Permalänk
Medlem

Mina fläktar snurrar inte?

Hej jag köpte denna dator för några månader sedan:

Men nu idag märkte jag att minst tre fläktar (två ovanpå och en baktill) inte snurrar. Varför gör dom inte det? Jag testade att blåsa på dom och efter att jag gjorde det så började en av fläktarna att snurra igen. Hur kan jag få alla att börja snurra som vanligt?

Permalänk
Medlem

om du har alla i fläktkontrollern så får de nog för lite ström, vrid upp på ratten och kolla.

Edit: Jävlar det gick fort för dig att få ett svar.

Visa signatur

Facebookdatorn:: Define R6 TG, Aourus Master Z390, 8700K 5.0GHz, 32GB RAM 2666MHz, 2x RTX2080, Samsung C32HG70, 250GB 970 SSD, 500GB 860 SSD + 2TB WD Green, 2TB WD Red
Bild: Nikon D300s m. grepp, Nikon D700 m. grepp, Nikon D3000 IR-konverterad, SX60HS, FZ200, FZ300, EOS M, SB910, 24-70 f/2.8, 50mm f/1.8 mm. Hero 3 Black, Hero 4 Black, Hero 4 Silver Övrigt: Laptop U500VZ-CM083H m. 12GB RAM. HTPC: Äldre i5 1080TI, 32GB Ram

Permalänk
Medlem

Ingen fläktkontroller, allting som finns i datorn finns på bilden i första inlägget. Vad ska jag göra utan fläktkontroller? Allting var ihopsatt av Inet så man tycker ju det borde funka utan nå större modifikationer..

Permalänk

Då borde du ju ringa dom och fråga iom. att DE satte ihop datorn.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Prlan:

Ingen fläktkontroller, allting som finns i datorn finns på bilden i första inlägget. Vad ska jag göra utan fläktkontroller? Allting var ihopsatt av Inet så man tycker ju det borde funka utan nå större modifikationer..

helt säker på det ? till alla fd r2/3 får man ju fläktkontroller kolla bak vid datorn för säkerhets skull

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Medlem

Jo men det är ju lättare att först snöra upp en forumtråd för att se om det är något som är lätt åtgärdat.

Permalänk
Medlem

Smått fantastiskt att folk sitter uppe vid den här tiden
jag hadde samma problem med en av mina fläktar men det löste sig när jag kopplad in den direkt till nät agget