Hårddisk låter väldigt mycket.

Permalänk

Hårddisk låter väldigt mycket.

Hej!

På senare tid har min hårddisk där jag har windows installerat, börjat låta en hel del. Tidigare var den väldigt tyst men började låta en hel del när jag startade krävande spel. Och det är ju förståeligt. Men nu låter det nästan som att den "kör" ett spel hela tiden, även om datorn bara är på utan att göra något speciellt. Finns det något jag kan göra för att få ner den till den tidigare ljudnivån eller är det ett varningstecken på att den håller på att gå sönder?

Hårddisk: https://www.inet.se/artikel/4303043/750gb-samsung-spinpoint-f...

Chassi: https://www.inet.se/artikel/6900621/antec-three-hundred

Permalänk
Medlem

Hur länge har du haft hårddisken?

Visa signatur

Man köper inte sitt hus, man köper sina grannar...

Permalänk

2 år nästan exakt.

Permalänk
Inaktiv

Defragga den? Kolla så att hårddisken sitter fast i gängorna.

Permalänk

Redan gjort.

Permalänk
Medlem

Jag tror detta är en varningssignal för att den börjar ge sig, sedan är Western Digital ett bra märke om du ska köpa ny.

Visa signatur

Man köper inte sitt hus, man köper sina grannar...

Permalänk
Hedersmedlem

Viner den eller vad är det för ljud?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Samsungdiskar och särskilt F1 och F2 går i sönder mycket ofta, Western Digital har de mest pålitliga idag. Värt att tänka på om du behöver köpa en ny.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fire_Ice:

Samsungdiskar och särskilt F1 och F2 går i sönder mycket ofta, Western Digital har de mest pålitliga idag. Värt att tänka på om du behöver köpa en ny.

Även WD går sönder ofta men då vi inte har några siffror att gå efter RMA-mässigt skall vi nog inte säga varken bu eller bä om felfrekvenser på hdd:ar.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)