Permalänk
Medlem

Har en 040 och även den tycker jag håller batteritid helt ok. Kör nästan alltid på "battery saving" då jag inte behöver så mycket kraft vid vanligt (skol)arbete. Ang. betrakningsvinkel så är det inte så stora problem om man använder den framför sig i knät eller på bordet men man behöver justera vinkeln på skärmen om man hasar ner i stolen tex.

Man kan ju alltid köpa till en DVD-läsare som kopplas via USB och ha hemma i någon låda om man behöver den då och då. Kostar nog några hundralappar.

Permalänk
Skrivet av Xeter:

Tack så mycket! Nu har jag koll.

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Medlem

Nån som prövat Starcraft 2 på denna dator. Hur höga grafikinställningar kan man köra med och fortfarande ha acceptabel fps?

Tack för svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tyrgrim:

Nån som prövat Starcraft 2 på denna dator. Hur höga grafikinställningar kan man köra med och fortfarande ha acceptabel fps?

Tack för svar!

Medium funkar bra i singelplayer och fram till att man kör typ 3v3 eller fler då kan man vilja ställa ned på Low.

Permalänk
Medlem

Någon som vet något mer om U35J-RX029V? Den ska ju vara 2hg lättare, men vad har de offrat (förutom något långsammare CPU)

Enligt prisjakt är skärmen högblank, finns det någon modell med matt skärm? Hur bra fungerar den utomhus?

På Asus hemsida nämns även att den finns med i5 CPU. Någon som vet vad den modellen heter och ifall den kommer till Sverige? i5 ska väl vara bättre på att koppla på och av olika delar av CPUn beroende på belastning mha "Intel turbo boost technology"

Permalänk

Nu har de sänkt priset på U35JC 040 till 6400:- på Siba vilket verkar vara en vettig deal. Men jag sitter fortfarande och inte kan bestämma mig mellan en MacBook Pro 13" (2010) och den här. Jag har läst olika recensioner om båda, men jag har fått väldigt olika intryck om respektive batteritid från varje recension. Eftersom datorerna är nästa identiska prestandamässigt: U35JC har en aning bättre processor, men ett marginellt sämre grafikkort. Därför kommer jag låta batteritiden vara den avgörande faktorn. Oavsett hur sugen jag än är på en MacBook så vill jag inte betala överpris för en dator som inte har minst 10 minuters längre batteritid.

Vad föreslår ni? Var ska jag hitta exakta svar på batteritid med olika skärminställningar etc?

Samt, vilken av datorerna skulle ni anse vara mest framtidssäkert kvalitetsmässigt? Jag har ingen erfarenhet av Asus. Hur är komponenterna i deras datorer? Den här Macbooken jag sitter vid är 6-7 år gammal, om inte mer och rullar fortfarande utan problem. Kan man förvänta sig samma sak av en Asus?

Tack för era synpunkter!

Edit: Nu såg jag att Asus får in lite färre felanmälningar på sina datorer under en 3 årsperiod än Apple vilket är lovande. Då behöver vi alltså inte gå in på kvaliten. Enbart batteritid.

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Medlem

Sitter just nu med en Asus A2500D från 2004 som fungerar som när den var ny. Ska dock uppgradera till en ny och kommer slå till på denna. Var också inne på Macbook Pro ett tag, men priset var det som avgjorde.

Angående batteritiden, verkar ju U35JC-RX070V har 10h batteritid medans RX040V har 8h enligt prisjakt Produktjämförelse hos Prisjakt Båda verkar dock ha 8 battericeller, så jag vet inte. Hoppas nån som har bättre koll på detta kan svara!

Permalänk
Skrivet av Tyrgrim:

Sitter just nu med en Asus A2500D från 2004 som fungerar som när den var ny. Ska dock uppgradera till en ny och kommer slå till på denna. Var också inne på Macbook Pro ett tag, men priset var det som avgjorde.

Angående batteritiden, verkar ju U35JC-RX070V har 10h batteritid medans RX040V har 8h enligt prisjakt Produktjämförelse hos Prisjakt Båda verkar dock ha 8 battericeller, så jag vet inte. Hoppas nån som har bättre koll på detta kan svara!

Man ska tyvärr alltid ta dessa batteritider med en nypa salt. Men 070 har en 5600 mAh batteri medan 040 innehåller en lite svagare 4400 mAh. Det förklarar skillnaden.

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alcoholica:

Vad föreslår ni? Var ska jag hitta exakta svar på batteritid med olika skärminställningar etc?

Min 040 klarar ~4h film och 6-7h ordbehandling etc. Detta med energisparfunktioner på. Aldrig provat att spela med den så kan inte ge någon siffra där.

Permalänk

Jag har hört att bärbara datorers prestanda är oftast sämre trots samma innehåll som stationära, d.v.s att vissa har de nyaste i3/5/7 från Intel säger inte så mycket om man jämför med stationära. Så min fråga är om jag kan förvänta mig nån prestanda ökning i Win 7 med en U35JC gentemot min gamla stationära som innehöll en AMD Athlon 4800+ (2 x 2.4Ghz) och 2Gb DDR2 RAM. Bara så där på rak arm, behöver ingen benchmark och liknande.

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag har precis köpt en 040 och är mycket nöjd med det. Det enda problemet är att när jag kör Firefox eller Chrome kan jag höra ett irriterande svagt ljud från processorn. enligt en lite forskning i Google visar att orsaken till detta är när en av CPU-kärnor är i viloläge. (se länken:ASUSTeK Computer Inc.-Forum- How to eliminate high pitch noise?)
Det är möjligt att höra det även när jag kör Windows Magnifier.
Jag vet att det är inte CPU's fläkten eller Hårddisken eftersom jag har provat lösningarna de skriver på andra forum som att öka processorn arbetsläge till 100% och det fungerar men då batteriet tar slut snabbt...
Jag undrar om någon annan har haft samma problem eller är det ett fel i min U35 så kan jag veta om jag ska skicka den till ASUS support.

Tack för hjälpen.

Permalänk
Medlem

Jag tänkte formatera snart och det känns ju bra att ha en systemreparations fil då.

Hur ska man kunna köra recovery burner när man inte har någon brännare? Kan man skriva till en fil på något sätt?

Permalänk

Vet någon varför de har slutat tillverka U35JC-RX070V modellen?
Vet Asus.David något om nyheter och kommande och nyare modeller än U35JC som kostar ca 6-8 tusen?

Visa signatur

[Antec Sonata III - Antec 500w] - [Intel E8500 3,16Ghz] - [Asus P5Q Pro] - [Gainward HD-4850 512MB GS] - [6gb Corsair TWIN2X 6400C4DHX CL4] - [Intel 730 240GB] - [Seagate IronWolf ST8000VN0022 256MB 8TB] [Seagate 3TB ST3000DM001] - [WD Black 1TB WD1001] - [Seagate 500GB ST3500413AS] - [Seagate 320GB ST3320620A] - [Creative Sound Blaster Live 5.1] - [Logitech Z-906] - [AOC 27G2U] | Oöppnade Samsung 860 Evo 1TB&512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AshyStyle:

Vet någon varför de har slutat tillverka U35JC-RX070V modellen?
Vet Asus.David något om nyheter och kommande och nyare modeller än U35JC som kostar ca 6-8 tusen?

Du har ju dessa tre:

Komplett.se - ASUS UL30VT 13,3" WXGA

Komplett.se - ASUS UL30A 13,3" WXGA

Komplett.se - ASUS U35Jc 13.3" HD

Visa signatur

Skärm: IPS Flatron W2220P HDD: 1TB F3 Proc: Intel Core i5 2500 3,3GHz Nätagg: Corsair VX 550W Chassi: Nexus Prominent 5 Ram: A-Data 4GB Game-Series 1333MHz Moder: Gigabyte GA-PH67A-UD3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AshyStyle:

Vet någon varför de har slutat tillverka U35JC-RX070V modellen?
Vet Asus.David något om nyheter och kommande och nyare modeller än U35JC som kostar ca 6-8 tusen?

UL30A - SU7300, 6h batteritid
U31F - finns med PentiumDuo samt i3 utan grafik och cirka 8h batteritid
U35JC - i3 med grafik, 10h batteritid
U31JG - i5 med grafik, 8h batteritid
P31 - Business versionen

så kommer U-serie lineuppen se ut för December/Januari

Permalänk
Medlem
Skrivet av AshyStyle:

Vet någon varför de har slutat tillverka U35JC-RX070V modellen?
Vet Asus.David något om nyheter och kommande och nyare modeller än U35JC som kostar ca 6-8 tusen?

Här är några ny modeller http://www.sweclockers.com/nyhet/13036-asus-slapper-kompakta-...

Edit: Där var jag lite sen ute

Permalänk
Medlem

Asus.David: Kommer det att släppas en ny modell/version av U35Jc, dvs INTE en RX070V eller RX040V?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tyrgrim:

Asus.David: Kommer det att släppas en ny modell/version av U35Jc, dvs INTE en RX070V eller RX040V?

Hej!

Nej, inte va jag vet. RX040V kommer vara våran fokus under December och Januari.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Hej!

Nej, inte va jag vet. RX040V kommer vara våran fokus under December och Januari.

Okej, tack för ditt svar!

Permalänk
Medlem

ASUS U35JC-RX040V

Hej,

Jag har precis köpt en 040 och är mycket nöjd med det. Det enda problemet är att när jag kör Firefox eller Chrome kan jag höra ett irriterande svagt ljud från processorn. enligt en lite forskning i Google visar att orsaken till detta är när en av CPU-kärnor är i viloläge. (se länken:ASUSTeK Computer Inc.-Forum- How to eliminate high pitch noise?)
Det är möjligt att höra det även när jag kör Windows Magnifier.
Jag vet att det är inte CPU's fläkten eller Hårddisken eftersom jag har provat lösningarna de skriver på andra forum som att öka processorn arbetsläge till 100% och det fungerar men då batteriet tar slut snabbt...
Jag undrar om någon annan har haft samma problem eller är det ett fel i min U35 så kan jag veta om jag ska skicka den till ASUS support.

Tack för svar??

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaTz:

Hej,

Jag har precis köpt en 040 och är mycket nöjd med det. Det enda problemet är att när jag kör Firefox eller Chrome kan jag höra ett irriterande svagt ljud från processorn. enligt en lite forskning i Google visar att orsaken till detta är när en av CPU-kärnor är i viloläge. (se länken:ASUSTeK Computer Inc.-Forum- How to eliminate high pitch noise?)
Det är möjligt att höra det även när jag kör Windows Magnifier.
Jag vet att det är inte CPU's fläkten eller Hårddisken eftersom jag har provat lösningarna de skriver på andra forum som att öka processorn arbetsläge till 100% och det fungerar men då batteriet tar slut snabbt...
Jag undrar om någon annan har haft samma problem eller är det ett fel i min U35 så kan jag veta om jag ska skicka den till ASUS support.

Tack för svar??

Jag hör ett högfrekvent "gnissel" från min 070. Trodde det var något med batteriet eller liknande. Väldigt störande faktiskt. Men eftersom jag oftast har musik eller lurar på mig så är det inget jag brytt mig om att åtgärda. Men vid slösurf utan musik, hörs ljudet klart och tydligt. Utan det, hade den nog nästan varit ljudlös.

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Medlem

Tack för svaret : ).

Ja, det är väldigt störande.
Jag använder datorn mest i en tyst miljö och det irriterar, det går inte att strunta ljudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaTz:

Jag använder datorn mest i en tyst miljö och det irriterar, det går inte att strunta ljudet.

Oj, låter det så pass mkt. Gäller detta alla i3 processorer eller bara denna dator?

Permalänk
Medlem

Var inte det på min UL30 så vitt jag kan minnas. Någon annan med u35j som kan bekräfta samma ljud?

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeter:

Var inte det på min UL30 så vitt jag kan minnas. Någon annan med u35j som kan bekräfta samma ljud?

Jag har aldrig hört några ljud från min, helt ljudlös (040 modellen)

Permalänk
Skrivet av Ibymafayhas:

Jag har aldrig hört några ljud från min, helt ljudlös (040 modellen)

Varifrån och När köpte du din 040?

Visa signatur

[Antec Sonata III - Antec 500w] - [Intel E8500 3,16Ghz] - [Asus P5Q Pro] - [Gainward HD-4850 512MB GS] - [6gb Corsair TWIN2X 6400C4DHX CL4] - [Intel 730 240GB] - [Seagate IronWolf ST8000VN0022 256MB 8TB] [Seagate 3TB ST3000DM001] - [WD Black 1TB WD1001] - [Seagate 500GB ST3500413AS] - [Seagate 320GB ST3320620A] - [Creative Sound Blaster Live 5.1] - [Logitech Z-906] - [AOC 27G2U] | Oöppnade Samsung 860 Evo 1TB&512GB

Permalänk
Inaktiv

troligtvis kommer U35JC-RX040V bli billigare från och med den här veckan...lagom till jul

Permalänk
Medlem
Skrivet av AshyStyle:

Varifrån och När köpte du din 040?

Sent svar men var i början av oktober, cdon hade någon kampanj så fick den 2500 kr billigare än vad de övriga sålde den för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

troligtvis kommer U35JC-RX040V bli billigare från och med den här veckan...lagom till jul

Perfekt! Hur stor prissänkning snackar vi om?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tyrgrim:

Perfekt! Hur stor prissänkning snackar vi om?

de får Prisjakt och Pricerunner utvisa under veckan