Problem ang Western Digital 2TB

Permalänk
Medlem

Problem ang Western Digital 2TB

Hej, köpte häromdagen en Western digital 2Tb intern hårddisk till min dator.
har windows 7 men kopplar jag in disken så står det bara reboot with the right disc och då har jag även den andra disken som win7 ligger på inkopplad och letar jag efter den så hittar den inte discen.. suger på datorer så har ingen aning hur jag ska göra den hittar förövrigt andra interna diskar om jag kopplar in dem och då startar den som den ska...

mvh Andy

Permalänk

Du skriver inte om du har undersökt BIOS inställningar.

Gå in i BIOS och se efter att alla anslutna diskar visas upp.
Ändra sedan boot ordningen för diskarna i BIOS så din Windows disk hamnar överst.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waxinator:

Du skriver inte om du har undersökt BIOS inställningar.

Gå in i BIOS och se efter att alla anslutna diskar visas upp.
Ändra sedan boot ordningen för diskarna i BIOS så din Windows disk hamnar överst.

Okej, ska kolla har kopplat in den nu och fått datorn att starta iaf men hittar fortfarande inte discen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyy90:

Okej, ska kolla har kopplat in den nu och fått datorn att starta iaf men hittar fortfarande inte discen..

Vilken disk är det du inte hittar?

Visa signatur

Primum non nocere

Permalänk
Medlem
Skrivet av VolvoSwe:

Vilken disk är det du inte hittar?

Den nya alltså lagringsdisken..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyy90:

Den nya alltså lagringsdisken..

Hittar du den i BIOS?

Permalänk
Medlem

Kör Datorhantering (Höger klicka på Dator i start meny och klick på Hantera) --> Diskhantering, där kan du kolla om HDD finns eller inte, och du behöver formatera den för att använda

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D, Intel Core i7 4820K, Corsair H100, Asus Rampage IV Formula, 16GB Corsair Dominator Platinum 1866MHz, Asus GTX 980, Intel 320 120GB SSD, 640 GB WD Caviar Black x2 Raid 0, Corsair AX750, Asus VG278H med 3D Vision 2 kit, Asus G900, Asus ROG Mechanical Tangentbord CherryMX Svart, Xbox 360 Wireless controller ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av bkm23:

Kör Datorhantering (Höger klicka på Dator i start meny och klick på Hantera) --> Diskhantering, där kan du kolla om HDD finns eller inte, och du behöver formatera den för att använda

okej, jo jag hittade den här (inte allkolerat) hur formaterar jag den? känner mig som värsta idioten :S

Permalänk
Medlem

Det e enkelt, bara högerklicka på din 2TB Hårddisk och välj Formatera sen klick på ändra enhetsbeteckning sen Lägg till och välj enhets bokstav E: eller vilket bokstav som du vill ha till enheten.

Eller ladda ner det här programmet, det är gratis och enkelt att använda, du kan även partionera din hårddisk om du vill, det heter EASEUS partition master home edition eller sånt, bara googla det.

Lycka till

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D, Intel Core i7 4820K, Corsair H100, Asus Rampage IV Formula, 16GB Corsair Dominator Platinum 1866MHz, Asus GTX 980, Intel 320 120GB SSD, 640 GB WD Caviar Black x2 Raid 0, Corsair AX750, Asus VG278H med 3D Vision 2 kit, Asus G900, Asus ROG Mechanical Tangentbord CherryMX Svart, Xbox 360 Wireless controller ....

Permalänk
Skrivet av Andyy90:

okej, jo jag hittade den här (inte allkolerat) hur formaterar jag den? känner mig som värsta idioten :S

Högerklicka det svarta fältet (inte allokerat) och välj "Ny enkel volym" - Nästa - Välj storlek om du vill dela upp disken - Nästa - Välj disk bokstav - Nästa - skriv in Volymetikett (hitta på något) - Nästa - Slutför.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waxinator:

Högerklicka det svarta fältet (inte allokerat) och välj "Ny enkel volym" - Nästa - Välj storlek om du vill dela upp disken - Nästa - Välj disk bokstav - Nästa - skriv in Volymetikett (hitta på något) - Nästa - Slutför.

upptäckte också detta igår tack för all hjälp!

Permalänk
Medlem

Grymt detta hjälpte mig med! Tack!

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!