Problem att ladda ner *.Zip filer

Permalänk
Medlem

Problem att ladda ner *.Zip filer

Jag har stött på ett väldigt störande problem när man ska ladda hem ZIP-Filer. Problemet är att "status-rutan" som frågar vart man vill lägga filen inte kommer upp utan att filen laddas ner till Temporary internet Files utan att man ser det föräns det är klart, då ploppar en ruta med Temp Internet Files upp och där ligger filen så man kan kopiera den till hårddisken.

Detta problem är väldigt jobbigt när man ska ladda ZIP-filer på 100mb+ eftersom man inte ser hur snabbt det går och hur långt tid det är kvar. Kan också säga att det har fungerat tidigare utan problem, men nu vil det sig inte.
Nej, ingen ide att svara "använd Spara mål som" istället, vissa sidor blockerar ju sånt så man inte börjar laa filen föräns man tryckt på Downlaod länken på ett normalt sätt.
btw: Kör Windows XP English Prof Service Pack 1.

Tacksom för hjälp.

Permalänk
Avstängd

getright eller annat progdå? bara att kopiera länken

Permalänk
Medlem

Vill helst lösa problemen istället för att hitta en genväg förbi dom.

Permalänk
Medlem

Explorer kanske försöker öppna filen som default istället för att visa dialogrutan.

Detta kanske hjälper:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q1779...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eelector
Explorer kanske försöker öppna filen som default istället för att visa dialogrutan.

Detta kanske hjälper:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q1779...

Jag har bara problem med att få upp dialog-rutan på ZIP-Filer, andra filer fungerar bra så jag tror inte det är lösningen. Men värt ett försök iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XiXi

Jag har bara problem med att få upp dialog-rutan på ZIP-Filer, andra filer fungerar bra så jag tror inte det är lösningen. Men värt ett försök iaf.

men det är ju just det man kan ställa in per filtyp?
zip kanske är satt att öppnas med ett program som inte finns?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eelector

men det är ju just det man kan ställa in per filtyp?
zip kanske är satt att öppnas med ett program som inte finns?

Vill fortfarande inte fungera.... :/