Domination - inget meddelande om "losing alfa" - varför?

Permalänk

Domination - inget meddelande om "losing alfa" - varför?

När man lirar domination så brukar man få meddelande om "losing alfa" när motståndarna håller på att ta över ens control point (i detta fallet punkt A), men man får inte alltid det. Vad beror detta på?

Om den som tar control pointen har "ghost", får man inget meddelande då? Eller är det något annat som spelar in?

Eller är det bara som det meddelandet försvinner i bruset av "spy plane up, enemy spy plane up, enemy RC XD inbound" etc?

Permalänk
Hedersmedlem

Med tanke på hur buggat spelet är så jag kan nästan lova dig att det inte är något du kan göra något åt, så det är lika bra att acceptera det och gå vidare. Vad jag vet så påverkar inte några perks varningen.

Permalänk
Medlem

Har haft det "problemet" i båda bo och mw2. Har kommit överfund med att om "rösten" sagt något, typ "fight 'till your last breath", och fienden sedan inom de närmsta sekundrarna efter det börjar ta över en punkt så får man ingen "varning" om detta.

Alltså, börjar en punkt tas över kort efter det att "rösten" redan sagt något så går man miste om varning.
Åtminstånde vad jag märkt!

Permalänk
Medlem

Annars ser man ju om markeringarna börjar "blinka" lite svagt.
När punkt A står orörd så är ikonen i en fast färg.
Men så fort någon försöker ta den så börjar den blinka/skifta mellan ljud och mörk grön färg.

I alla fall blir det så för mig?

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av enG:

Annars ser man ju om markeringarna börjar "blinka" lite svagt.
När punkt A står orörd så är ikonen i en fast färg.
Men så fort någon försöker ta den så börjar den blinka/skifta mellan ljud och mörk grön färg.

I alla fall blir det så för mig?

Så SKA det vara iallafall, är du i en "firefight" så är det inte säkert att du hör vad nån snubbe på radion säger, så det ska varnas på flera sätt.

Permalänk
Medlem

En annan sak som jag märkte i MW2 är att om du har A, B och C och motståndaren tar över t.ex A så kommer det inget meddelande i radion. Jag tycker iaf om de för att det är boring att äga alla points

Visa signatur

Gillar du dubstep? Kolla då min musik-blogg, på engelska. Dela gärna med dig kommentarer hit.