Geforce GTX 590 poserar på kinesisk sajt

Permalänk
Medlem

Ska vi ta och hävda att priset kommer att hamna på samma nivåer som för Ares och Mars då?
Kylningen kommer det dock att bli väldigt intressant att se hur de har löst utan att använda sig utav vattenkylning.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ÖverKlockaN:

första kortet med dubbla gpu's på länge från nvidia? ;s
kommer inte på några speciellt nya som har det

295 och asus specialverision på 295 som var rog eller nåt tror jag, minns ej exakt men de flesta förstår nog vilken jag syftar på.
Annars är det väl rätt svagt på den fronten ja, 9800gx2 var väl ett fint kort på sitt sätt.

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Layon:

295 och asus specialverision på 295 som var rog eller nåt tror jag, minns ej exakt men de flesta förstår nog vilken jag syftar på.
Annars är det väl rätt svagt på den fronten ja, 9800gx2 var väl ett fint kort på sitt sätt.

Asus mars
GTX 295
9800GX2
7950GX2

är väl de officiella släppen (parentes på mars)

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Spännande ^^

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik Arvidsson:

Man kan inte kalla ett kort med enkl PCB för dubbelmacka det är samma som om du försöker göra en dubbelmacka men med ena delen utan bröd utan bara försöker med pålägget ju!

Hade varit mycket roligare med en annan jämförelse

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

I love the smell of burning graphics card in the crysis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Deras SP arbetar på olika sätt, de går inte att jämföra rakt av.

nä men ska man jämföra så är det att dela atis(AMD) med 5
sen kan det ju ha förändrats men var så under 8800 kortens tid

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

har hållt inne detta länge men vem fan rent ut sagt bryr sig om hur mycket ström sina/sitt grafikkort om man är en "hardcore gamer", kalla det vad du vill. grejen är när man köper så dyra grafikkort så går väl prestandan och pålitligheten först, kanske även vad du kan göra med det, tex 3d, 6 skärmingångar osv, inte hur mycket grafikkortet drar och framför allt så tror jag man inte bryr sig ett dugg hur mycket det kostar?... Och vem fan bryr sig om hur varmt grafikkortet är med stockkylaren, när du har de pengarna (och kunskapen hoppas jag) tror jag du använder vatten, inte luft. detta kort är till för entusiaster, inte några jävla 12 åringar som ska få sin första dator. Jag med flera köper instrument och förstärkare för kanske 30-100 tusen, itne bryr vi oss om hur mycket våran rörförstärkare drar eller hur varm den blir, sålänge den låter bra och känns bra så spelar inget annat roll iprincip. Köper du en ferrari, bryr du dig då hur mycket bensin den drar? blir så trött ibland på vissa folk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quickzor:

har hållt inne detta länge men vem fan rent ut sagt bryr sig om hur mycket ström sina/sitt grafikkort om man är en "hardcore gamer", kalla det vad du vill. grejen är när man köper så dyra grafikkort så går väl prestandan och pålitligheten först, kanske även vad du kan göra med det, tex 3d, 6 skärmingångar osv, inte hur mycket grafikkortet drar och framför allt så tror jag man inte bryr sig ett dugg hur mycket det kostar?... Och vem fan bryr sig om hur varmt grafikkortet är med stockkylaren, när du har de pengarna (och kunskapen hoppas jag) tror jag du använder vatten, inte luft. tack för mig.

bara för man är hardcore gamer så måste man inte vara stenrik

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quickzor:

har hållt inne detta länge men vem fan rent ut sagt bryr sig om hur mycket ström sina/sitt grafikkort om man är en "hardcore gamer", kalla det vad du vill. grejen är när man köper så dyra grafikkort så går väl prestandan och pålitligheten först, kanske även vad du kan göra med det, tex 3d, 6 skärmingångar osv, inte hur mycket grafikkortet drar och framför allt så tror jag man inte bryr sig ett dugg hur mycket det kostar?... Och vem fan bryr sig om hur varmt grafikkortet är med stockkylaren, när du har de pengarna (och kunskapen hoppas jag) tror jag du använder vatten, inte luft. tack för mig.

Årets bästa inlägg?

Jag tror nog att de flesta bryr sig om de har kunskapen. Det finns inte ens någon mening att försöka förklara varför när ditt inlägg osar av okunskap

Citat:

Köper du en ferrari, bryr du dig då hur mycket bensin den drar? blir så trött ibland på vissa folk.

Jo, om den också gör bilen tyngre, mindre trimvänlig och låter BRA mycket sämre än en lamborghini. Det är inte äpplen och päron vi jämför, det är äppel-nvidia och äppel-amd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

bara för man är hardcore gamer så måste man inte vara stenrik

varför köper du sjukt bra grafikkort (kanske det bästa) när du inte har råd att använda det? sen kostar inte el så mycket heller för den delen. borde egentligen vara dyrare men det behöver man ju inte klaga på

Permalänk
Medlem
Skrivet av DraXula:

Årets bästa inlägg?

Jag tror nog att de flesta bryr sig om de har kunskapen. Det finns inte ens någon mening att försöka förklara varför när ditt inlägg osar av okunskap

berätta exakt vad som "osar okunskap"

Permalänk
Medlem

Om det stämmer skall det bli mycket intressant att se detta kort.

Alla nvidia fans tycker dock att man inte får räkna med hd 5970 i leken då det är ett fusk kort med 2 gpus bara för att nvidia inte lyckas producera något sådant grymt kort. Det lär bli ändring på det om det här stämmer haha.

Själv är jag lite sugen på ett till 5970 för 80+% prestanda boost, men inget jag lirar behöver den kraften så.. just nu kan man avvakta.

Nya hd 6xxx serien har grym skalning, det ska bli intressant att se 2x 590 vs 2x 6990 framöver
Grym prestanda tycks vänta runt hörnet!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Quickzor, det är inte elräkningen vi är orolig för.. strömförbrukning har fler nackdelar än så.

Permalänk

In före världshistoriens underclock?

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Visst är det så att AMD s streamproc delar man med 5 för att jämföra med Nvidias teknik ?,(sas så förr iallafall) vilket skulle innebära att 6990 skulle ha
3840/5 = 768 så bra för att vara AMD(ATI) ,så med samma räkning borde ett 580 ha 580*5=2900 (Enligt ATIs(AMD) sätt att räkna. så då har 2 st 580= 5900 stream proc. hm inressant sen är det ju massa annat som skiljer men ska bli kul & se vad som kommer

Med 6000-serien är det väl 4 istället för 5.
Och GTX580 har 512 och inte 580.
Så 2st GTX580 x4 = 4096, bara lite över ett HD6990. Sen måste det nerklockas ordentligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DraXula:

Quickzor, det är inte elräkningen vi är orolig för.. strömförbrukning har fler nackdelar än så.

menar du tex hur länge kondensatorerna orkar så bör dom ju hålla i minst 2-5 år, och är man så intresserad att man köper ett tex grafikkort för 5000 så har man nog så stort intresse att man byter iallefall varannat år, kanske inte till det bästa på marknaden igen men efter 2 år så är inte ett grafikkort lika "high tech" som det var på sin tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quickzor:

menar du tex hur länge kondensatorerna orkar så bör dom ju hålla i minst 2-5 år, och är man så intresserad att man köper ett tex grafikkort för 5000 så har man nog så stort intresse att man byter iallefall varannat år, kanske inte till det bästa på marknaden igen men efter 2 år så är inte ett grafikkort lika "high tech" som det var på sin tid.

Haha, nej.. inte kondensatorerna jag är orolig för.

*Du behöver ett kraftigare agg
*Du har inte alls samma överklockningspotential
*Systemet i övrigt blir varmare - aldrig bra
*Som vissa andra pekat ut, du krossar pci-e standardens 300W
(*Fläktarna går på högre varv - Mer ljud)

Om man jämför med ett 6990 (och antar att de har jämn prestanda) så är ju det ett självklart val då det har lägre strömförbrukning och därför fördelarna ovan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DraXula:

Haha, nej.. inte kondensatorerna jag är orolig för.

*Du behöver ett kraftigare agg
*Du har inte alls samma överklockningspotential
*Systemet i övrigt blir varmare - aldrig bra
*Som vissa andra pekat ut, du krossar pci-e standardens 300W
(*Fläktarna går på högre varv - Mer ljud)

Om man jämför med ett 6990 (och antar att de har jämn prestanda) så är ju det ett självklart val då det har lägre strömförbrukning och därför fördelarna ovan.

tänkte väl det... trodde att du läste hela mitt inlägg, vattenkylningen gör att du bara behöver använda kanske 4-5 fläktar, 3 på radiatorn, en push i fronten och en pull i baksidan för att få lite flöde till hårddiskar mm

Är du entusiast så har du nog ett bra nätagg också. Självklart väljer man 6990 den är billigare för samma pris och är kallare, men är detta nvidiakort bättre så väljer nog de "riktiga" entusiasterna detta kort. smakar det så kostar det, så är det överallt på alla marknader. bara att välja vad man vill lägga pengarna på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quickzor:

har hållt inne detta länge men vem fan rent ut sagt bryr sig om hur mycket ström sina/sitt grafikkort om man är en "hardcore gamer", kalla det vad du vill. grejen är när man köper så dyra grafikkort så går väl prestandan och pålitligheten först, kanske även vad du kan göra med det, tex 3d, 6 skärmingångar osv, inte hur mycket grafikkortet drar och framför allt så tror jag man inte bryr sig ett dugg hur mycket det kostar?... Och vem fan bryr sig om hur varmt grafikkortet är med stockkylaren, när du har de pengarna (och kunskapen hoppas jag) tror jag du använder vatten, inte luft. detta kort är till för entusiaster, inte några jävla 12 åringar som ska få sin första dator. Jag med flera köper instrument och förstärkare för kanske 30-100 tusen, itne bryr vi oss om hur mycket våran rörförstärkare drar eller hur varm den blir, sålänge den låter bra och känns bra så spelar inget annat roll iprincip. Köper du en ferrari, bryr du dig då hur mycket bensin den drar? blir så trött ibland på vissa folk.

Din definition av en hardcore gamer stämmer inte så bra. Snarare syftar du på IQ-nörd.
För en hardcore gamer har IQ har lägsta prioritet. Motståndarna skall framhävas, inte en tjusig miljö, så bort med så mycket av terrängen som möjligt. Några få pixlar som rör sig i fjärran mot en dynamisk miljö syns inte, är miljön statisk ser man lätt pixlarna som rör sig.

Du köper inte en Ferrari för att såga av taket och plocka bort dörrarna och öka markfrigången, om det är en beach buggy du vill ha.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quickzor:

tänkte väl det... trodde att du läste hela mitt inlägg, vattenkylningen gör att du bara behöver använda kanske 4-5 fläktar, 3 på radiatorn, en push i fronten och en pull i baksidan för att få lite flöde till hårddiskar mm

Är du entusiast så har du nog ett bra nätagg också. Självklart väljer man 6990 den är billigare för samma pris och är kallare, men är detta nvidiakort bättre så väljer nog de "riktiga" entusiasterna detta kort. smakar det så kostar det, så är det överallt på alla marknader. bara att välja vad man vill lägga pengarna på.

Det gjorde jag! Notera paranteserna runt den sista punkten.

Bra agg är inte samma sak som kraftigt agg med mycket watt. Entusiaster är väl inte typen som skaffar 1200W agg bara för att det var det värsta! Det är folk med alldeles för mycket pengar och that's right, okunskap. Däremot så väljer en entusiast ett 750W agg till ett system som drar runt 650W för att han vet vad som är rätt.

Allt jag tidigare sagt så var antagandet att 590 och 6990 var jämlika, AMD vinner.

Btw, rörförstärkare för 30-100 000kr när du är 17 år? Där har vi någon med lite för mycket pengar då.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Quickzor:

tänkte väl det... trodde att du läste hela mitt inlägg, vattenkylningen gör att du bara behöver använda kanske 4-5 fläktar, 3 på radiatorn, en push i fronten och en pull i baksidan för att få lite flöde till hårddiskar mm

Är du entusiast så har du nog ett bra nätagg också. Självklart väljer man 6990 den är billigare för samma pris och är kallare, men är detta nvidiakort bättre så väljer nog de "riktiga" entusiasterna detta kort. smakar det så kostar det, så är det överallt på alla marknader. bara att välja vad man vill lägga pengarna på.

Fast som entusiast borde du vara väldigt intresserad av vilka som har den mest effektiva arkitekturen eftersom båda lagen nu är uppe och nosar på den hårda gräns som 300 W innebär. Då är energieffektivitet den enda möjligheten att sparka ut mer prestanda.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Din definition av en hardcore gamer stämmer inte så bra. Snarare syftar du på IQ-nörd.
För en hardcore gamer har IQ har lägsta prioritet. Motståndarna skall framhävas, inte en tjusig miljö, så bort med så mycket av terrängen som möjligt. Några få pixlar som rör sig i fjärran mot en dynamisk miljö syns inte, är miljön statisk ser man lätt pixlarna som rör sig.

Du köper inte en Ferrari för att såga av taket och plocka bort dörrarna och öka markfrigången, om det är en beach buggy du vill ha.

Att ni orkar ! Tycker att hans inlägg var ganska bra dom som är riktigt hardcore brukar köra med vatten eller kyla mer extremt typ kväve som ett ex . så ge upp prata om korten istället, utan fanboyism.
Hoppas du/ni tar detta på rätt sätt

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Aster:

Problemet är ju om dom lanserar kortet med 25% bättre prestanda än gtx580 är att det i tester kommer se väldigt oatraktivt ut, sen så är det max 475w med 2x8pin + pci-e (150+150+75). Tror faktiskt inte att du kommer kunna klocka upp dessa Gpu´s till samma nivåer som 2 vanliga GTX580 pga att det kommer krävas mer kräm.

Med tanke på att antilles ryktas få dubbla fillraten mot 5970/580 så tror jag att inget dubbelkort kommer från nvidia då det bara skulle se dåligt ut i jämnförelse i tester (stock klock)

tror att Nvidia får köra ikapp Amd nästa generation istället eller kriga i mellansegmentet där de riktiga pengana finns.

Med min miniräknare blir 150+150+75=375?

Men det är lite konstigt att enligt denna sidan så drar enbart 580GTX 317W när den bara ska kunna dra 150+75+75 :S
Men om vi nu räknar att 590 och 580 drar max av vad de kan, d.v.s. 375W och 300W så är det bara en 25% ökning från 300W-375W.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quickzor:

har hållt inne detta länge men vem fan rent ut sagt bryr sig om hur mycket ström sina/sitt grafikkort om man är en "hardcore gamer", kalla det vad du vill. grejen är när man köper så dyra grafikkort så går väl prestandan och pålitligheten först, kanske även vad du kan göra med det, tex 3d, 6 skärmingångar osv, inte hur mycket grafikkortet drar och framför allt så tror jag man inte bryr sig ett dugg hur mycket det kostar?... Och vem fan bryr sig om hur varmt grafikkortet är med stockkylaren, när du har de pengarna (och kunskapen hoppas jag) tror jag du använder vatten, inte luft. detta kort är till för entusiaster, inte några jävla 12 åringar som ska få sin första dator. Jag med flera köper instrument och förstärkare för kanske 30-100 tusen, itne bryr vi oss om hur mycket våran rörförstärkare drar eller hur varm den blir, sålänge den låter bra och känns bra så spelar inget annat roll iprincip. Köper du en ferrari, bryr du dig då hur mycket bensin den drar? blir så trött ibland på vissa folk.

Blir så trött på såna som du... Vem bryr sig om att vi överkonsumerar och att jorden håller på att gå under? Man kan ju i alla fall försöka göra bilarna och grafikkorten så snåla som möjligt, man behöver inte skita i det.

Köper man ett grafikkort ska kylaren som följer med fungera!
Alla Ferrarisar blir för varma och skär-> "Vem fan bryr sig om stockkylaren, men byter ju till en större kylare ändå och lägger några dagar på att skruva isär bilen och installera intercooler.."

Nej, kylaren ska fungera från start, och alla orkar inte mecka..

Kan hålla med mig om att dessa grafikkort inte gör så stor skillnad ifall de drar mer, men man kan ju göra så gott man kan. Tänkt när dessa kort börjar användas i superdatorer..

Man ska utveckla korten-> svalare och strömsnålare, inte tvärt om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Med min miniräknare blir 150+150+75=375?

Men det är lite konstigt att enligt denna sidan så drar enbart 580GTX 317W när den bara ska kunna dra 150+75+75 :S
Men om vi nu räknar att 590 och 580 drar max av vad de kan, d.v.s. 375W och 300W så är det bara en 25% ökning från 300W-375W.
http://tpucdn.com/reviews/ASUS/GeForce_GTX_580/images/power_m...

Drar gtx580 över 300watt??! Då är det ju inte pci-e kompatibelt, inte bra att lansera ett kort som inte r "kompatibelt"..

Permalänk
Skrivet av Ase:

Att ni orkar ! Tycker att hans inlägg var ganska bra dom som är riktigt hardcore brukar köra med vatten eller kyla mer extremt typ kväve som ett ex . så ge upp prata om korten istället, utan fanboyism.
Hoppas du/ni tar detta på rätt sätt

Men korten ska väl funka okej för dom som inte är "hardcore" också? Man ska inte behöva byta till vatten för att kunnat uthärda kortet. Det är lite därför jag också tror detta inte kommer bli någon succé.

Skrivet av Defeat^:

Blir så trött på såna som du... Vem bryr sig om att vi överkonsumerar och att jorden håller på att gå under? Man kan ju i alla fall försöka göra bilarna och grafikkorten så snåla som möjligt, man behöver inte skita i det.

Köper man ett grafikkort ska kylaren som följer med fungera!
Alla Ferrarisar blir för varma och skär-> "Vem fan bryr sig om stockkylaren, men byter ju till en större kylare ändå och lägger några dagar på att skruva isär bilen och installera intercooler.."

Nej, kylaren ska fungera från start, och alla orkar inte mecka..

Kan hålla med mig om att dessa grafikkort inte gör så stor skillnad ifall de drar mer, men man kan ju göra så gott man kan. Tänkt när dessa kort börjar användas i superdatorer..

Man ska utveckla korten-> svalare och strömsnålare, inte tvärt om.

Det här var tamefan ett av de bättre inläggen jag någonsin läst här. Cred.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Men korten ska väl funka okej för dom som inte är "hardcore" också? Man ska inte behöva byta till vatten för att kunnat uthärda kortet. Det är lite därför jag också tror detta inte kommer bli någon succé.

Det här var tamefan ett av de bättre inläggen jag någonsin läst här. Cred.

Ah såg vilken hårdvara du har (AMD) ! Då förstår jag inlägget bättre ,självklart så ska dom funka för oss vanliga oxå . men det gör vad jag vet både Nvidias kort & AMDs (om dom lärt sig göra drivisar ännu)(nu blir det mer gnäll) Ska dock bli intressant vad som nu kommer ,men ser mest fram mot Nästa serie slutet av 2011

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Skrivet av Ase:

Ah såg vilken hårdvara du har (AMD) ! Då förstår jag inlägget bättre ,självklart så ska dom funka för oss vanliga oxå . men det gör vad jag vet både Nvidias kort & AMDs (om dom lärt sig göra drivisar ännu)(nu blir det mer gnäll) Ska dock bli intressant vad som nu kommer ,men ser mest fram mot Nästa serie slutet av 2011

Vad i hela helvete spelar det för roll om jag kör AMD? Om du läste vad jag skrev och svarade på så handlade det om att man inte ska behöva byta kylsystemet på kortet för att kunna använda det, något som du och han andra snubben menar att man ska, eftersom de som köper korten är hardcore. Kortet ska fungera för vanliga svenssons också om de har lust att köpa kortet, med orginalkylare.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Skrivet av Ase:

Räcker med 2 kort för att köra 3 skärmar & om du har råd med fler skärmar än så ,säger jag grattis skulle vilja ha din inkomst. Visst drar Nvidiakorten mer ström men det ska gå & köra nåt på dom (upp till 6 ) skärmarna oxå skulle vilja se vilket AMD(ATI) kort som kör Crysis eller Metro i full upplösning med 6 st skärmar gissar på att man behöver fler kort från AMD då oxå,& om det är antalet skärmar du stirrar dig blind på tror jag att Matrox har ett kort för 12 skärmar

han kanske sitter med ett gäng crt-skärmar som han hittat ute på tippen

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2