Permalänk
Medlem

Nätverk i trappuppgången

Fick en sååå bra ide nyss (tror jag)

Vill att någon som bor nedanför mig i trappuppgången ska ha tillgång till mitt bredband, men det är ju lite jobbigt att dra sladdar och skit tre våningar.

Så lösningen måste förstås vara sladdlöst nätverk. De radiovågorna ska ju penetrera betong och allt möjligt, så det borde väl gå. Eller? Är betongen för tjock för vanliga trådlösa nätverk som går att köpas för någon tusing eller två?

Visa signatur

Stolthet och principer är intelligenssubstituerande egenskaper.
Trött på 'inbäddade' journalisers lögner i media? -> Medialens.org

Permalänk
El-nisse

det är inte betongen som är problemet, det är armeringsjärnen, tyvärr så bor du antagligen i en egen Faradays Bur vilket gör att radiovågor får väldigt svårt att penetrera sig utanför din lägenhet vid en så låg effekt som trådlöst nätverk har, jag skulle satsa på nätverkskabel som dras via de befintliga installationerna

Visa signatur

Imagine a place where every horror comes to life Where every torture is real and time stands still "tar av mössan för dina någorlunda knepiga kunskaper iaf.. ;) och det är fan inte varje dag jag gör det, känn dig utvald eller något ;) :D" - nidas

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad* -> Internet - Uppkoppling - Nätverk

Permalänk
Medlem

Tyvärr är det nog så att bengan har rätt. Din enda möjlighet är att bjälklaget i huset är av trä så att ni sitter i samma bur

Visa signatur

"I read these books, any books, to develop my command and knowledge in the english language. I read to further my education, miss Kenton"

Permalänk
Medlem

ett trådlöst lan når väldans långt

vi satte upp ett sådant på praktiken jag var på och vi satte själva access punkten eller vad det heter ovanför takplattorna och sen var det en som gick omkring med en bärbar och testade hur långt det nådde och han kom ner till entrén 4 våningar ner och det var på ett sjukhus så det borde nog gå fint med ett trådlöst lan... fast det skulle nog ha varit en fördel att ha haft möjligheten att testa det först innan man investerar i något sådant

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Dra ut en sladd genom fönstret

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!