AMD M3A78 Mobo + AMD Phenom 2 = Funkar de?

Permalänk
Medlem

AMD M3A78 Mobo + AMD Phenom 2 = Funkar de?

Hejsan!

Burken här hemma skulle behöva en liten minor update tycker jag!

Dagens:
Mobo: Asus M3A78
Processor: AMD Athlon x2 6000+
RAM: Okänt/ej kollat. De är iaf 4 stycken riktigt tjocka o flashiga XSM minnen @ 4gig
Grafik: ATI Radeon HD3870x2
PSU: Corsair 620w
CPU kylare: ASUS Cube
HDD: SATA2 300gig @ 32mb & 7200rpm

Införskaffa:
Processor: AMD Phenom 2 940 eller 965
Grafik: HD5870

Frågan är.. På MOBO lådan står de bara stöd för 140w CPU och bland annat "Sempron" "Athlon" och "Phenom".. När detta ganska gamla moderkortet släpptes så fanns ju inte Phenom 2 vad jag vet.

Frågan är.. Lär mitt M3A78 stödja en AMD Phenom 2 x4 965 processor med en BIOS uppdatering? Jag skiter i om de flaskhalsar p.g.a DDR2 för de är inte sån megastor skillnad endå.

Sökt på bland annat ASUS hemsida o läst en o annan google sökning men hittar inga konkreta svar.. Någon?

Mvh Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ounze:

Hejsan!

Burken här hemma skulle behöva en liten minor update tycker jag!

Dagens:
Mobo: Asus M3A78
Processor: AMD Athlon x2 6000+
RAM: Okänt/ej kollat. De är iaf 4 stycken riktigt tjocka o flashiga XSM minnen @ 4gig
Grafik: ATI Radeon HD3870x2
PSU: Corsair 620w
CPU kylare: ASUS Cube
HDD: SATA2 300gig @ 32mb & 7200rpm

Införskaffa:
Processor: AMD Phenom 2 940 eller 965
Grafik: HD5870

Frågan är.. På MOBO lådan står de bara stöd för 140w CPU och bland annat "Sempron" "Athlon" och "Phenom".. När detta ganska gamla moderkortet släpptes så fanns ju inte Phenom 2 vad jag vet.

Frågan är.. Lär mitt M3A78 stödja en AMD Phenom 2 x4 965 processor med en BIOS uppdatering? Jag skiter i om de flaskhalsar p.g.a DDR2 för de är inte sån megastor skillnad endå.

Sökt på bland annat ASUS hemsida o läst en o annan google sökning men hittar inga konkreta svar.. Någon?

Mvh Daniel

Vet inte hur du har sökt men på ASUS sida finns en lista av vilka som stödjs

ASUSTeK Computer Inc.-Support-

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZiNikor:

Vet inte hur du har sökt men på ASUS sida finns en lista av vilka som stödjs

ASUSTeK Computer Inc.-Support-

Jag gick in på ASUS hemsida.. dock valde jag "Sweden".. men var ja än sökte så hade dom inte M3A78 på hemsidan.. Du verkar dock ha hittat nån Amerikansk ASUS sida?

Ajja! Men stora tack ändå! Uppskattas som fan!

Permalänk
Medlem

Här har du info om kortet
ASUSTeK Computer Inc.

Visa signatur

Ryzen 5600. Asus B550M TUF gaming plus. RTX 4060 TI.