Permalänk
Medlem

Uppgradera datorn lite :)

Tjena, har en gammal dator ståendes som är några år gammal.. funkar fortfarande bra men tekniken har helt klart gått förbi den
Så tänkte uppgradera den lite, använder den egentligen bara till att glo film så det är där den ska prestera bäst..

Minimumet är
2ghz processor amd/intel
geforce 6800 series
ati radeon x850..
detta är MINIUMEN annars klarar den inte ett spel jag viill ha på denna datorn..
har redan en annan speldator som är 9999 gånger bättre än denna men ändå skönt att slippa flytta den andra varje gång man vill använda datorn i tvn

Just nu sitter det gamla skit grejjer i den men säg vad jag skulle behöva byta..

Intel 4cpu 3,00ghz, 299ghz, 512mb ram
och ett ati 9250 radeon..

vet att det är SKIT saker rent ut sagt och frågan är väl om något är kompitabelt överhuvudtaget men testa går ju alltid billigare än att köpa helt ny dator iaf

mvh andy

Permalänk
Medlem

Är det AGP grafikort i den eller PCie? det ända vettiga på en så gamal är att om det är PCIe grafik att byta ut detta till nått ganska billigt, då klarar den HD film galant, och antagligen det där spelet bra.
Vill du ha x850 eller 6 serien på nvidia får du leta på skroten
billiga kort idag går i åttor runt dessa hurusom.
Kanske en minnessticka till inte skulle skada också, med sådana gamla, antagligen DDR (får man hoppas) är lite halvdyra har jag för mig

Skulle du råka ha AGP grafik i datorn, blir det inte lika roligt och föreslår att du inte gör nått med den

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Är det AGP grafikort i den eller PCie? det ända vettiga på en så gamal är att om det är PCIe grafik att byta ut detta till nått ganska billigt, då klarar den HD film galant, och antagligen det där spelet bra.
Vill du ha x850 eller 6 serien på nvidia får du leta på skroten
billiga kort idag går i åttor runt dessa hursom

hur vet jag om det är apg eller pcie?
kan tänka mig att grafikkortet är det enda man behöver byta egentligen

mvh andy

Permalänk
Medlem

tänk på att jag bara kollar 1080p filmer med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyy90:

tänk på att jag bara kollar 1080p filmer med

Det är inte det minsta problem, den biten att avkoda HD film sköter grafikkortet om numera, inte CPU
ladda ner CPU CPUID - System & hardware benchmark, monitoring, reporting kolla på fliken mainboard så ska den biten framgå

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Är det AGP grafikort i den eller PCie? det ända vettiga på en så gamal är att om det är PCIe grafik att byta ut detta till nått ganska billigt, då klarar den HD film galant, och antagligen det där spelet bra.
Vill du ha x850 eller 6 serien på nvidia får du leta på skroten
billiga kort idag går i åttor runt dessa hurusom.
Kanske en minnessticka till inte skulle skada också, med sådana gamla, antagligen DDR (får man hoppas) är lite halvdyra har jag för mig

Skulle du råka ha AGP grafik i datorn, blir det inte lika roligt och föreslår att du inte gör nått med den

fattar inte så mkt av vad som står där så skriver allting här så kanske du förstår

model 09e0h
chipset: Intel i915p/915g rev B1
Southbridge Intel 82801Fb (ICH6)
LPCIO: SMSC

behövde du veta ngt mer?

kanske är jag som är efterbliven och suger på datorer men men xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyy90:

fattar inte så mkt av vad som står där så skriver allting här så kanske du förstår

model 09e0h
chipset: Intel i915p/915g rev B1
Southbridge Intel 82801Fb (ICH6)
LPCIO: SMSC

behövde du veta ngt mer?

kanske är jag som är efterbliven och suger på datorer men men xD

Laddade ner programmet på min andra dator och där står PCI-Express men fältet är tomt på den gamla.. så jag vet inte vad den har

Permalänk
Medlem

Dator med gamerchassi | Göteborg | Blocket

Skulle den klara jobbet eller är det till att kasta pengar i sjön?

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av InluZion:

Japp? ska man köpa den istället kanske? används ju mestadels för tv användning (film)
eller är det till att kasta pengar i sjön?

Permalänk
Medlem

komigen nu bara säg vad ni tycker.. datorn ska inte prestera mer än skrivet!

Permalänk
Medlem

Har du någon budget? För 4-5 tusen kan man faktiskt få ihop en bra dator.

Visa signatur

Gaming Mini-ITX Fractal Design Define Nano S - ASRock B550M-ITX - AMD Ryzen 5 3600XT 3.8Ghz 35MB - Sapphire Radeon RX 5700XT 8GB Pulse OC - 16GB HyperX 3200MHz - Samsung 970 EVO1TB NVMe M.2 - BeQuiet! Pure Rock 2 Black - Corsair SFX SF750W 80+ Platinum
Bärbar 13" MacBook Pro Retina Space Gray - 2.3 Quad i5 - 16 GB 2133Mhz RAM - Intel Plus 655 1,5GB - 512GB SSD - MacOS 11
Playstation 4 Pro

Permalänk
Medlem

Ja till dina krav så funkar den fint..
Klarar en del spel oxå..

CPU:AMD PH.II 970 x4 3,5 ghz :Artic cooling kyler MB: GA-790 XTA-ud 4 RAM: Corsair XMS3 4 GB 1333MHz SSD:Corsair Force Series 60 GB HDD: Western Digital 500 GB/300 GB
GFX: XFX 6870 CHASSI: Antec 1200 PSU: Corsair HX 620W Ljud:Creative X-Fi Fatal1ty 7.1 kopplat MONITOR: BenQ G2222HDL 21.5" LED OS: Windows 7 Pro (64Bit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ax69:

Har du någon budget? För 4-5 tusen kan man faktiskt få ihop en bra dator.

Jag har redan en bra speldator, ska bara ha denna till ett spel sedan är resten filmer (1080p)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dread56:

Ja till dina krav så funkar den fint..
Klarar en del spel oxå..

CPU:AMD PH.II 970 x4 3,5 ghz :Artic cooling kyler MB: GA-790 XTA-ud 4 RAM: Corsair XMS3 4 GB 1333MHz SSD:Corsair Force Series 60 GB HDD: Western Digital 500 GB/300 GB
GFX: XFX 6870 CHASSI: Antec 1200 PSU: Corsair HX 620W Ljud:Creative X-Fi Fatal1ty 7.1 kopplat MONITOR: BenQ G2222HDL 21.5" LED OS: Windows 7 Pro (64Bit)

okej då är det kanske värt att köpa den?

Permalänk
Medlem

Skulle någon vilja leta upp en bärbar som skulle funka för mina bruk?