Permalänk
Medlem
Skrivet av nikce:

Climategate...

Dåligt troll. Sorry för ännu mera off-topic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fastforward:

Skaffa en liten supersnål dieselbil

Japp, skit i att det blir 0.0001 grader varmare på jorden per 100 år och skaffa bilar som spottar ut skadliga ämnen istället så vi får 1000ggr mer hjärt och kärlsjukdommar + lite annat smått och gott, bra tänkt.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Skrivet av fastforward:

Det är ingen mänsklig rättighet att bränna upp 15 liter bensin varje dag endast för transporter. Världens klimatforskare är tämligen överens om att Jorden inte klarar det helt enkelt. Våra folkvalda har som tur förstått detta och anpassar därför bl.a. koldioxidskatten för att driva på utvecklingen mot ett samhälle som inte gör av med lika mycket fossila bränslen. Du har själv valt din bostadsort - är transporterna för dyra så är det bara att flytta närmare jobbet eller på annat sätt optimera dessa transporter. Skaffa en liten supersnål dieselbil, samåk, cykla en del av sträckan, etc.

De vill inte att man ska köra bil, så i stället tvingar de in alla i tätorterna.
Linjetrafiken funkar dåligt redan nu.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Microsoft Sidewinder X4:

Corsair Flash Survivor 8GB:

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Det här, Corsair Flash Survivor, är det ett usb minne ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Skrivet av liv&helvete:

Det här, Corsair Flash Survivor, är det ett usb minne ?

Japp det är det

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av safarisoya:

Japp det är det

Ah, det ente mig. Jag blev lite osäker så jag var bara tvungen och fråga.
Vad är det som jag det här usb minnet så mycket bättre än någon vanligt usb minne ?*nyfiken..

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

pris o butik?

Permalänk
Skrivet av liv&helvete:

Ah, det ente mig. Jag blev lite osäker så jag var bara tvungen och fråga.
Vad är det som jag det här usb minnet så mycket bättre än någon vanligt usb minne ?*nyfiken..

Hmm, grymt bra kvalité. Den är gjord i aluminium och är vattentät till 200 m. Jag har nämligen en tendens att göra sönder mina usbminnen, så jag ville ha ett med bra kvalité.

Skrivet av nmc:

pris o butik?

Inet, pris X4 299:- och Survivor 243:-.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av safarisoya:

Hmm, grymt bra kvalité. Den är gjord i aluminium och är vattentät till 200 m. Jag har nämligen en tendens att göra sönder mina usbminnen, så jag ville ha ett med bra kvalité.

Jag har en USB-sticka på 1 Gb som är ett noname, som har hamnat i tvätten 2-3 gånger, tappat i vattenpöl ett par gånger, tappat i backen och hamnat under skosulan. Den håller än idag...det är min motsvarighet till Corsair's

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

Tror ni jag har något lyckorus?

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av TurboKossaN:

http://ctrlaltelite.se/wp-content/uploads/hon_logo1.png

(Lite svårt att ta kort på det :/)
Endast 10$ just nu

Trevligt

Men bered dig på mycket whine och minderåriga om du kör pubs

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av flashen:

Trevligt

Men bered dig på mycket whine och minderåriga om du kör pubs

Upplevde det redan efter mitt första game (man gör ju ALLTID fel enligt någon)...
Det roligaste är ju faktiskt att lira med m8s

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 Black | PowerColor Radeon 5850 pcs+ | AMD Phenom II x4 955 BE | Scythe Ninja III | Gigabyte 790XTA UD4 | Fractal Design Tesla 550w|

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperA:

Japp, skit i att det blir 0.0001 grader varmare på jorden per 100 år och skaffa bilar som spottar ut skadliga ämnen istället så vi får 1000ggr mer hjärt och kärlsjukdommar + lite annat smått och gott, bra tänkt.

+ att man behöver betala 5k i skatt per år för att ha dieselbil. Finns en hel del som talar emot att vi förstör jorden. Det kan vara helt naturligt med den här värmehöjningen.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av fastforward:

Det är ingen mänsklig rättighet att bränna upp 15 liter bensin varje dag endast för transporter. Världens klimatforskare är tämligen överens om att Jorden inte klarar det helt enkelt. Våra folkvalda har som tur förstått detta och anpassar därför bl.a. koldioxidskatten för att driva på utvecklingen mot ett samhälle som inte gör av med lika mycket fossila bränslen. Du har själv valt din bostadsort - är transporterna för dyra så är det bara att flytta närmare jobbet eller på annat sätt optimera dessa transporter. Skaffa en liten supersnål dieselbil, samåk, cykla en del av sträckan, etc.

Skrivet av belga:

Det är är ju dock lite fel land att försöka få till någon miljörevolution gällande transporter i. Vi har stora avstånd att täcka här, så transporter är oundvikliga. Vill de göra någonting för miljön så kan de väl se till att det slutar kosta mer att åka buss och tåg än bil och sluta importera skitig el istället för att försöka skjuta förorter/glesbygd i sank. Men det här är lite fel tråd för det känner jag

Jag kan hålla med i mycket av vad ni skriver men varför ska Sverige vara bäst alltid? känns lite konstigt.. i vissa länder kostar bensinen bara ett par öre liten och de klagar vid minsta öres höjning.
Sen ett land på fjuttiga 9 miljarder vi gör inte av med en fiz än vad det görs i andra länder. visst det är kanske en början men det borde börja i de större länderna med utveckling och sen så köper oljebolagen upp mindreföretag som har planer på att avveckla oljan så lite av en ond ring.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Jag kan hålla med i mycket av vad ni skriver men varför ska Sverige vara bäst alltid? känns lite konstigt...

Det var ju det jag sa
Det här är fel land att försöka rädda planeten i då det finns klara anledningar till att inte vara bäst. Och även om vi nu tvunget ska vara det så finns det ju bättre sätt än att sabotera för de som inte bor centralt.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Skrivet av JesperA:

Japp, skit i att det blir 0.0001 grader varmare på jorden per 100 år och skaffa bilar som spottar ut skadliga ämnen istället så vi får 1000ggr mer hjärt och kärlsjukdommar + lite annat smått och gott, bra tänkt.

Man pratar om att det kommer att bli mellan 1,1 och 6,4 grader (beroende på vilken beräkningsmodell man använder) varmare under det här århundradet. Ganska långt ifrån 0,0001 alltså...

Skrivet av flyawaynille:

+ att man behöver betala 5k i skatt per år för att ha dieselbil. Finns en hel del som talar emot att vi förstör jorden. Det kan vara helt naturligt med den här värmehöjningen.

Moderna snåldieslar är skattefria de första fem åren och kostar sedan omkring 2k/år. Då pratar vi bilar som Volvo V50 och Skoda Octavia kombi som ändå är hyfsat stora.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Det jag har köpt är faktiskt här från SWEC marknaden!
Har en Logitech G5 just nu, men surfar mest framför datorn och det enda jag stör mig på är att det inte finns någon frammåtknapp på musen, så köpte en MX518

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

En Kinnarps 9334N1, dyr (strax över 7000) trots 15% rabatt, men lär väl hålla 10 år så. Ni får ursäkta den usla bildkvalitén då jag använde mobilen.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

Simba en ast/pit/boxer blandning pris? cirka 300:- Då vi räddade honom fårn avlivning, Han har bott i 2 tidigare hem men blivit slagen

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Köpte

Och

Permalänk
Medlem
Skrivet av noodeem:

Köpte The Eye of The Word

Shit yes! <3

Permalänk
Skrivet av cr1ll3:

Simba en ast/pit/boxer blandning pris? cirka 300:- Då vi räddade honom fårn avlivning, Han har bott i 2 tidigare hem men blivit slagen

http://i1233.photobucket.com/albums/ff397/smartisa/simba/S500...

Fin! Verkar ha blivit behandlad hyffsat i övrigt iaf...varken tanig eller tjock, och fin i pälsen
Haha men wtf, du var tvungen att ta en bild där hela dasen ligger o vädras?

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem

Lite gott och blandat.

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk

My life in the Netherlands - My life as an au pair in the Netherlands

köpt högtalare o parfym samt hdmi kabel^^

imghack funka inte segt internet så får bli länk

Permalänk
Medlem

Du måste köpa Daxter till psp

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooDHooDs:

Kul! Har exakt en sådan, eller nåja liknande då. Använder du den verkligen?

Litegrann har jag använt den. Tyvärr tycks den ha gått sönder lite nu, veven vill inte längre bli vevad. Jag tänkte försöka öppna och se om det är något lättfixat när jag får lite tid över, men om det är nåt svårare får den bli hyllprydnad. Jag har en original-odhner också, som är lite mer omständig men fungerar ganska likartat.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Du måste köpa Daxter till psp

Funderade på det när jag stod i affären men hade inte tillräckligt med grupptryck. Men nu när du säger det så... Will do!

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharkfinz:

Fin! Verkar ha blivit behandlad hyffsat i övrigt iaf...varken tanig eller tjock, och fin i pälsen
Haha men wtf, du var tvungen att ta en bild där hela dasen ligger o vädras?

HAHAHA det tänkte jag inte på, men han är lite mager och har lite sår och ärr som inte syns på bilden

Visa signatur

Aka Specialized på irc