hur länge har erat OS varit på som längst

Permalänk
Medlem

Tills det kommer en updatering som kräver omstart, man är inte dum eller
Att köra bara för att få uptime är dumt, spec om man skippar updateringar pga det.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Hade en gammal filserver i köket som stod på rätt länge, hade mIRC installerat så jag drog en screenshot:

Permalänk

Förstår inte ni som har haft på era datorer i månader. Uppdaterar ni aldrig Windows eller drivrutiner etc?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

Strax över två år är rekordet på en av servrarna. På desktopen är det väl 2-3 månader som är rekordet.

Edit: såg att tråden visst låg i windowsforumet, ska väl påpeka att inget av det ovan är med windows Windowsrekordet är en bit över ett år med en gammal NT4-burk som agerade skrivarserver.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Tror mitt rekord ligger runt 24h XD

Permalänk
Medlem

Hade vart runt 3 dagar om inte en viss människa hade stängt av min dator. *host*meandeath*host*

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

~200 dagar för min Pfsense router, sen gick nätagget.
~100-150 dagar för min server, Win 2003. (Uppdateringar, underhåll, dammsugning)
WS: Win 7. Inget överdrivet, 2-3 veckor som max, stänger oftast av den på natten nu för tiden.

Permalänk
Medlem

2 dagar skulle ja tro :S

Visa signatur
Permalänk
Medlem

uptime: 2d 20h 19m 44s :: record: 6d 15h 13m 21s

Rätt fräsch installation. Men rekordet på en min vanliga, privata dator är tre-fyra veckor. Efter det börjar windows uppföra sig lite konstigt...

Servern (FreeBSD) låg på strax över 500 dagar innan en klantig nätverkstekniker råkade bryta strömmen efter en uppgradering i vårt skåp. Länge leve Patrikweb (aldrig mer...)!

Permalänk
Medlem

2 månader med w7

Visa signatur

Härjar i Windows forumet
sök efter mig där

Permalänk
Medlem

ett stycke Linux brandvägg, iofs inget Windows OS.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk

Servern och brandväggen brukar vara igång ett år eller så tills de dör av strömavbrott eller i brist på skötsel.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.