Clan hemsida? [Hur skapar jag en sida till min clan?]

Permalänk
Medlem

Clan hemsida? [Hur skapar jag en sida till min clan?]

Tja allihopa! Jag är intresserad av att starta en hemsida för min clan. Men jag är inte så insatt i hur det fungerar. Om någon kan förklara lite hur man gör så är det uppskattat!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4/Athlon II X3 3,2GHz/Corsair TWIN2X 8GB 800MHz/Sparkle Geforce GTX260 216Core/Corsair TX650W/Coolermaster Centurion 534+/Win7 64-Bit

Permalänk

Du behöver lära dig HTML+CSS för att kunna göra en basic hemsida.
Guide: http://sigurdhsson.org/webboken/v2/

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem

okay men om jag köper en slot på ett webbhotell så kan jag la skapa en sida med deras verktyg?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4/Athlon II X3 3,2GHz/Corsair TWIN2X 8GB 800MHz/Sparkle Geforce GTX260 216Core/Corsair TX650W/Coolermaster Centurion 534+/Win7 64-Bit

Permalänk
Medlem

Verktyg fungerar men känns väldigt opersonligt och trist.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Inget fungerade som det skulle när jag läste guiden som den över länkade wow öppna ett dokument i en browser!?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4/Athlon II X3 3,2GHz/Corsair TWIN2X 8GB 800MHz/Sparkle Geforce GTX260 216Core/Corsair TX650W/Coolermaster Centurion 534+/Win7 64-Bit

Permalänk
Medlem

När jag ska skriva in en massa koder i ett text dokument för att sedan öppna med browsern så står det samma som i textdokumentet ingen bakgrunds färg eller nåt som jag har skrivit in vad gör jag för fel??

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4/Athlon II X3 3,2GHz/Corsair TWIN2X 8GB 800MHz/Sparkle Geforce GTX260 216Core/Corsair TX650W/Coolermaster Centurion 534+/Win7 64-Bit

Permalänk
Medlem

Fel forumdel. Posta gärna koden så kan vi titta.

Permalänk
Medlem

Jag skrev koden i "anteckningar" och sparade den med namnet "test1.html." och sedan öppnade jag den i opera läsaren men blev bara text

kod: <html>
<head>
<title> PowerSprayingNoobs
</title>
</head>
<body bgcolor="black">
text och bilder
</body>
</html>

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4/Athlon II X3 3,2GHz/Corsair TWIN2X 8GB 800MHz/Sparkle Geforce GTX260 216Core/Corsair TX650W/Coolermaster Centurion 534+/Win7 64-Bit

Permalänk
Medlem

Skumt, funkade fint för mig (klippa och klistra), jag sparade filen som test.html (ej test.html.) och öppnade i firefox

Permalänk
Medlem

ok ska pröva jävligt frustrerande bara:(

EDIT: Nu så tog bort punkten då gick det:) känner mig dum btw men tack!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4/Athlon II X3 3,2GHz/Corsair TWIN2X 8GB 800MHz/Sparkle Geforce GTX260 216Core/Corsair TX650W/Coolermaster Centurion 534+/Win7 64-Bit

Permalänk
Medlem

Är nog helt ute och cyklar, men ska man inte skriva <body> efter headern, där bodyn börjar?

Visa signatur

Primum non nocere

Permalänk
Medlem

om du har en gammal dator liggandes kan du alltid sätta upp den som en webserver.
Installera t.ex. WAMP och sedan joomla på den.
skaffa en dns som pekar mot din ip och sedan är det klart
templates kan du göra med artisteer

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av VolvoSwe:

Är nog helt ute och cyklar, men ska man inte skriva <body> efter headern, där bodyn börjar?

står ju det?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Om du inte orkar sätta dig in i html så kan du ju alltid prova Moonfruit :
http://www.moonfruit.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

står ju det?

du deklarerar färgen ja, men du deklarerar inte starten av <body> prova att sätta <body> efter </head>

Visa signatur

Primum non nocere

Permalänk
Medlem
Skrivet av VolvoSwe:

du deklarerar färgen ja, men du deklarerar inte starten av <body> prova att sätta <body> efter </head>

Du kan sätta alla properties i start-taggen. <body bgcolor="000000"> är en helt vanlig <body> fast innehåller en färg property.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Villor:

Du kan sätta alla properties i start-taggen. <body bgcolor="000000"> är en helt vanlig <body> fast innehåller en färg property.

jaha okej! Sedär, man är allt rätt ringrostig på dehär ;D Hare bra gubbar!

Visa signatur

Primum non nocere

Permalänk
Medlem

Har kommit en bit på sidan men tycker att alla grejer t.ex tabs med mera ser gammal modiga ut och vet inte var jag ska få tag i koder till allt. och hur gör man för att ordna så att medlemmar kan logga in eller regga sig på hemsidan!?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4/Athlon II X3 3,2GHz/Corsair TWIN2X 8GB 800MHz/Sparkle Geforce GTX260 216Core/Corsair TX650W/Coolermaster Centurion 534+/Win7 64-Bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4xx4n7:

Har kommit en bit på sidan men tycker att alla grejer t.ex tabs med mera ser gammal modiga ut och vet inte var jag ska få tag i koder till allt. och hur gör man för att ordna så att medlemmar kan logga in eller regga sig på hemsidan!?

Lär dig PHP, det är det enklaste sättet: http://en.wikipedia.org/wiki/PHP
Du behöver dock en webbserver för detta, men det är enkelt att ha en på en vanlig dator.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

jag testade moonfruit men då måste man ju uppdatera sidan var sjätte minut för att jag ska ha kvar den:/ jag orkar inte hålla på med koder och dylikt för jag tycker att det blir för krångligt finns det inte ett lättare sätt? Om det finns det så kan ni väll visa vilka program som behövs och hur man fixar webbserver osv tacksam för alla tips ändå:)
EDIT: läsfel 6 månader var det visst på moonfruit

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4/Athlon II X3 3,2GHz/Corsair TWIN2X 8GB 800MHz/Sparkle Geforce GTX260 216Core/Corsair TX650W/Coolermaster Centurion 534+/Win7 64-Bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4xx4n7:

jag testade moonfruit men då måste man ju uppdatera sidan var sjätte minut för att jag ska ha kvar den:/ jag orkar inte hålla på med koder och dylikt för jag tycker att det blir för krångligt finns det inte ett lättare sätt? Om det finns det så kan ni väll visa vilka program som behövs och hur man fixar webbserver osv tacksam för alla tips ändå:)
EDIT: läsfel 6 månader var det visst på moonfruit

läs det jag skrev längre upp

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

läs det jag skrev längre upp

Aa läste men hur funkar det jag skapar en server på min serverdator och sedan joomla på den datorn?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4/Athlon II X3 3,2GHz/Corsair TWIN2X 8GB 800MHz/Sparkle Geforce GTX260 216Core/Corsair TX650W/Coolermaster Centurion 534+/Win7 64-Bit

Permalänk
Medlem

Har installerat wamp nu

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4/Athlon II X3 3,2GHz/Corsair TWIN2X 8GB 800MHz/Sparkle Geforce GTX260 216Core/Corsair TX650W/Coolermaster Centurion 534+/Win7 64-Bit

Permalänk
Medlem

Tips

Tjena!

Hör att du precis börjat med HTML-kodning. Mitt tips till dig är att skriva stil i ett CSS-dokument istället.
Bästa sidan för att lära sig HTML samt CSS:

http://www.w3schools.com/xhtml/
http://www.w3schools.com/css/default.asp

Bästa är att lära sig rätt från början och ett tips kopiera ingen kod utan skriv av det, det fastnar bättre i skallen på dig då

Om du behöver hjälp så hjälper jag dig gärna, skicka ett meddelande till mig här på SweClockers så får du min MSN.

Om du behöver hjälp med att sätta upp en server kan jag hjälpa dig med det med, men skulle rekommendera att köpa ett webbhotell, men gör inte det förräns du är helt säker på att klanen kommer fortsätta under en lång tid.

Lycka till!

Mvh

Fredde

Visa signatur

AMD Phenom II X4 925 @ 3,02 Ghz | ATI Radeon HD5770 @ 1GB | RAM 4GB DDR3 1600Mhz | Xion AXP 500W | Lexa S | Razer DeathAdder | Razer Lycosa | Steelseries 9HD

www.fredrikweb.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4xx4n7:

Aa läste men hur funkar det jag skapar en server på min serverdator och sedan joomla på den datorn?

ja. finns mkt på google om joomla också

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

ja. finns mkt på google om joomla också

Ska inte joomla också ligga på server datorn? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Villor:

Ska inte joomla också ligga på server datorn? :S

ja det ska det, men om du läser det jag skrev så finns det mkt fakta om joomla på google

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Annars kan du göra nått enkelt med wordpress. Enkelt att administrera och enkelt att få snyggt.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Flyttade tråden till rätt forumavdelning.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

http://www.phpnuke-clan.net/

Dessutom är det "Klan" och inte "Clan".

Visa signatur