hur ska jag koppla in mitt Corsair AX850

Permalänk
Medlem

hur ska jag koppla in mitt Corsair AX850

Jag skulle vara väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig och berätta vars jag ska koppla in alla kablarna.
Jag har inte fått det än, men jag vill vara beredd så att jag kan koppla in det direkt.

den här bilden kan användas till att visa...
http://www.hardwareheaven.com/reviewimages/corsair-ax850/cors...

Visa signatur

Chassi: [Antec P280] Nätagg: [Corsair AX850 GOLD] Moderkort: [Asus P9X79 PRO] Processor: [Intel Core i7 3930k @4,6GHz] Processorkylare: [Noctua NH-D14 SE2011] RAM: [Corsair Vengeance LP 4x4GB 1600Mhz] SSD: [Corsair Force GT 180GB] Grafikkort: [2x Sapphire Radeon 6950 (Dual Fan) i Crossfire]

Permalänk
Medlem

Läs manualen när det kommer, tror inte dom gjort det speciellt avancerat.

Permalänk
Medlem

låter bra, jag blev bara väldigt förvirrad när jag såg LinusTechTips unboxing på den...

Visa signatur

Chassi: [Antec P280] Nätagg: [Corsair AX850 GOLD] Moderkort: [Asus P9X79 PRO] Processor: [Intel Core i7 3930k @4,6GHz] Processorkylare: [Noctua NH-D14 SE2011] RAM: [Corsair Vengeance LP 4x4GB 1600Mhz] SSD: [Corsair Force GT 180GB] Grafikkort: [2x Sapphire Radeon 6950 (Dual Fan) i Crossfire]

Permalänk
Medlem

Sugen på att göra en liten mini recension? Vet inte om det är värt steget upp från HX serien som jag också kollat på. Det känns som det är sjukt lyxigt iaf Och att det är passivt vid låg belastning är ju fint

Visa signatur

>> Asus P8P67 Pro • Intel i5 2500K • Noctua NH-D14 • Gigabyte GTX 570 • Corsair 8gb XMS3 1600Mhz • Corsair 120 Force Series + Samsung F3 1TB + Western Digital 2TB • Fractal Design XL • Corsair AX850 • Zalman ZM-MFC1-Plus • LG W2600HP • Qpad 5K + Steelseries 4HD • Qpad QH-85
>> Asus UX303LN

Permalänk
Medlem

Jag har ett AX, det är så simpelt att koppla in det så du kan inte misslyckas med det

Visa signatur

AMD 7800X3D | EK-AIO 360 | MSI B650 | Corsair 32GB | MSI RTX 4070 Ti 12GB
Define R6 | Corsair RM1000X | Samsung 980 M.2 1TB | Samsung Odyssey Neo G7 4K 32"
Beyerdynamic DT 770 Pro | Logitech G Pro | Razer Huntsman V2 TKL Optical

Permalänk
Medlem

så det står alltså i manualen?

Visa signatur

Chassi: [Antec P280] Nätagg: [Corsair AX850 GOLD] Moderkort: [Asus P9X79 PRO] Processor: [Intel Core i7 3930k @4,6GHz] Processorkylare: [Noctua NH-D14 SE2011] RAM: [Corsair Vengeance LP 4x4GB 1600Mhz] SSD: [Corsair Force GT 180GB] Grafikkort: [2x Sapphire Radeon 6950 (Dual Fan) i Crossfire]

Permalänk
Medlem

Du kopplar kablarna där dem passar.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Det står ju på alla var dom ska sitta, det är inte några problem när du väl har nätaggregatet framför dig.

Visa signatur

AMD 7800X3D | EK-AIO 360 | MSI B650 | Corsair 32GB | MSI RTX 4070 Ti 12GB
Define R6 | Corsair RM1000X | Samsung 980 M.2 1TB | Samsung Odyssey Neo G7 4K 32"
Beyerdynamic DT 770 Pro | Logitech G Pro | Razer Huntsman V2 TKL Optical

Permalänk
Medlem

Vad jag kan utröna med liten snabb koll på nätet så är de kontakterna på undre raden till höger som är PCI-E uttagen.

Leta reda på kablarna som ser ut så här i ena änden

Det ska finnas 2 sådana kablar. Varje kabel har 2x PCI-E kontakter 6+2.

Se länk hos Corsair som visar vilka kablar som följer med.
http://www.corsair.com/power-supplies/modular-psus/profession...

Hoppas att detta hjälper dig.

Edit: Total necro på denna tråden. Av någon anledning så låg den överst på sidan haha, den är ju jättegammal hehe.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk

Jag tycker faktiskt det var lite lurigt till en början. Alla kablarna ser ju mer eller mindre likadana ut. I ena änden står det dock nåt i stil med "AX750AX850 ONLY!". Den kontakten sätts i aggregatet. Jag tror som någon sa att det inte går att koppla fel. Kontakterna passar nog bara på rätt ställen. Man ser ju på bilden att vissa av hålen har fasade hörn medan andra hål är helt kvadratiska.