För er med Windows 7: Hur man får MSN nere i aktivitetsfältet

Permalänk

För er med Windows 7: Hur man får MSN nere i aktivitetsfältet

När man har windows 7 och MSN Messenger och minimerar MSN så minimeras det till verktygsfältet.
Om ni, som jag, saknar när det minimeras till aktivitetsfältet så finner ni nedan en guide hur man får det på Windows 7.
Enklare än vad jag trodde.

Here We Go:

1. Avsluta MSN ifall du har igång det.

2. Navigera till vart du har installerat MSN(oftast; C:\Program Files (x86)\Windows Live\Messenger)
Högerklicka på msnmsgr.exe och Ta "Egenskaper"

3. Navigera till fliken 'kompatibilitet' och gör som på bilden; Välj 'Kör detta program i kompatibilitetsläge för Windows Vista' Sedan Verkställ

Done.

Hoppas det hjälpte någon!
/Prellen

Permalänk
Medlem

Tack

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Skrivet av nfskillen:

Inga problem!

Permalänk
Hedersmedlem

TNX!!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

You are welcome!

Permalänk

Detta borde ju fungera på Skype också?
Tack förresten

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Medlem

Det funkar för skype med, testa precis

Permalänk
Medlem
Skrivet av RymdSegel:

Detta borde ju fungera på Skype också?
Tack förresten

skype har det i sina inställningar, ligger där någonstans, inget svårt att hitta. Stört mig på MSN som inte har det, tack för "guiden"!

Permalänk
Inaktiv

Fungerar på alla program som börjat lägga sig nere till vänster.

Permalänk

Ja skype fungerar med!

Permalänk
Medlem

Tack för guiden!

Permalänk
Medlem

Tack för det!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem

Tack men det öppnas i aktivitetsfältet med

vad är det för nalle du har där nere?

Visa signatur

Härjar i Windows forumet
sök efter mig där