Permalänk
Medlem

Vad vill du ha för ett 295?

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edberg24:

Vad vill du ha för ett 295?

Har fortfarande köpare på korten tyvärr, men kan höra av mig om någon backar ur.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasidop:

Har fortfarande köpare på korten tyvärr, men kan höra av mig om någon backar ur.

Vore väldigt trevligt

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem

Väldigt dålig kabeldragning

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Väldigt dålig kabeldragning

Jag vet det men då jag byter hårdvara så ofta så känns det inte värt riktigt.
Tänkte ta en sväng på höstlover och montera om allting och göra om kabeldragningen så det blir nog bättre då.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasidop:

Jag vet det men då jag byter hårdvara så ofta så känns det inte värt riktigt.
Tänkte ta en sväng på höstlover och montera om allting och göra om kabeldragningen så det blir nog bättre då.

Nej fy f*n Rasmus! Skärpning!

Bara för att du pillar på hårdvaran kan du fortfarande fixa en ordentlig kabeldragning då platserna för kontakterna är samma oavsett hårdvaran!
Gör om, gör rätt nu va?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iprenen:

Nej fy f*n Rasmus! Skärpning!

Bara för att du pillar på hårdvaran kan du fortfarande fixa en ordentlig kabeldragning då platserna för kontakterna är samma oavsett hårdvaran!
Gör om, gör rätt nu va?!

Haha okej då! Blir en runda på höstlovet med att plocka ut allting och göra om.
Hur funkar din nya lilla dator då?

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasidop:

Haha okej då! Blir en runda på höstlovet med att plocka ut allting och göra om.
Hur funkar din nya lilla dator då?

Funkar hur bra som helst! Bara grafikkortet kvar som ska uppgraderas, sen är den komplett och klar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iprenen:

Funkar hur bra som helst! Bara grafikkortet kvar som ska uppgraderas, sen är den komplett och klar.

Nice! Vi får väl dra nåt lan hos adde nu i vinter... Då kan han ju hjälpa dig att softklocka din thuban.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

pappa betalar?

Grym dator i övrigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av samsos:

pappa betalar?

Grym dator i övrigt!

Faktiskt inte, förstår iofs inte själv hur jag har råd med allt. Tror jag har haft tur och bra timing.

Tack!

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasidop:

Faktiskt inte, förstår iofs inte själv hur jag har råd med allt. Tror jag har haft tur och bra timing.

Tack!

Ye right..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Ye right..

U mad? Begagnat ftw.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk

Hur har du råd med allt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Hur har du råd med allt?

Jadu, vem vet

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

Riktigt nice! Men du har ju ett 480 och sen ett 9800 för physX. Måste man ha dom i SLI då för att dom ska funka eller kan man bara sätta in den o göra nåt skumt? Har aldrig fattat det där när folk har ett main kort och sen ett annat för physX. För med sli måste man ju ha likadana modeller av kortet. alltså 480-480 470-470

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxudd:

Riktigt nice! Men du har ju ett 480 och sen ett 9800 för physX. Måste man ha dom i SLI då för att dom ska funka eller kan man bara sätta in den o göra nåt skumt? Har aldrig fattat det där när folk har ett main kort och sen ett annat för physX. För med sli måste man ju ha likadana modeller av kortet. alltså 480-480 470-470

När man har SLI så är det två st identiska kort som gäller, t.ex 2st GTX480 eller 2st 9800GT. Jag kör inte i SLI, utan pluggar bara i kortet utan brygga mellan dom och i nvidias kontrollpanel så väljer jag att PhysX ska köras på 9800GT.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

FUSK! Du får ju inte skaffa en fläktkontroll Datorer ska låta
Fast tycker fortfarande är fint

*********OCH FÖR ALLA ER MED GTX295!**********
Jag har problem med mitt! Ibland så bara det "lägger av", och den gröna dioden börjar lysa rött?! VAD JAG GÖRA?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

FUSK! Du får ju inte skaffa en fläktkontroll Datorer ska låta
Fast tycker fortfarande är fint

Jag brukar inte vara så kräsen när det gäller ljud men någon jävla måtta får det väl vara, den lät ju som flygplatsen i GTA IV

Tack!

Skrivet av Goo5e:

*********OCH FÖR ALLA ER MED GTX295!**********
Jag har problem med mitt! Ibland så bara det "lägger av", och den gröna dioden börjar lysa rött?! VAD JAG GÖRA?!

Nu har ju jag inte ett GTX295 längre, men det där hände mig också förrut. Moderkortet gick igenom RMA på inet och nu undersöker jag mina gamla minnen lite närmare. Testa grafikkortet i en annan dator gärna.

Hoppas det löser sig.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasidop:

Nu har ju jag inte ett GTX295 längre, men det där hände mig också förrut. Moderkortet gick igenom RMA på inet och nu undersöker jag mina gamla minnen lite närmare. Testa grafikkortet i en annan dator gärna.

Hoppas det löser sig.

Ja, hoppas jag med. Nästa kort blir nog ett strömsnålare från AMD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Ja, hoppas jag med. Nästa kort blir nog ett strömsnålare från AMD.

Jag tycker inte riktigt att det spelar någon roll hur mycket ström komponenterna drar, så länge jag klarar mig utan att behöva köpa ett nytt nätagg så är jag glad.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

Jag måste hålla med, dom är inte riktigt lika snygga, men stört fina är dom Älskar rören på sidan Ger värsta hard-core looken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Jag måste hålla med, dom är inte riktigt lika snygga, men stört fina är dom Älskar rören på sidan Ger värsta hard-core looken

Precis min tanke!

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasidop:

Jag tycker inte riktigt att det spelar någon roll hur mycket ström komponenterna drar, så länge jag klarar mig utan att behöva köpa ett nytt nätagg så är jag glad.

Borde fan skaffa ett nytt nätagg som jag kan ha tills nästa bygge ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Borde fan skaffa ett nytt nätagg som jag kan ha tills nästa bygge ^^

Ja, ett AX1200W vore inte helt fel... Den kunde man ha i några år!

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasidop:

Ja, ett AX1200W vore inte helt fel... Den kunde man ha i några år!

Kanske. Iof, komponenterna drar ju mer och mer ström, men det har ju blivit en större fråga, så dom börjar ju pressa ner ström-förbrukningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Kanske. Iof, komponenterna drar ju mer och mer ström, men det har ju blivit en större fråga, så dom börjar ju pressa ner ström-förbrukningen.

Sant. Minns för ett tag sen när min bror blev förvånad över att hans dator drog märkbart mer ström än min och vi hade rätt så liknande setuper, bara det att han hade en 65nm Q6600 och jag hade en 45nm E8500, så dom drar mindre och mindre nu för tiden. Grafikkorten vettefan, AMD har ju lyckats rätt så bra med att hålla strömförbrukningen nere men jag kan inte säga samma sak om GTX480 direkt.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av tajan:

Tack!

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk

Mycket fint chassi fast lite dålig kvalitet Hoppas att man få se nya bilder på den när den är damm fri