Permalänk

Speldator 6k

Hejsan! Ska bygga en dator åt en bekant. Detta har jag plockat ihop själv! Kom gärna med synpunkter vad som kan göras bättre. obs inget os behövs.

Permalänk
Medlem

Tror inte du kan få bättre för 6k.
Inte just nu iallafall

Permalänk

Tänkte lite på vilket som skulle ge bäst prestanda. Att ta en intel i5 760 och ett lite sämre grafikkort eller det jag har nu?

Permalänk
Medlem

Byt ut moderkortet så ser det skitbra ut. Bättre än så kan du inte få. Det billigare alternativet är att satsa på 1333mhz minnen istället och sedan klocka men det är en smaksak.

Asus M4N75TD ligger på 849:- på inet.

Stöd för x6or SLI och har core Unlocker så det billigare alternativet är helt enkelt att köpa en X2 555 istället för din x4a och unlocka. Detta gör man med en enkel knapp på moderkortet. Har själv moderkortet med en x4a och det fungerar perfekt!

Bra grafikkort du valt och billigt sådant. Mer prestanda för pengarna går ej att hitta om inte det vore ett begagnat sådant.

Byt moderkortet och kanske processorn (Unlockas sedan?) Annars ser det fint ut.
Meningen med moderkortet är sedan att du kan byta ut nätaggregatet och sedan spela SLI du får pengar för ett bättre nätaggregat om du tar en X2a och möjligtvis 1333mhz minnen från A-DATA Gaming series och sedan klocka..

Det är det billigaste och det bästa..

Strunta i vad jag säger annars och satsa på det du köpte men det skulle jag inte rekommendera.

Visa signatur

Macbook Pro 13" Retina 2015 - i5 @ 2.7Ghz - Intel Iris 6100 1536MB - 8GB 1867Mhz

Permalänk
Skrivet av capolano:

Byt ut moderkortet så ser det skitbra ut. Bättre än så kan du inte få. Det billigare alternativet är att satsa på 1333mhz minnen istället och sedan klocka men det är en smaksak.

Asus M4N75TD ligger på 849:- på inet.

Stöd för x6or SLI och har core Unlocker så det billigare alternativet är helt enkelt att köpa en X2 555 istället för din x4a och unlocka. Detta gör man med en enkel knapp på moderkortet. Har själv moderkortet med en x4a och det fungerar perfekt!

Bra grafikkort du valt och billigt sådant. Mer prestanda för pengarna går ej att hitta om inte det vore ett begagnat sådant.

Byt moderkortet och kanske processorn (Unlockas sedan?) Annars ser det fint ut.
Meningen med moderkortet är sedan att du kan byta ut nätaggregatet och sedan spela SLI du får pengar för ett bättre nätaggregat om du tar en X2a och möjligtvis 1333mhz minnen från A-DATA Gaming series och sedan klocka..

Det är det billigaste och det bästa..

Strunta i vad jag säger annars och satsa på det du köpte men det skulle jag inte rekommendera.

Tack för tipset men tyvärr vill jag inte hålla på och klocka minnena. Läste även att det är inte 100% säkert att man kan låsa upp kärnorna. Då datorn inte är till mig så tror jag inte att jag vill chansa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av capolano:

Byt ut moderkortet så ser det skitbra ut. Bättre än så kan du inte få. Det billigare alternativet är att satsa på 1333mhz minnen istället och sedan klocka men det är en smaksak.

Asus M4N75TD ligger på 849:- på inet.

Stöd för x6or SLI och har core Unlocker så det billigare alternativet är helt enkelt att köpa en X2 555 istället för din x4a och unlocka. Detta gör man med en enkel knapp på moderkortet. Har själv moderkortet med en x4a och det fungerar perfekt!

Bra grafikkort du valt och billigt sådant. Mer prestanda för pengarna går ej att hitta om inte det vore ett begagnat sådant.

Byt moderkortet och kanske processorn (Unlockas sedan?) Annars ser det fint ut.
Meningen med moderkortet är sedan att du kan byta ut nätaggregatet och sedan spela SLI du får pengar för ett bättre nätaggregat om du tar en X2a och möjligtvis 1333mhz minnen från A-DATA Gaming series och sedan klocka..

Det är det billigaste och det bästa..

Strunta i vad jag säger annars och satsa på det du köpte men det skulle jag inte rekommendera.

Hur funkar detta med Core unlock? jag har det på mitt moderkort, jag har en Athlon II x2 250 går det att unlocka den till x4?

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sewerin:

Hur funkar detta med Core unlock? jag har det på mitt moderkort, jag har en Athlon II x2 250 går det att unlocka den till x4?

Har för mig att det bara är Phenom II och och Athlon II X3 som går att låsa upp men kanske har fel

Visa signatur

Gaming Mini-ITX Fractal Design Define Nano S - ASRock B550M-ITX - AMD Ryzen 5 3600XT 3.8Ghz 35MB - Sapphire Radeon RX 5700XT 8GB Pulse OC - 16GB HyperX 3200MHz - Samsung 970 EVO1TB NVMe M.2 - BeQuiet! Pure Rock 2 Black - Corsair SFX SF750W 80+ Platinum
Bärbar 13" MacBook Pro Retina Space Gray - 2.3 Quad i5 - 16 GB 2133Mhz RAM - Intel Plus 655 1,5GB - 512GB SSD - MacOS 11
Playstation 4 Pro