ditt egna lilla bygge. Sen va det jävligt skönt att slippa 800D klumpen

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Skrivet av Disclose:

Tackar blev lite inspirerad av ditt egna lilla bygge. Sen va det jävligt skönt att slippa 800D klumpen

Ooho
Blev själv glad när jag gjorde mig av med min 800D så där kan jag inte annat än att lägga armarna ikors och nicka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Ooho
Blev själv glad när jag gjorde mig av med min 800D så där kan jag inte annat än att lägga armarna ikors och nicka

hehe. blev en liten update nu. CPU fläkten bara la av :/ så fick på nått sätt trycka dit en 120mm fläkt istället. tempsen trillade ner lite på köpet så det va inte fel haha

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Sleeva nätagget svart och rött:)

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

Sleeva nätagget svart och rött:)

hehe jaduu. kanske det. vill dock hålla kablarna i hop så att dom inte e i vägen för luft flödet. men om det blir aktuellt så ska jag såfall modda chassiet med så rutor, så man kan se in i den lilla härligheten

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Ooh! Har ett likadant chassi till htpc'n 5p

Permalänk
Medlem
Skrivet av geeken:

Ooh! Har ett likadant chassi till htpc'n 5p

Trevligt litet chassi det kunde gärna varit liiiiiite större men jag fick plats med allt iaf. det som e huvud saken haha.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Underbart litet chassi

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

tight!

Fy fan vad tight det blev!
Men som sagt rikigt fint
Dålit med fläkten...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Booke:

Fy fan vad tight det blev!
Men som sagt rikigt fint
Dålit med fläkten...

Ja allt sitter som en smäck!
Det där med fläkten blev man lite sur över. dock tror jag endå att noctua fläkten presterar bättre än schyte fläkten under load så det kommer nog hjälpa endå.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sergeant44:

Underbart litet chassi

definitivt! lite tigt och små jobbigt att jobba med men endå

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk

Vad tycker du om Scythe Shuriken Rev. B?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdvanilj:

Vad tycker du om Scythe Shuriken Rev. B?

tycker faktiskt det är en liten trevlig skapelse. dock va ju min fläkt trasig men bytade till en annan bara. den gör sitt jobb precis som den ska så jag e nöjd iaf

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Skrivet av Disclose:

tycker faktiskt det är en liten trevlig skapelse. dock va ju min fläkt trasig men bytade till en annan bara. den gör sitt jobb precis som den ska så jag e nöjd iaf

Okej, låter trevligt. Tycker det känns lite överdrivet dyr dock, är den verkligen prisvärd?

Permalänk
Medlem

Trevligt bygge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdvanilj:

Okej, låter trevligt. Tycker det känns lite överdrivet dyr dock, är den verkligen prisvärd?

Dyr är ju inte rätt ord om du frågar mig. 238:- för en kylare som sköter jobbet bra är en riktig investering. Scythe Shuriken Rev. B - Inet.se

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Skrivet av Disclose:

Dyr är ju inte rätt ord om du frågar mig. 238:- för en kylare som sköter jobbet bra är en riktig investering. Scythe Shuriken Rev. B - Inet.se

Jag var visst inte så uppdaterad som jag trodde. Senast jag kollade på denna kostade den typ 350-400 spänn! 250 pix är bra, 400 är kass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdvanilj:

Jag var visst inte så uppdaterad som jag trodde. Senast jag kollade på denna kostade den typ 350-400 spänn! 250 pix är bra, 400 är kass

det kan jag hålla med om

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Riktigt grymt bygge!