Permalänk

När kan man köpa Sandy Bridge?

Hej alla på sweclockers !

Ja har bara en liten fråga angåeende SB , När kommer det ut ? .. skulle det inte släppas den 5.te januari ?

När kommer jag kunna beställa sandy bridge ? ..

mvh !

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem

Tror det kommer i affärer på fredag.:)

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk

9januari eller 11 har jag sett. 5januari men som flyttades till den 3e var nda dvs att de inte fick ge ut speciell information om den.

Permalänk

jahaa okej, fan att dom inte håller sig till ett datum , .. men men den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge heter det ju (A)

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem

Inet skulle få in det den 9e

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Skrivet av wdont:

Inet skulle få in det den 9e

ja okej , det blir ju självklart från inet man beställer den nya gaming datorn

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem

De finns i vissa norska butiker redan tex http://www.ps.no/ArtLst.aspx?n=10100010121012&ac=9910041044

Verkar vara bra priser på både cpu och moderkort, 2k för en 2500K tex.

väntar självklart med spänning på att de ska dyka upp i svenska butiker så man kan lägga en order

Permalänk
Medlem

Hade precis planerat ett datorköp, en AMD, men nu när SB är så nära så tänkte jag slå till på en sån instället. Men, har inte direkt koll på vad jag behöver I moderkort och RAM väg, skulle nån kunnig kunna länka till sånt som passar?

Vill inte deraila tråden men, sorry!

Permalänk
Medlem

Dustin verkar släppa de nya processorerna 10e,

i5 2500k för 2244kr
http://www.dustinhome.se/pd_5010544370.aspx

i7 2600k för 3244kr
http://www.dustinhome.se/pd_5010544373.aspx

Permalänk
Medlem

Dock inga moderkort i lager än ser det ut som ):

Permalänk
Medlem

tror ni priserna kommer sjunka om några veckor eller kommer priset stå sig som det är nu?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aka_The_Barf:

tror ni priserna kommer sjunka om några veckor eller kommer priset stå sig som det är nu?

lär stå sig ett tag.
finns inget annat som konkurrerar.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av wilson:

Dustin verkar släppa de nya processorerna 10e,

i5 2500k för 2244kr
http://www.dustinhome.se/pd_5010544370.aspx

i7 2600k för 3244kr
http://www.dustinhome.se/pd_5010544373.aspx

Dustin är för roliga.

"Alla Sandy Bridge processorer har en riktigt vass integrerad grafikkärna direkt på chippet för att kunna ge bättre och skarpare upplevelser av media och 3D grafik. Nu behöver du inte längre kasta bort dina pengar på ett dyrt grafikkort!"

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Avstängd

Hur hittar men ens produkter som inte visas normalt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Hur hittar men ens produkter som inte visas normalt?

Jag hittade genom att söka på google, "i5 2500k dustin" om jag minns rätt.

Permalänk
Avstängd

Haha grymt. Nu är det bara att vänta på Maximus IV Extreme från Dustin sen är det bara att trycka beställa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

lär stå sig ett tag.
finns inget annat som konkurrerar.

antar att du har rätt, min e8400 har sjunkit 200kr på 3år om man ska ha en ny vill säga. nåja får sammla ihop lite kronor och ören så jag har råd till cpu, bräda och lite annat "krafs" som kan behövas.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Officiell sälj start är den 9onde.

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aka_The_Barf:

antar att du har rätt, min e8400 har sjunkit 200kr på 3år om man ska ha en ny vill säga. nåja får sammla ihop lite kronor och ören så jag har råd till cpu, bräda och lite annat "krafs" som kan behövas.

ingen brådska.
finns nog ett tag till att köpa

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

sitter och funderar på om HT kommer hjälpa till vid spel i framtiden som kräver mer än 4a kärnor, fast det kanske är så långt in i framtiden att man bytt cpu igen? tänkt att ha cpu'n i ett par år iallafall.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

vad jag sett så flaskar inte 2600kn med 580sli så.. borde räcka ett tag

Permalänk
Skrivet av Aka_The_Barf:

sitter och funderar på om HT kommer hjälpa till vid spel i framtiden som kräver mer än 4a kärnor, fast det kanske är så långt in i framtiden att man bytt cpu igen? tänkt att ha cpu'n i ett par år iallafall.

ja jag har också tänkt att ha min cpu i några år men 4 kärnor räcker nog nått / några år, om man inte har 10.000 :- och köper i7 980 x :=) men de är inte alla som har eller som vill lägga 10k på en processor..

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem

Jag kan inte heller bestämma mig om man ska gå för 2500K eller 2600K. Skiljer ju ändå 1000 kr.

Hade tänkt köra GTX 570 Sli eller två st kommande GTX 560 kort. Kommer mest nyttjas till spel och köra HD filmer från datorn. Men det är ju alltid roligt och bencha också. ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av shqiptari:

ja jag har också tänkt att ha min cpu i några år men 4 kärnor räcker nog nått / några år, om man inte har 10.000 :- och köper i7 980 x :=) men de är inte alla som har eller som vill lägga 10k på en processor..

tänkte mer på skillnaden på 2500k vs 2600k. kanske 2600k åldras med värdighet i spelvärlden då spel kanske utnyttjar HT trådar på ett bra/effektivt sätt?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd

2600K kan ju även klocka lite bättre, den har en extra multiplier att tillgå.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Dual-core kom väl 2006.
Första Quad-core 2008.

Under 2010 var väl dual-core ofta ett minimum krav. Jag räknar därför med att quad-core kommer vara minimum krav 2012.

Alltså lär den hålla i ca 3 år. Men det är bara en gissning.

Permalänk
Medlem

Synd andra butiker inte släpper den för förhandsbokning också samt lägger ut moderkorten. Lika bra få beställa på en gång. Då Dustinhome brukar vara dyrare än flesta så borde den gå hitta för 2000:- jämnt hos en bra butik hoppas jag. Hoppas Inet satsar på ett bra pris direkt och inte gör som de flesta och har ett högt pris i början för att utnyttja att den är ny och eftertraktad så att man kan välja Inet även denna dator.

Permalänk
Medlem

Hur förhansbokar man på dustin? Står att det inte går att lägga order när jag försöker beställa en 2600k..

Visa signatur

- Corsair Obsidian 800D - Corsair AX 1200W - Asus Maximus Extreme-Z - SandyBridge 2600K - Asus GTX 580 SLI - 2x8Gb RAM - Intel 510 250GB - 3x 2GB WD Caviar Black - Dell U3011 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Husmus:

Hur förhansbokar man på dustin? Står att det inte går att lägga order när jag försöker beställa en 2600k..

Jag tror inte att det är meningen att man ska kunna se de där produkterna egentligen, så det har säkert något med det att göra. Jag hade nog lite tur när jag hittade direktlänkarna, eftersom processorerna är dolda när man försöker hitta dem i vanliga menyn

Permalänk
Medlem
Skrivet av wilson:

Jag tror inte att det är meningen att man ska kunna se de där produkterna egentligen, så det har säkert något med det att göra. Jag hade nog lite tur när jag hittade direktlänkarna, eftersom processorerna är dolda när man försöker hitta dem i vanliga menyn

Haha, jaha... ja jag fattade inte hur ni lyckades hitta dom.. kollat i menyerna 2-3gånger om dagen hela veckan. Är nog lite halvdesperat! Får hoppas de räcker till oss alla då!

Visa signatur

- Corsair Obsidian 800D - Corsair AX 1200W - Asus Maximus Extreme-Z - SandyBridge 2600K - Asus GTX 580 SLI - 2x8Gb RAM - Intel 510 250GB - 3x 2GB WD Caviar Black - Dell U3011 -