Permalänk
Medlem

svchost.exe ... vad är det ?

Tja,

svchost.exe har startat 13 processer i taskmgr ...

är det normalt?

Permalänk
Visa signatur

Fractal Define R3 | Gigabyte Z68XP-UD4 | Intel Core i7 2600K @ 4Ghz | Asus GTX 580 DirectCU II | Corsair XMS3 DDR3 16GB @ 1333MHz | Corsair Force 3 120GB | WD 500GB x2 | Corsair AX 850W | Corsair H80 | Dell U2312HM x 2 | Windows 7 Pro 64-bit

Galleri på rummet

Permalänk
Medlem

tack så mycket!!,,

trodde att det kunde bero på mitt höga ping på cs,,

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_kenzo:

Tja,

svchost.exe har startat 13 processer i taskmgr ...

är det normalt?

http://www.geting.se/image.php/275022-Namnlos.jpg

svchost.exe är en server.exe fil som oftast körs i mång fall men 13st värkar vara lite mycket det varierar från dator till dator men det kan bero på att du har en keylogger alltså ett virus på din dator som skapar en server som heter exakt samma sak. oftast när man gör virus brukar man döpa processen till svchost för att göra det svårare för användaren att hitta viruset. du bör köra en virus scan elr stänga ner alla svchos processer 1 för en och kolla om dem startas igen om den inte startas igen så har du troligen en keylogger på din data den kan du enkelt ta bort genom att gå in på msconfig och avsluta serven. Jag har en viss erfaren het av virus eftersom jag själv har programmerat några av dem som finns där ute idag så lita på jag försöker bara hjälpa till. Jag har 1 fråga bara vilket os kör du.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerror:

svchost.exe är en server.exe fil som oftast körs i mång fall men 13st värkar vara lite mycket det varierar från dator till dator men det kan bero på att du har en keylogger alltså ett virus på din dator som skapar en server som heter exakt samma sak. oftast när man gör virus brukar man döpa processen till svchost för att göra det svårare för användaren att hitta viruset. du bör köra en virus scan elr stänga ner alla svchos processer 1 för en och kolla om dem startas igen om den inte startas igen så har du troligen en keylogger på din data den kan du enkelt ta bort genom att gå in på msconfig och avsluta serven. Jag har en viss erfaren het av virus eftersom jag själv har programmerat några av dem som finns där ute idag så lita på jag försöker bara hjälpa till. Jag har 1 fråga bara vilket os kör du.

Hej och tack för ditt svar,,

Jag kör win 7 med nod32

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerror:

svchost.exe är en server.exe fil som oftast körs i mång fall men 13st värkar vara lite mycket det varierar från dator till dator men det kan bero på att du har en keylogger alltså ett virus på din dator som skapar en server som heter exakt samma sak. oftast när man gör virus brukar man döpa processen till svchost för att göra det svårare för användaren att hitta viruset. du bör köra en virus scan elr stänga ner alla svchos processer 1 för en och kolla om dem startas igen om den inte startas igen så har du troligen en keylogger på din data den kan du enkelt ta bort genom att gå in på msconfig och avsluta serven. Jag har en viss erfaren het av virus eftersom jag själv har programmerat några av dem som finns där ute idag så lita på jag försöker bara hjälpa till. Jag har 1 fråga bara vilket os kör du.

Men snälla nån unga människa. Ordet du letar efter är tjänst och snälla för din egen skull så kan du testa något som rättstavar åt dig.

Det är helt normalt, t.ex. så har jag 15 på min HTPC och 12 på min stationära.
Ifall du vill kolla vad varje svchost.exe tillhandahåller för tjänst så kan du högerklicka på processen och välja 'Go to service(s)' så markerar den vad för tjänster som körs på denna process.

Om du inte märker/märker något som skulle kunna vara ett virus så är det inget att oroa sig över.

Sen för att kanske hjälpa trådskaparen lite mer så skulle det vara fint med lite mer information.

Har du bara hög ping i CS eller är det samma sak i varje spel?

Om det bara är i CS kan du testa kommandon nedanför som kan hjälpa lite;

rate 25000
cl_cmdrate "101"
cl_updaterate "101"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Men snälla nån unga människa. Ordet du letar efter är tjänst och snälla för din egen skull så kan du testa något som rättstavar åt dig.

Det är helt normalt, t.ex. så har jag 15 på min HTPC och 12 på min stationära.
Ifall du vill kolla vad varje svchost.exe tillhandahåller för tjänst så kan du högerklicka på processen och välja 'Go to service(s)' så markerar den vad för tjänster som körs på denna process.

Om du inte märker/märker något som skulle kunna vara ett virus så är det inget att oroa sig över.

Sen för att kanske hjälpa trådskaparen lite mer så skulle det vara fint med lite mer information.

Har du bara hög ping i CS eller är det samma sak i varje spel?

Om det bara är i CS kan du testa kommandon nedanför som kan hjälpa lite;

rate 25000
cl_cmdrate "101"
cl_updaterate "101"

Vad är det med dig då? Alla kan inte formulera sig på samma sätt och alla kan inte stava lika bra som man tyckas skull. Kan finnas många anledningar till de hela allt från trött, till hjärnsläpp till dyslexi.
Ska jag säga samma sak om du skulle posta något på ett Engelskt forum och skriva lite konstigt eller? Bara för att du kanske inte är lika bra på Engelska som alla andra?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Men snälla nån unga människa. Ordet du letar efter är tjänst och snälla för din egen skull så kan du testa något som rättstavar åt dig.

Det är helt normalt, t.ex. så har jag 15 på min HTPC och 12 på min stationära.
Ifall du vill kolla vad varje svchost.exe tillhandahåller för tjänst så kan du högerklicka på processen och välja 'Go to service(s)' så markerar den vad för tjänster som körs på denna process.

Om du inte märker/märker något som skulle kunna vara ett virus så är det inget att oroa sig över.

Sen för att kanske hjälpa trådskaparen lite mer så skulle det vara fint med lite mer information.

Har du bara hög ping i CS eller är det samma sak i varje spel?

Om det bara är i CS kan du testa kommandon nedanför som kan hjälpa lite;

rate 25000
cl_cmdrate "101"
cl_updaterate "101"

Go to service(s) alternativet finns bara på windows 7 och nya versioner av vista

Permalänk
Skrivet av Handa:

Men snälla nån unga människa. Ordet du letar efter är tjänst och snälla för din egen skull så kan du testa något som rättstavar åt dig.

+1

I support good grammar. No, wait, readable grammar.

Men ändå, alla gör stavfel, bara det att vissa gör det lite för ofta.

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av elghinnarisa:

Vad är det med dig då? Alla kan inte formulera sig på samma sätt och alla kan inte stava lika bra som man tyckas skull. Kan finnas många anledningar till de hela allt från trött, till hjärnsläpp till dyslexi.
Ska jag säga samma sak om du skulle posta något på ett Engelskt forum och skriva lite konstigt eller? Bara för att du kanske inte är lika bra på Engelska som alla andra?

Kan man inte formulera sig kanske det är på tiden att man lär sig det om man ska hjälpa någon på ett diskussionsforum. Har man dyslexi till den grad att man inte kan formulera sig eller skriva ordentligt så kanske man bör hoppa över att försöka skriva/tillföra något, även om man gör det i väl mening för att hjälpa någon.

Oftast är det inte dyslexi heller som ligger bakom utan lata tonåringar som missar alldeles för många lektioner i skolan och påstår sedan att de har "dyslexi".
Dyslektiker eller inte. Stycke fördelning , punkt och stora bokstäver är något alla får lära sig i skolan.

Nu har det kommit till den grad att när man påpekar detta så får man alltid till svars; Dyslexi, och det är mer eller mindre tabu-belagt att prata om eller rätta dem, för "han har ju dyslexi, då är det okej".

Har han nu någon diagnos-klassifikation på dyslexi så hoppas jag att han får hjälp för sin egen skull. För det kan inte vara lätt, speciellt på Internet där sådana som jag finns, som alltid påpekar och är "språkpolis".

Edit: Detta ska inte anses om ett "angrepp" mot de som verkligen har dyslexi, utan snarare mot dem som försvarar misshandeln av språket och anser att det är okej att skriva på ett sådant sett att man knappt förstår vad människan skriver, och sedan skylla på att denne är "trött". Är man trött så går man å lägger sig och skriver vid ett annat tillfälle så folk förstår vad det är man försöker förklara.

Mvh Dr.serious

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem
Skrivet av elghinnarisa:

Vad är det med dig då? Alla kan inte formulera sig på samma sätt och alla kan inte stava lika bra som man tyckas skull. Kan finnas många anledningar till de hela allt från trött, till hjärnsläpp till dyslexi.
Ska jag säga samma sak om du skulle posta något på ett Engelskt forum och skriva lite konstigt eller? Bara för att du kanske inte är lika bra på Engelska som alla andra?

Gör så.

Skrivet av Cerror:

Go to service(s) alternativet finns bara på windows 7 och nya versioner av vista

Skrivet av mr_kenzo:

Hej och tack för ditt svar,,

Jag kör win 7 med nod32

Permalänk
Medlem

Du har ingen aning om jag är dyslektiker eller inte så sluta på peka saker du inte vet.

Okej, nu ska jag förklara mig eftersom ni alla verkar vara så upprörda över några stavfel. Jag postade inlägget ni alla säkert har läst från min ipod igår alltså en sen lördag kväll. Det är ganska svårt att skriva på en ipod som ni kanske känner till och man gör oftast misstag men i det här fallet så kanske det blev lite många.
Jag läste aldrig igenom hela inlägget ordentligt och missade därför några stavfel. Jag trodde verkligen inte det skulle få sådana konsekvenser så jag har lärt mig att till nästa gång så ska jag vara lite mer nogran eftersom att vissa på detta forum verkar ta illa upp när det gäller felstavning utav den svenska grammatiken. Det jag vill komma fram till är att jag tycker att det är jävligt dålig stil att tryck ner folk när dem bara är ute efter att hjälpa till. Har ni verkligen inget bättre för er än att kommentera andras misstag stakars människor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerror:

Du har ingen aning om jag är dyslektiker eller inte så sluta på peka saker du inte vet.

Okej, nu ska jag förklara mig eftersom ni alla verkar vara så upprörda över några stavfel. Jag postade inlägget ni alla säkert har läst från min ipod igår alltså en sen lördag kväll. Det är ganska svårt att skriva på en ipod som ni kanske känner till och man gör oftast misstag men i det här fallet så kanske det blev lite många.
Jag läste aldrig igenom hela inlägget ordentligt och missade därför några stavfel. Jag trodde verkligen inte det skulle få sådana konsekvenser så jag har lärt mig att till nästa gång så ska jag vara lite mer nogran eftersom att vissa på detta forum verkar ta illa upp när det gäller felstavning utav den svenska grammatiken. Det jag vill komma fram till är att jag tycker att det är jävligt dålig stil att tryck ner folk när dem bara är ute efter att hjälpa till. Har ni verkligen inget bättre för er än att kommentera andras misstag stakars människor.

Kanske tog i lite men informationen gav skrämde i princip bara trådskaparen. Sen att du sitter och säger att du har gjort ett flertal virus som ligger ute gör det bara ännu värre.