Permalänk
Medlem

Koaxial och tp nätverk ihop???

funkar det??? vi kör med (gamla) koxialkabel nätverk här hemma mellan våra tre datorer...men nu har brossan köpt en bärbar där det bara är tp uttag... han vill gärna kunna koppla in sig på nätverket....finns det nån om fördelare till detta? eller måste vi köra med tp kabel i hela nätverkat för att han ska kunna vara med??

Permalänk
Medlem

Har för mig att det finns hubbar som klarar både coax och TP, om du inte vill köpa en sån kan du alltid köpa en converter.

http://www.dustin.se/default.asp?ORIGIN=shopping/ProductDetai...

Permalänk
Medlem

aj satan de var dyr!! då är det billigare att köpa en 10mbits hub och tp kabel istället..alltså byta nätverkssystem....för där är tp ingångar på alla våra nätverkskort...

Permalänk
Medlem

köp ingen 10Mbits hub!
köp en 10/100 switch, dom är inte så dyra numera, och 10/100 kort kostar ca: 150 för ett billigt, 10Mbit är uråldrigt......

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?

Permalänk
Medlem

ja för tusan gör som zoc säger och dumpa det skitnätet... iofs går det väll att köpa ngn cphubb med både coax och tp men det är rätt ovärt...

Visa signatur

Но если есть в кармане пачка сигарет,
Значит все не так уж плохо на сегодняшний день.

Permalänk
Medlem

Håller med, det är bättre att lägga pengarna på ett nytt snabbt nät än att hålla på att skarva ihop ett coaxnät.

Permalänk
Medlem

Annars kan du ju ha två kort i en dator ett till coaxnätet och en tp till den bärbara, dator kommer ju att funka som en hub då. Har aldrig testat det men det borde ju gå

Permalänk
Medlem

Byt till nya nätkort och switch, själv har jag en gammal 10Mbit hub som klarar både tp och coax, men det är ju inget jag använder om man säger så.

Permalänk
Medlem

blir nog så att jag köper nya kablar och använder vår gammla LAN hub på 10mbit...

men om man kopplar in ADSL modemet i 10mbits hubben..kan alla datorer som är kopplade till den köra internet då? har för mig att det inte funkar eftersom att man bara kan logga in på internet på en dator..eller??