Komplett ahr rabatt på xfx 6870 är det värt o köpa?

Permalänk
Medlem

Komplett ahr rabatt på xfx 6870 är det värt o köpa?

Ja som titeln säger.. här är länken. Hittar inget speciellt med den modellen med den ä
r typ 200 billigare än inet så ska man?
Komplett.se - XFX Radeon HD 6870 1GB GDDR5

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Sen med frakten blir det dyrare än inet.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Kogster:

Ja som titeln säger.. här är länken. Hittar inget speciellt med den modellen med den ä
r typ 200 billigare än inet så ska man?
Komplett.se - XFX Radeon HD 6870 1GB GDDR5

Sen typ 150kr frakt på det, Inte värt det.
Poff där rök Rabatt pengen ^^

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Beror på om det finns hämtbutik i närheten där man bor så är frakten inte speciellt dyr.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Entusiast

Fortfarande samma pris som. Gigabyte Radeon HD68701GB - Inet.se

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jonssown:

Sen typ 150kr frakt på det, Inte värt det.
Poff där rök Rabatt pengen ^^

Du brukar dra till med de fraktpriserna, ja. Komplett är inte gratis på frakten, men det är varken 200 kronor som du sagt tidigare eller 150 kronor. Priset som gäller är 99:-, och det vet du. Räkna inte in postförskott nu igen för Inet har samma postförskottspris.

Men, bra poäng att det inte är något specialerbjudande. Samma prissättning på inet exempelvis - medan Inet är fraktfritt.

Ett tips till trådskaparen är att kolla prisjakt om du inte vet huruvida ett erbjudande är bra eller inte.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

inet har inga på lager endast den överclockade versionen av XFX

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Söderbäck:

Du brukar dra till med de fraktpriserna, ja. Komplett är inte gratis på frakten, men det är varken 200 kronor som du sagt tidigare eller 150 kronor. Priset som gäller är 99:-, och det vet du. Räkna inte in postförskott nu igen för Inet har samma postförskottspris.

Men, bra poäng att det inte är något specialerbjudande. Samma prissättning på inet exempelvis - medan Inet är fraktfritt.

Ett tips till trådskaparen är att kolla prisjakt om du inte vet huruvida ett erbjudande är bra eller inte.

Jag tolkade med Postförskott. Eftersom ALLA kör inte med kort eller fraktura.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Jo men inet har som sagt inga inne.

Förstår inte varför swecs redaktion säger de finns så gått om 68X0 kort. Jag tycker det inte finns så jätte många. Bara vissa som har högar av enskilda modeller.

Så slutdomen: inte värt även om man har hämtbutik nära?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Jo men inet har som sagt inga inne.

Förstår inte varför swecs redaktion säger de finns så gått om 68X0 kort. Jag tycker det inte finns så jätte många. Bara vissa som har högar av enskilda modeller.

Så slutdomen: inte värt även om man har hämtbutik nära?

Jag skulle inte ha köpt dt utan vänta på att inet har de på lager lr 69xx

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av remru218:

Jag skulle inte ha köpt dt utan vänta på att inet har de på lager lr 69xx

ok tack :);)

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jonssown:

Jag tolkade med Postförskott. Eftersom ALLA kör inte med kort eller fraktura.

Den tolkningen bör du låta bli med då den är direkt undermålig.
Det har inget med fraktpriset att göra. Du säger att det är 150 kronor FRAKT och det är inte sant. Det är 99 kronor frakt och 50 spänn postförskott, men postförskottet är ju i högsta grad valbart från egen part. Ett liknande exempel man inte bör blanda in när man talar om frakt är avbetalningsplaner med ränta även om " ALLA inte kör med kort eller fraktura". Om man skall jämföra fraktpriser så ska man ju inte blanda in andra eventuella kostnader som man själv kan välja.
Menar du frakt och postförskott så säg frakt och postförskott. Frakt OCH postförskott blir 150 spänn.
Du kan ju göra din tolkning med postförskott, men då är det ändå bara 99:- skillnad för du får bannemej lägga till postförskott även för inet i så fall. Det vet du också för vi har tagit det här innan.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Moderator
Moderator

XFX Radeon HD6870 1GB - Inet.se 2220 :- ej i lager

Komplett.se - XFX Radeon HD 6870 1GB GDDR5 2095 :- + 39/99 hämt/frakt -> 2134/2194 :- 500+ i lager.

Gigabyte-korten är billigare ja (2090 :- ej i lager, obekräftat när det kommer), men av XFX-korten så känns detta inte så oerhört svårt.

Postförskottsavgift på 50 :- tillkommer även hos inet om man nu ska betala på det viset så det är inget extra från Kompletts sida.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Tack allihop men jag tror jag väntar tills fler får korten på lager så priset sjunker lite

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Postens postförskottsavgift är nu mer 60kr, vilket gör postförskottsalternativet ännu mer omotiverat.

Källa: http://www.posten.se/ptm/bin/ptmpdf?objectid=0000.9262

Permalänk
Hjälpsam

Komplett.se - XFX Radeon HD 6870 1GB GDDR5
Fabriksgaranti (mån): 36
3 års garanti talar mer för XFX-kortet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |