Permalänk
Medlem

Ny "wow" dator, omkring 5-7k

Tjenare! Nu när man har fått in lite stålar efter jul så passar det ju bra med en ny dator, Har tänkt mig i prissklassen mellan 5-7k OP behöver ej ingå. Skulle vara uppskatat om någon kunde sätta ihop en prisvärd dator i den prissklasen

Spelen jag spelar är Wow och hon, ibland lite wc3 men som sagt inte så väldigt krävande spel. Tack på förhand!

Permalänk

Tror detta är det bästa i den prisklassen http://www.inet.se/kundvagn/visa/101557/2011-01-09

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

Tror detta är det bästa i den prisklassen http://www.inet.se/kundvagn/visa/101557/2011-01-09

Okej tackar. Hur länge kommer en sån här dator fortfarande att vara "ok" att spela på, 2-3år?

Permalänk
Medlem

Ändrade planner, förlorade precis 1000spänn i ett vad... Kan man sänka priset på något vänster utan att sänka prestandan overhört?

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog säga att du borde skippa CPU fläkten och köra på ett bättre grafikkort.
Vet ej hur bra 6850 presterar, men är ganska säker på att det blir bättre att lägga 500kr mer på Grafikkortet än en Processor fläkt.

Visa signatur

Fractal Design R3 | AMD phenom x4 955 | Gigabyte 6950 | Fractal Design Tesla 650W | Gigabyte GA-890GPA-UD3H | 6GB RAM | 120GB Agility SSD för OS + 3TB HDD |

Permalänk
Medlem

Fixade precis ett pack till min kompis som också spelar mest wow, wc3 och ibland cod:bo
Fast den var lite billigare (4k) och inte så upgraderingsbar ifall du skulle funderat på att göra det.
Det är ett mATX så inte lika stort som ett vanigt datorbygge heller
Är ett amd freak, men hoppas det inte stör ^^

Chassi
Cooler Master Elite 430
Väldigt prisvärt chassi och snyggt, men skulle rekomendera någon extra fläkt att kopplas in

Moderkort
ASUS M4A78LT-M AM3

Processor
AMD Athlon II X3 450 3.2ghz

Grafikkort
Sapphire Radeon 5670 1GB GDDR5

RAM
Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 4GB CL9

Nätagg
Corsair CX 430W PSU

HDD
Seagate Barracuda 7200 1TB

CD/DVD
Helt vanlig Sony DVD±RW sata

Kanske kunde hjälpa?

Visa signatur

iMac 24" 3rd gen 2,4ghz
LG Optimus 2X
Apple TV 2G jailbreaked
Minecraft Server Host

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zenolijo:

Fixade precis ett pack till min kompis som också spelar mest wow, wc3 och ibland cod:bo
Fast den var lite billigare (4k) och inte så upgraderingsbar ifall du skulle funderat på att göra det.
Det är ett mATX så inte lika stort som ett vanigt datorbygge heller
Är ett amd freak, men hoppas det inte stör ^^

Chassi
Cooler Master Elite 430
Väldigt prisvärt chassi och snyggt, men skulle rekomendera någon extra fläkt att kopplas in

Moderkort
ASUS M4A78LT-M AM3

Processor
AMD Athlon II X3 450 3.2ghz

Grafikkort
Sapphire Radeon 5670 1GB GDDR5

RAM
Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 4GB CL9

Nätagg
Corsair CX 430W PSU

HDD
Seagate Barracuda 7200 1TB

CD/DVD
Helt vanlig Sony DVD±RW sata

Kanske kunde hjälpa?

båda ja och nej, Sjävla datorn verkar väl ok, men problemet är att jag skulle helst vilja beställa allt ifrån inet och få det ihop skruvat av dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaWe93:

Jag skulle nog säga att du borde skippa CPU fläkten och köra på ett bättre grafikkort.
Vet ej hur bra 6850 presterar, men är ganska säker på att det blir bättre att lägga 500kr mer på Grafikkortet än en Processor fläkt.

Låter vettigt antar jag, några förslag på grafikkort?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Phanteks Evolv ATX Tempered Glass | Intel Core I7 7700K | Cryorig H5 Ultimate | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | Corsair 16GB DDR4 2400Mhz VENGEANCE LP Röd | WD Blue 500GB SSD | Gigabyte Z270XP-SLI | EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/kundvagn/visa/109967/wow-dator

Detta är mitt bidrag. 200kr över Dom 6000 jag antar att du nu hade tillgängligt?
Dock saknas byggnationen, men mitt tips är helt klart att du bygger själv
Riktigt kul, och bara man är försiktig så är det inget problem.

Visa signatur

Fractal Design R3 | AMD phenom x4 955 | Gigabyte 6950 | Fractal Design Tesla 650W | Gigabyte GA-890GPA-UD3H | 6GB RAM | 120GB Agility SSD för OS + 3TB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimpaa88:

Låter mysigt men med mitt idiotiska vadslagning så ligger den nog lite för högt i prisklassen

Permalänk
Medlem
Skrivet av domanzo:

Låter mysigt men med mitt idiotiska vadslagning så ligger den nog lite för högt i prisklassen

Så det är max 6k som gäller eller?

Visa signatur

Phanteks Evolv ATX Tempered Glass | Intel Core I7 7700K | Cryorig H5 Ultimate | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | Corsair 16GB DDR4 2400Mhz VENGEANCE LP Röd | WD Blue 500GB SSD | Gigabyte Z270XP-SLI | EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaWe93:

https://www.inet.se/kundvagn/visa/109967/wow-dator

Detta är mitt bidrag. 200kr över Dom 6000 jag antar att du nu hade tillgängligt?
Dock saknas byggnationen, men mitt tips är helt klart att du bygger själv
Riktigt kul, och bara man är försiktig så är det inget problem.

Den ser nog bra ut, men av min "erfarenhet" vilket mest kommer ifrån er på sweclockers så har jag lärt mig att man needar myckt cpu för wow och har den här satsen verkligen det.

Och en annan sak är det inte ganska krångligt för den oerfarna att dra ihop en burk

Permalänk
Hedersmedlem

Korspost ej tillåten, dvs max en tråd om ett ämne. Du nådde inte riktigt ända fram där...

*Låst*

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.