Permalänk
Medlem

667Mhz istället för 1333Mhz?

Hejsan!

Köpte för ett antal veckor sedan ny processor, moderkort och minnen. Se signatur.

However, jag märke inte detta förrens nu då jag testade CPU-Z att mina minnen låg i 667Mhz istället för 1333Mhz.. (3x2gb DDR3 Mer information.

Hur kommer det sig? Det står att dom ska vara i 1333Mhz.. men visar bara 667Mhz?..

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk

Dom är dual link förmodligen så tar du 667x2 får du ut det dom egentligen går i

Visa signatur

What was your favourite single player Quake level? One of the forty identical greenish-brown castles or one of the forty identical brownish-green castles? - Ben Croshaw

Permalänk
Medlem

DDR = Dual Data Rate = 667x2 = 1333Mhz.

Permalänk

i cpuz så stå minnena på hälfen än vad dom är. alltså du måste ta x2. tar man då 667x2 blir det 1334.

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verkligen:

Dom är dual link förmodligen så tar du 667x2 får du ut det dom egentligen går i

Dual Channel har jag hört, men inte Dual link. Hursomhelst.. Hur ser man om dom är i Dual? Och varför x2?

Tack för svar alla

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Det skall vara så. Dvs att ddr står får dual data rate så betyder det att det blir 667 gånger 2. tex mina minnen står det 800mhz men det blir till 1600mhz.

[edit] såg att det kommit en massa svar redan[/edit]

Permalänk
Skrivet av Sjoooberg:

Dual Channel har jag hört, men inte Dual link. Hursomhelst.. Hur ser man om dom är i Dual? Och varför x2?

Tack för svar alla

ajdå smärre felstavning!

Visa signatur

What was your favourite single player Quake level? One of the forty identical greenish-brown castles or one of the forty identical brownish-green castles? - Ben Croshaw

Permalänk
Hedersmedlem

Om man ska vara petig så heter det faktiskt "Double Data Rate". Allt är med andra ord i sin ordning med dina minnen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sjoooberg:

Hejsan!

Köpte för ett antal veckor sedan ny processor, moderkort och minnen. Se signatur.

However, jag märke inte detta förrens nu då jag testade CPU-Z att mina minnen låg i 667Mhz istället för 1333Mhz.. (3x2gb DDR3 Mer information.

Hur kommer det sig? Det står att dom ska vara i 1333Mhz.. men visar bara 667Mhz?..

Så du har tittat i den klistrade tråden?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)