Permalänk

Datorpaket 13-14 k

Min kompis ska köpa ny dator och han vill ha mer bevis än mig på att jag har satt ihop ett bättre paket än han.

Mitt paket: Bildr.no
12657:-

Hans paket: Bildr.no
14233:-

Pojken vill överklocka sina komponenter. Enligt mig bör han vänta med SSD tills den sjunker i pris.

Någon som har någon erfarenhet av chassit?

(Sen har vi uppenbara fel som dualchannel till i7, H50 istället för H70, 460 istället för 470, OCZ SSD, moderkortet..)

Visa signatur

Intel Core i7 2600K @ 4 GHz | Asus P8P67 PRO | 8GB DDR3 XMS3 1600 MHz 1.55v | Noctua D-14 | Corsair 750W HX | Gigabyte Radeon HD 6950 | Samsung Spinpoint F3 1TB | Lian Li Lancool PC-K62

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qhuesasmaja:

Min kompis ska köpa ny dator och han vill ha mer bevis än mig på att jag har satt ihop ett bättre paket än han.

Mitt paket: Bildr.no
12657:-

Hans paket: Bildr.no
14233:-

Pojken vill överklocka sina komponenter. Enligt mig bör han vänta med SSD tills den sjunker i pris.

Någon som har någon erfarenhet av chassit?

(Sen har vi uppenbara fel som dualchannel till i7, H50 istället för H70, 460 istället för 470, OCZ SSD, moderkortet..)

Ditt paket är helt klart bättre.

Permalänk
Medlem

Dock så har ju inte du räknat in Ljudkortet och inte SSD. Ditt är bättre men ta med åtminstone ljudkortet i räkningen också. SSD sänks vid mellan dagarna så kolla priset då.