Permalänk

Sennheiser PC 360 G4ME

Sennheiser Worldwide - PC 360 G4ME

Vad tror ni? Inte lika snygga som 350 och mkt dyrare.

Permalänk
Medlem

Ursäkta men jag tycker att ditt utlåtande är lite larvigt. Hur snygga de är är ju helt subjektivt. Jag tycker personligen att dessa ser bättre och mer stilrena ut än 350. 350 ser så plastigt ut. Att de är dyrare är väl inte helt oväntat med tanke på att de är "högre upp" i deras serie lurar. Sedan så är PC360 väl nya på marknaden och kommer förmodligen att droppa i pris om ett par månader eller så.

Hursomhelst så tror jag att detta kan bli en riktig hit med en lite lägre prislapp faktiskt. Kollar man igenom konsumentrecensioner på PC350 så är det några som klagar på komforten. De tycker att det blir för "instängt" och att man blir svettig runt öronen efter att ha haft på sig lurarna i några timmar. Andra klagar också på att ljudet är instängt och "burkigt".

Den öppna designen råder ju bot på båda dessa problemen. Det ser ut som att de har baserat grunddesignen utav PC360 på HD555/HD595 och komfort med mera har ju varit hur bra som helst med de lurarna.

Så ja.. Baserat på en klassisk, öppen design som har fungerat perfekt förut. Otroligt bra mic om den är liknande den som är på PC350. Så här på rak arm så verkar det som att Sennheiser har slängt ihop en perfekt kombination. Nu återstår det bara att se om de har lyckats med ljudet som självklart är det viktigaste, ska bli intressant att provlyssna.

Permalänk

Jag tror det blir en hit! Har HD555 och älskar dem, hade tidigare PC350 men ville ha lite mer komfortabla lurar och då var HD555 perfekta. Om det är som jag tror att de kombinerar PC350/HD555(PC350/HD595) i PC360 så tror jag att de verkligen lyckas.

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur besviken jag var på ljudkvalitén i mina PC350 är jag skeptisk.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Tycker dom här ser mycket snyggare ut än PC 350. Ska lätt inhandlas när priset är nere runt 1200-1400 kr

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

Vet någon om det finns en videoreview av headsetet ?

Har googlat, men jag har inte lyckats hitta någon.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwanto:

Vet någon om det finns en videoreview av headsetet ?

Har googlat, men jag har inte lyckats hitta någon.

Har tyvärr inte hittat någon, Kanske kommer inom snar framtid?

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

Jag kommer lägga en beställning ikväll efter att ha läst det här testet:

Sennheiser PC 360 G4ME Headset Review - Introduction

Visa signatur

Samsung SA700 | Silverstone Temjin TJ08B-E | Silver Power SP-SS750M 750W | Asus Maximus IV Gene-Z | Intel Core i7 2600K | Corsair H80 Hydro Series | Scythe Kaze Q 3.5" | Scythe GT 120mm 1850rpm | Gigabyte GeForce GTX 560Ti OC 1GB | Corsair Vengeance LP DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB | SanDisk Extreme II 480Gb SSD | Sennheiser PC360 G4ME

Permalänk
Skrivet av bran:

Med tanke på hur besviken jag var på ljudkvalitén i mina PC350 är jag skeptisk.

Kan intyga att PC360 har väldigt bra ljud

Visa signatur

Asus Z690| Intel Core i9 12900k @ 5000mhz| 32gb Corsair Vengance @ 3600mhz| MSI RTX 3090 Gaming X Trio @ 1830mhz| Corsair H170i| Asus PG279Q| Eizo fg2421| Fractal Design Meshify 2 XL| Corsair HX 1200
Ljud: B&W MM1| SA Mantra 70| Hegel H80

Permalänk
Medlem

Sådär nu har jag använt mina PC360 i ett par dagar o jag kan intyga att det blev ett jäkla lyft. Alla detaljer kommer fram nu och explosioner är så mycket maffigare. Men jag har ett jäkligt jobbigt problem.

Alla jag snackar med på mumble hör sig själva när de pratar, det verkar som om deras röster och ljud tas upp av min mic o sänder ut igen. Problemet försvann när jag bytte tillbaks till mitt gamla headset, provade även att dra ut micsladden och det fungerade också, likaså att bara dra ut sladden till själva hörlurarna.

Däremot fungerade det inte med headsetets inbyggda mutefunktion som ska muta när man fäller upp micen, då hörde de fortfarande sig själva märkligt nog. Jag har ingen aning om vad det kan vara o det är jäkligt irriterande.

Visa signatur

Samsung SA700 | Silverstone Temjin TJ08B-E | Silver Power SP-SS750M 750W | Asus Maximus IV Gene-Z | Intel Core i7 2600K | Corsair H80 Hydro Series | Scythe Kaze Q 3.5" | Scythe GT 120mm 1850rpm | Gigabyte GeForce GTX 560Ti OC 1GB | Corsair Vengeance LP DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB | SanDisk Extreme II 480Gb SSD | Sennheiser PC360 G4ME

Permalänk
Medlem

Hur viktigt är det med ett bra ljudkort till dessa?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WoberT:

Sådär nu har jag använt mina PC360 i ett par dagar o jag kan intyga att det blev ett jäkla lyft. Alla detaljer kommer fram nu och explosioner är så mycket maffigare. Men jag har ett jäkligt jobbigt problem.

Alla jag snackar med på mumble hör sig själva när de pratar, det verkar som om deras röster och ljud tas upp av min mic o sänder ut igen. Problemet försvann när jag bytte tillbaks till mitt gamla headset, provade även att dra ut micsladden och det fungerade också, likaså att bara dra ut sladden till själva hörlurarna.

Däremot fungerade det inte med headsetets inbyggda mutefunktion som ska muta när man fäller upp micen, då hörde de fortfarande sig själva märkligt nog. Jag har ingen aning om vad det kan vara o det är jäkligt irriterande.

Och där har vi standardproblemet med otäckta lurar igen som vanligt?
Då hjälper det inte att dom heter sennheiser och är så otroligt hypade och kostar skjortan:))))))))))))
Hehehe

Edit Ojjj 1700kr för ett par lurar som läcker ljud hela tiden??
Snacka om att kasta pengarna i sjön eller man kan väl spola ner dom på toaletten istället??

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Medlem

Köp ett par sennheiser Hd555! Jag är jätte nöjd med mina, det enda kan vara att du behöver kanske lite bättre ljudkort än mobokortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gsson113:

Köp ett par sennheiser Hd555! Jag är jätte nöjd med mina, det enda kan vara att du behöver kanske lite bättre ljudkort än mobokortet.

Saknar mick, Har du något tips på en bra mick?

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kajli:

Saknar mick, Har du något tips på en bra mick?

Zalman för 80kr.

Permalänk
Skrivet av alban72:

Och där har vi standardproblemet med otäckta lurar igen som vanligt?
Då hjälper det inte att dom heter sennheiser och är så otroligt hypade och kostar skjortan:))))))))))))
Hehehe

Edit Ojjj 1700kr för ett par lurar som läcker ljud hela tiden??
Snacka om att kasta pengarna i sjön eller man kan väl spola ner dom på toaletten istället??

för att person x ska höra sig själv på det sättet du beskriver, hur högt behöver man spela då tro ?
förmodligen så har trumhinnorna redan brustigt vid det laget, jag själv lider inte utav problemet med att mina vänner kan höra sig själva.

Visa signatur

Asus Z690| Intel Core i9 12900k @ 5000mhz| 32gb Corsair Vengance @ 3600mhz| MSI RTX 3090 Gaming X Trio @ 1830mhz| Corsair H170i| Asus PG279Q| Eizo fg2421| Fractal Design Meshify 2 XL| Corsair HX 1200
Ljud: B&W MM1| SA Mantra 70| Hegel H80

Permalänk
Medlem

nä jag är nog lite skeptiskt till att problemet ligger i att headsetet läcker ljud. Dock har jag haft samma problem när jag och en annan spelade Borderlands ihop. Han och jag hörde oss själva säga saker vilket var jäkligt störigt. Det var dock bara när vi använde borderlands inbyggda VoIP. När vi testade med Skype så funkade det som det ska och jag har aldrig haft samma problem när jag spelar något annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alban72:

Och där har vi standardproblemet med otäckta lurar igen som vanligt?
Då hjälper det inte att dom heter sennheiser och är så otroligt hypade och kostar skjortan:))))))))))))
Hehehe

Edit Ojjj 1700kr för ett par lurar som läcker ljud hela tiden??
Snacka om att kasta pengarna i sjön eller man kan väl spola ner dom på toaletten istället??

Det är meningen att öppna lurar ska läcka ljud. Och nej det är INTE därför micen krånglar.
1700kr i sjön? Inte direkt, vill man ha kvalitet så kostar det.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

De läcker bara tillräckligt att mikrofonen ska plocka upp det om du har Väldigt hög volym, på "normal" volym så hörs inte det alls. Jag är mycket nöjd med mitt köp av dessa Utan tvekan skönaste headset jag testat.

Problemet som WoberT snackar om måste vara något annat som orsakar, inställningar fel någonstans? Jag kan då säga att min mikrofon blev helt mutad när jag fällde upp den. Jag hade problem med en billig "mediahub" som jag använde för att byta mellan hörlurar och högtalare men den läckte ljud mellan mikrofon och datorljudet, när jag slutade använda den så försvann det problemet Direkt.

Kontrollera inställningar och annan gear, kan du inte hitta nått annat som är fel så testa det hos någon annan, fortfarande fel så kanske överväga att skicka tillbaks o få ett nytt headset för det är då inte någon "funktion" med headsettet som gör det

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | PowerColor Radeon RX 6800 XT 16GB Red Dragon | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk

Vad tycker ni om det här då?

QPAD QH-1339 är headseten jag har just nu har haft den i 6månader men börjar tröttna på den vill ha ngt nytt.. tycker ni att jag borde byta ut den mot PC-360? Ocha ifall ni var i min sits skulle ni göra det?

Permalänk
Medlem

undrar hur mina pc 150 står sig mot pc 360...stor skillnad?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Känner igen det där problemet, haft det på ett par olika headset tex. ett plantronics headset. Problemet har legat hos headseten i mitt fall och inte på ljudkortet eller på inställningar tyvär.
Skulle nog hellre köra på ett hd555 och en hyffsad mick istället för att riskera det problemet på ett så pass dyrt headset.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luciferr:

Kan intyga att PC360 har väldigt bra ljud

hur mycket läcker de? då jag själv är hörselskada (medfödd) så sitter jag med ganska mycket högre volym än de flesta.
Jag har 2 headset för tillfället: sennheiser pc150 och zowie hammer (vann).
Då jag tycker att zowies bas är helt värdelös så vill jag skaffa nya. Mina sennheiser läcker ljud som ett såll och alla på ventrilon hör det som händer ingame hos mig, därför står valet mellen pc350 och 360.

Hur är basen i de båda? vill ju känna trycket från explosioner i spel och film men samtidigt få en bra bas i musik.
Jag tycker basen i mina pc150 är lagom, man känner liksom att det är bas i det som händer.

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

PC360 är ju av en öppen design så de läcker skapligt, om du kör hög volym så kommer det nog troligen plockas upp av mikrofonen. Om du brukar köra på riktigt höga volymer så ska du nog kolla på slutna hörlurar och inte öppna för slutna läcker i regel betydligt mycket mindre.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | PowerColor Radeon RX 6800 XT 16GB Red Dragon | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaidSoft:

PC360 är ju av en öppen design så de läcker skapligt, om du kör hög volym så kommer det nog troligen plockas upp av mikrofonen. Om du brukar köra på riktigt höga volymer så ska du nog kolla på slutna hörlurar och inte öppna för slutna läcker i regel betydligt mycket mindre.

Ok, lutar nog då mer åt att införskaffa pc350 - har ju dock läst en del recensioner där de klagar på att basen inte är den bästa, vet du hur den är?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Vet inte, jag har bara PC360 och jag är då nöjd med basen i det, men som jag förstått det så är det lite annorlunda lurar i de så det kan ju vara olika... Har tyvärr inget bra svar på det... Kolla om de finns i nån butik där du kan lyssna på de kanske?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | PowerColor Radeon RX 6800 XT 16GB Red Dragon | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk
Medlem

Jag funderar också på att skaffa dessa men jag undrar hur dessa gör sig på lan? Kommer jag höra allt som händer runt omkring mig? För annars går det ju inte att ha på t.ex. Dreamhack och på mindre lan för den delen heller.

Permalänk
Medlem

Öppna hörlurar fungerar på det sättet att de släpper in ljud (och även luft, därav de brukar vara luftigare att ha på sig och inte bli lika varma om öronen) utifrån, det är de designade för, om detta inte är något som du tycker är bra så ska du nog inte kolla på PC360.. Personligen så använder jag aldrig mina i högljudda omgivningar och eftersom de är luftigare så ser jag bara detta som ett plus.

PC350 är däremot av sluten design och har inte den funktionen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | PowerColor Radeon RX 6800 XT 16GB Red Dragon | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk
Medlem

Så dessa släpper inte mer ljud än vad Steelseries Siberia v2 gör?

Permalänk
Medlem

PC360 är av Öppen design, Steelseries Siberia v2 är av sluten design, PC350 är av sluten design...

Detta säger dock inte hela historien, det ger mest guidelines, PC360 läcker på bra t.ex.. Siberia/PC350 läcker betydligt mindre.. Exakt hur mycket mindre vet jag inte, men märkbart mindre iaf.. Jag har inte ägt ett PC350 eller Siberia v2 så kan inte svara på detta, förhoppningsvis så har nån annan gjort det och kan svara på det i mer detalj

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | PowerColor Radeon RX 6800 XT 16GB Red Dragon | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |