Permalänk
Medlem

AKUT HJÄLP! Nätverkskort

Tjena!

Har fått något konstigt problem med min stationära dator gällande nätverkskortet.
Igår installerade jag en drivrutin på mitt nuvarande nätverkskort och helt plötsligt dog anslutningen, testa att starta om datorn och efter ca 30 minuter så hade jag anslutning igen.
Tidigare idag så skulle jag lira lite på datorn men jag kunde inte ansluta alls, och väntade för att se om det skulle fungera alls. Det gjorde det inte, så jag stack iväg till Kjell Co. och köpte en Cat 6. internetkabel och testade igen, samma problem som innan.

Testade också att ta samma internetkabel och koppla in till laptopen, och där fungera det direkt, det måste alltså vara mitt nätverkskort på stationära som krånglar, testade även att nergradera drivrutinen till den innan för att se om det gjorde någon skillnad, men nej ingen alls.

Är tacksam för alla svar!

Fredde

Visa signatur

AMD Phenom II X4 925 @ 3,02 Ghz | ATI Radeon HD5770 @ 1GB | RAM 4GB DDR3 1600Mhz | Xion AXP 500W | Lexa S | Razer DeathAdder | Razer Lycosa | Steelseries 9HD

www.fredrikweb.se

Permalänk
Medlem

Om du har nätverkskortet integrerat i mammabrädan så kan du prova att avinstallera nätverkskortet från datorn, sen installera med hjälp av drivisarna du fick med moderkortet.

Har även varit med om att man fått installera nya drivrutiner för "chipset" för att få nätverksdelen att funka som det är tänkt.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Får ta och göra det, vad finns det mer för alternativ än att nätverkskortet inte är integrerat i motherboard:en?

Mvh

Fredde

Visa signatur

AMD Phenom II X4 925 @ 3,02 Ghz | ATI Radeon HD5770 @ 1GB | RAM 4GB DDR3 1600Mhz | Xion AXP 500W | Lexa S | Razer DeathAdder | Razer Lycosa | Steelseries 9HD

www.fredrikweb.se

Permalänk
Medlem

Nu har jag avinstallerat nätverkskortet och installerade drivisarna igen, startade om datorn, samma problem fortfarande ;/

Ska ta och testa Chipset drivisar och se om det blir någon skillnad.

Någon annan idé på vad som är fel?

Mvh

Fredde

Visa signatur

AMD Phenom II X4 925 @ 3,02 Ghz | ATI Radeon HD5770 @ 1GB | RAM 4GB DDR3 1600Mhz | Xion AXP 500W | Lexa S | Razer DeathAdder | Razer Lycosa | Steelseries 9HD

www.fredrikweb.se