Permalänk

Ett break

På sistone har jag fått en ökad lust att bara dra. Speciellt nu i vintertid. Jag blir på riktigt deprimerad av vintern, inte bara det att jag inte gillar den och tycker den är lite jobbig, jag blir nere och håglös. Deppig. Det har blivit värre med åren, och nu är det riktigt illa. Tror inte jag pallar en vinter till här.

Därav lusten att försvinna utomlands. Frågan är bara, vad ska man egentligen göra? Det finns säkert några där ute som gjort det här, kanske när ni var yngre eller whatever, som hittade en väg. Hur?

Visst, man kan plugga. Men det är nog inget för mig, inte att göra det som huvudsyssla iaf. Jag är en bedrövlig student. Finns det jobb att få om man är seriös och ute i god tid? Dra till sjöss? Krabbfiske i Alaska? Bartender på Mallis? Diskplockare i Jerusalem?

Nu babblar jag bara, men ni förstår säkert vad jag är ute efter. Gimme what you got.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk

Finns det nåt land som skiljer sig mycket från Sverige som du är intresserad av? Jag blev t.ex. förälskad i Japan (som i landet). Hade jag känt som dig hade jag nog sett om jag kunde fått tillstånd att flytta dit. Sälja av allt man inte behöver här i Sverige, sen dra dit och försöka hitta jobb osv. Har många gånger känt för att lämna Sverige, men hade nog aldrig vågat vara extremare än att välja ett "modernt" land och antingen studera eller fixa jobb.

Permalänk
Medlem

Min kompis bara sålde allt han ägde för 4 månader sen och drog till Thailand, nu har han lyckats få jobb som dykinstruktör där! Kanske något sådant du borde pröva..

Permalänk
Medlem

Testa knark.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Testa knark.

kan man vakna upp i rännstenen några år senare och är troligtvis allt annat än lycklig.

ont: handlar nog om att våga och tro på att det kan fungera. kanske åka på semester först och kika runt lite innan du gör slag i sak?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Har själv inte gjort något speciellt men en vän flyttade nyligen till Barcelona för att jobba och bo där över vintern iaf. Förvisso på ett call center företag med inte världens bästa lön, ca 9000kr i handen tror jag det var men det är iaf något.
Verkar vara lätt och få jobb på sådana företag också, folk kommer och går hela tiden.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

kan man vakna upp i rännstenen några år senare och är troligtvis allt annat än lycklig.

ont: handlar nog om att våga och tro på att det kan fungera. kanske åka på semester först och kika runt lite innan du gör slag i sak?

Då är det ju ingen skillnad från nu förutom platsen man mår dåligt på. I say go for it.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Bob:

På sistone har jag fått en ökad lust att bara dra. Speciellt nu i vintertid. Jag blir på riktigt deprimerad av vintern, inte bara det att jag inte gillar den och tycker den är lite jobbig, jag blir nere och håglös. Deppig. Det har blivit värre med åren, och nu är det riktigt illa. Tror inte jag pallar en vinter till här.

Därav lusten att försvinna utomlands. Frågan är bara, vad ska man egentligen göra? Det finns säkert några där ute som gjort det här, kanske när ni var yngre eller whatever, som hittade en väg. Hur?

Visst, man kan plugga. Men det är nog inget för mig, inte att göra det som huvudsyssla iaf. Jag är en bedrövlig student. Finns det jobb att få om man är seriös och ute i god tid? Dra till sjöss? Krabbfiske i Alaska? Bartender på Mallis? Diskplockare i Jerusalem?

Nu babblar jag bara, men ni förstår säkert vad jag är ute efter. Gimme what you got.

Nu vet jag ju inte hur gammal du är. Men ett tips så här i vintertid är jag att dra till Aus/NZ.
Där biviljas man ju arbetsvisum i 1 år till man har fyllt 30.
Jag har testat på båda länderna och skulle väl rekomendera Aus. Bättre pengar och trevligare miljö.
Vill man tjäna stora pengar kan man söka sig till gruvindustrin.
Jag hade lite random jobb under ett tag men jobbade största delen på en fårfarm mitt ute i ingenstans.
Väldigt annorlunda skulle jag säga. Men lyckades spara ihop 30 000 på 2.5 månader.
Så ta o kolla upp det. Sen när det börjar dra sig mot vinter där så tycker jag att du ska dra o slappa lite i SO-asien. Indo är min fovorit.