Webhallen, öppet köp men får inte mina pengar

Permalänk
Medlem

Webhallen, öppet köp men får inte mina pengar

Jag gjorde ett ett återköp hos webhallen på 11000 i måndags. Jag har inte fått tillbaka mina pengar av dem dock. Ska det inte ta 3 dagar?

För att de tabba sig så lämnade jag tillbaka på öppet köp och handlade på ett annat ställe. De låvade dock mig att jag skulle ha pengarna denna veckan. Vilket jag inte fått. Så nu har jag inte pengar till varken räkningar eller nyår.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Rekordmedlem

Det tar mera tid över helgerna, men det är ju inte så smart att inte ha pengar till räkningarna, där har du nog dig själv att skylla du hade ju inte haft mera pengar om du behållit prylarna heller.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

jag har pengar på mitt sparkonto, men jag ska inte behöva röra det kontot när webhallen specifikt låvade mig att det skulle ta 3 dagar, hadde mer hoppats på att webhallen kunde hålla ett löfte. Anledningen till att jag lämnadet tillbaka allt är att jag fick åka fram och tillbaba 4 gg för att de ständigt gav mig fel info och fel saker till min beställning och vägrade ge mig kompensation för att det tog mig 2 dagar att få rätt saker. Svårt att lite på säljare där då de är sjukt inkompetenta.

Dag ett: köpte jag vad jag bad om ett fördigt paket för eyefinity. Säljaren sa specifikt att jag hade allt och alla kablar med mig. Vilket inte va fallet.

Dag två: åker jag tillbaka för att få rätt saker och säljaren säger igen att " nu har du iallafall rätt kablar med dig" vilket jag märkte att jag inte alls fått med mig hem när jag kom hem. Samt att jag fått för lite kablar med mig. Fick åka fram och tillbaka och bråka 3 gg för att ens få lämna tillbaka sakerna. Fick ett handskrivet kvitto på att de gjort fel och jag hade fått helt fel information vid köptillfällen. Men några pengar har jag inte fått tillbaka även fast de fått tillbaka allt.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

I allmänhet tar det 3-5 bankdagar innan banken släpper en reservation (ibland längre). Problemet är väl att den du pratade med på Webhallen inte hade riktig koll. Hur lång tid det tar för en reservation att släppa kan de inte påverka om de inte ringer banken och ber dem släppa pengarna direkt.

Permalänk
Medlem

Ja tycker oxå att du överreagerar lite, som sagt de e faktiskt Jul/nyår å saker tar längre tid än vanligt. Kan faktiskt me va så att de e Banken som håller pengarna just på grund av helgdagar.

Permalänk

vet iförsej inte hur det sköts rent tekniskt men kan tänka mig att det kan gå segare under helger och jultider så att säga men som alltid tycker jag det är dumt att fråga här istället för kundtjänsten

Permalänk
Medlem

*lovat

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Dom har 30 dagar på sig att betala tillbaka pengarna

Visa signatur

MacBook Pro 13,3" C2D 2,26Ghz 2GB 1066Mhz RAM

Permalänk
Medlem

Ganska missvisande titel till tråden. Du antyder med den att Webhallen vägrat genomföra ett återköp när det egentligen handlar om bankers hantering av mellandagarna.

Det är en speciell tid just nu med mycket transaktioner och ledighet, synd att du hamnat i kläm såhär men pengarna dyker säkerligen upp på kontot i början på nästa vecka.

Permalänk
Medlem

Har du fått pengarna ännu?

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]