Vinterbilder från SweClockers medlemmar

Permalänk
Melding Plague

Vinterbilder från SweClockers medlemmar

Oavsett årstid och väder är det alltid bra fart bland fotograferna i SweClockers forum. Redaktionen har lagt beslag på en hel hög medlemsbilder från vinterhalvåret.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Kurtan va en jävel på att ta kort! Inget fel på dom andra heller

Permalänk
Medlem

Bilden av "Simon_m" Månsson var riktigt fin

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag ska bli mest avundsjuk på alla fina kameror folk har eller deras talang.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Fina kort.

Skönt med lite annat att titta på SweClockers än datorprylar.

Visa signatur

AMD Phenom X4 965 @4GHz 1.5V | Asus 890GPA-UD3H | Corsair DDR3 4GB 1600 MHz | Radeon HD5770 XFX | Samsung Spinpoint F3 1TB | Fractal Design Define R3 | Fractal Design Integra 500W

Här sitter man och säger till alla att man ska citera.
Men vad gör man själv?

Permalänk
Hedersmedlem

Som alltid blir jag otroligt imponerad av alla grymma fotografer!

Permalänk
Medlem

Otroligt fina bilder!
Man har ett par bilder kvar innan man ligger där ni gör!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fina bilder, jag har fasen inte tagit en enda bild under vintern!
Helt värdelöst

Permalänk
Medlem

Grymma bilder!

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Tycker att bild 6/10 var mycket häftigt..
En sak som jag noterade, att banan som tåget åkte på inte var elektrifierad. Vart är bilden tagen ?

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Skrivet av SteFFoo:

Fina bilder, jag har fasen inte tagit en enda bild under vintern!
Helt värdelöst

Skulle vara fränt med lite Sleeve's i snön! Snön skulle bryta kontrasten riktigt fint tror jag.

OnT: Väldigt fina bilder, speciellt den på tåget!

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av m3rnel:

Tycker att bild 6/10 var mycket häftigt..
En sak som jag noterade, att banan som tåget åkte på inte var elektrifierad. Vart är bilden tagen ?

Tjustbanan mellan Västervik och Linköping. Närmare bestämt nån kilometer söder om Åtvidaberg.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Grymt härliga bilder!

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem

Bilden av Simon_m var sjukt vacker!

Visa signatur

i7 6700K - Maximus VIII Hero - EVGA 980 Ti SC+ ACX - 850 Pro 1TB - Corsair DDR4 2x8GB - EVGA SuperNOVA G2 850W - Noctua NH-D15 - FD R5+6xNF-A14 PWM - Samsung C24FG73FQU
Asus ROG G752VY - i7 6700HQ - GTX 980M

Permalänk
Medlem

Vackra bilder..
Emils och Simons var dom bästa

Permalänk
Medlem

Riktigt snygga bilder.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Hedersmedlem

Man kan köpa en bra begagnad digital systemkamera för under 2000kr idag och de ger fin fina bilder och då behöver man inte bara se på.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Prudo:

Skulle vara fränt med lite Sleeve's i snön! Snön skulle bryta kontrasten riktigt fint tror jag.

Hehe ja det var inget dumt förslag, jag ska ta lite säsongsbilder på sleeven

Permalänk
Skrivet av SteFFoo:

Hehe ja det var inget dumt förslag, jag ska ta lite säsongsbilder på sleeven

Finfint!

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Medlem

Otroligt fina bilder, bra jobbat allesammans!

Permalänk
Medlem

Många riktigt bra bilder.
Gillar nog Daniel Norbergs bäst (med huset vid forsen med otroligt vackra färgnyanser)

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Snuskigt fina bilder!

Men är det bara jag som ser något konstigt med bild nr.6 i bildspelet...?

Permalänk
Avstängd

fyysatan vad bra
ja vill ha dom i 1080p !

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

Man kan köpa en bra begagnad digital systemkamera för under 2000kr idag och de ger fin fina bilder och då behöver man inte bara se på.

En bra Beg. systemare för det priset? show me :), är själv på jakt efter någon kamera men det slutar alltid med att man tittar på nya kameror för att förskräckas av priserna.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Skrivet av Mr. Prudo:

Skulle vara fränt med lite Sleeve's i snön! Snön skulle bryta kontrasten riktigt fint tror jag.

OnT: Väldigt fina bilder, speciellt den på tåget!

tack för tipset. måste testa det i morgon!

återkommer med bild

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Skrivet av Arne-Mohammed:

tack för tipset. måste testa det i morgon!

återkommer med bild

Hehe varsågod, mest en tanke bara men ni verkade gilla idén

Citera gärna när du fixat bild(er)!

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen Magnus "Loubar" Blix bild av Östra Hamnen.
Trevligt med kreativitet bland medlemmarna!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av RoleX:

En bra Beg. systemare för det priset? show me :), är själv på jakt efter någon kamera men det slutar alltid med att man tittar på nya kameror för att förskräckas av priserna.

På Tradera finns det flera intressanta kameror och även på Blocket finns några Canon 300D/350D i den prisklassen. Vill inte gå närmare in på enskilda annonser då det är lite fel forum för detta men finns gör det helt klart. Man kan faktiskt ta nära på vilken kamera som helst då systemkamerorna alltid varit bra. Fick själv tag i en Sony A100 för 1000kr och en Olympus E-420 för 1600kr då dessa modeller inte rankas så högt men det har inget med bildkvalitén utan fabrikatet att göra.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Om man besitter talangen som fotograferna här uppenbarligen har, så hade det samtidigt varit roligt att veta vad utrustningen kostat fotograferna bland de utvalda bilderna för artikeln. Sedan hade det varit roligt att veta hur mycket efterbehandling som är gjort. Vet att det ibland skrivs ut i fototrådarna men mer generellt hade varit intressant

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Min bild (Huset vid forsen) är tagen med en Nikon D7000 och ett nikon nikkor 18-105mm f/3.5-5.6. Bilden är tagen med stativ - velbon sherpa r600 samt med IR fjärrkontroll.

Inställningar:

3sek slutare, f/8, ISO 100 @ 25mm

Bilden är oredigerad.

Visa signatur

||I9 13900kf, 96gb DDR5 5600MHz, Gigabyte RTX4090||
||Nikon Z6ii, 24-200 f4-5.6||
https://www.speedtest.net/result/16090287443.png
--------------------------------------
http://www.speedtest.net/result/213595932.png