5.1 Ljudsystem till datorn och ev Tv´n!

Permalänk
Medlem

5.1 Ljudsystem till datorn och ev Tv´n!

Tjenare alla glada!
Nu äre så att ja ska köpa ett ljudsystem till datorn och eventuellt kunna koppla de till tv´n för filmkvällar osv. ( fick en Xtreamer till Jul )
Sen så har ja absolut ingen aning om vilket ljudsystem jag ska köpa?!
Det skall bara redigt grov bas och redigt bra ljud.
Jag skall även kunna koppla in min guitar rig som ja får när ja fyller år i februari Så det måste vara bra ljud!
http://www.4sound.se/itempg.aspx?id=13963&artno=233284
Systemet får väl gå runt 2k men om ni kan rekommendera något för lite mer som är mycket bättre så går det också bra!

Mvh // Grante

Permalänk
Medlem

Logitech z-5500 mer får du inte för 2k.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Medlem

2000kr lär knappast räcka om du ska ha bra ljud och grov bas,spara ihop 2-3k till och köp en hemmabiokit på fynda.

Permalänk
Medlem

Som sagt finns det väldigt bra för över 2 k så länka ^^
Ska ja ha ett hemmabiosystem till datorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grante:

Som sagt finns det väldigt bra för över 2 k så länka ^^
Ska ja ha ett hemmabiosystem till datorn?

Detta ska vara bra nybörjarkit http://www.fynda.se/index.php?prodid=4323

Permalänk
Medlem

z5500. tror det är svårt att få bättre för det priset.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Z-5500 har allt du behöver för ett hemmabio system. Kan koppla dator och spel konsoller via digitala optiska och coax. Dock ingen möjlighet att koppla in med HDMI på den. Men flesta lösningar bör ha en optisk eller coax port.

Ingen aning vad den gitarr riggen har för portar så inte säker du kommer kunna koppla in i z-5500. I så fall är nog systemet oyegie länka ett bättre val.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Paketet från fynda.se är svårt att slå och låter/presterar betydligt bättre än de gammla (och enligt mig värdelösa) Logitech z5500.

Jag sitter med liknade setup till tv'n fast har Canton Movie 125 MX Silver 5.1 paketet som har har kompletterat med två extra satelliter och subben från min brors system då han har bytt till större sub och större frontar. Och allt detta driver jag med en DENON AVR 1707 så jag har 7.2 här hemma.

Va riktigt mäktigt att kolla på INCEPTION här hemma för de kändes som om hela huset höll på att rasa under vissa sekvenser i filmen.

Hade funderingar på att köpa BASS shakers och sätta i soffan och en i fåtöljen men de behövs INTE. Soffan har efter bara en månad vibrerat runt på parketten och nött bort lacken under fötterna så de har blivit fula rosor i parketten.

Men lite får man offra för att få en grym film upplevelse. ^^

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Guitar rigen är bara att du tar en vanlig 3.0 (eller hur det nu är en vanlig ljudsladd) och kopplar in den i datorn, sen så kopplar du in gitarren in i den och så har du ett program på datorn som har förinställda ljud till gitarren, såsom metal osv Så det är nog inte ett problem
Men så det slutgiltiga svaret på mina böner (eh) är att ja ska köpa ett Z-5500?