Permalänk
Medlem

Grafikkort 1000kr

Hej,

Jag funderar på att köpa ett "tyst" grafikkort till min dator. Är det passivt som gäller då? Jag har tittat lite på detta http://www.inet.se/artikel/5408419/gigabyte-geforce-9800gt-1g... Är det något att ha? Finns det några alternativ?
Priset ska helst vara runt 1000kr.

Jag kör en del Kubuntu så vill helst ha nvida har fått för mig att det är nvida som gäller på Linux fronten. Stämmer det?

Datorns specs är:

Processor: Intel Core i3 540
Moderkort: Gigabyte H55M-UD2H
Minnen: Kingston 1333MHz 4gb
Nätaggregat: Corsair HX 650W
Chassie: Fractal Design R2

Hälsningar Joel

Permalänk
Medlem

Jag är fortfarande nyfiken på om det är någon som har några synpunkter i det här ärendet.

Har jag postat i fel forum kategori?

Permalänk
Medlem

5770 eller 450 GTS

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Avstängd

http://www.inet.se/artikel/5408941/gigabyte-geforce-gts-450-o...

Tjejen har GTX460 i sin burk och det är typ ljudlöst i idle susar lite i load och hon har 2 st fläktar på sitt

Tror nog det är rätt tyst..Annars ser ju 9800Gt kortet helt ok ut.

Beror ju lite på vad du ska göra men du ska ju köra Linux så spela lär du väl inte göra..

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Just det kortet är väl inte något speciellt att hänga i julgranen när det gäller prestanda. Det duger väl till normalt datoranvändande osv, men jag skulle väl inte rekommendera den om du ska spela. Då hade jag nog hellre satsat på att skaffa ett begagnat kort. Passiv kylning känns lite lamt om det är prestanda man är ute efter. Bättre att leta efter ett bra kylt kort istället!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eddy:

Just det kortet är väl inte något speciellt att hänga i julgranen när det gäller prestanda. Det duger väl till normalt datoranvändande osv, men jag skulle väl inte rekommendera den om du ska spela. Då hade jag nog hellre satsat på att skaffa ett begagnat kort. Passiv kylning känns lite lamt om det är prestanda man är ute efter. Bättre att leta efter ett bra kylt kort istället!

Spela i linux?