Mitt Headset-ljud hörs genom skype

Permalänk
Medlem

Mitt Headset-ljud hörs genom skype

Hej jag har ett problem med mitt headset.
Varje gång jag spelar upp något ljud,musik,spel etc så kan de jag pratar med i Skype höra det väldigt bra.
Jag hade även detta problem på min gamla dator och lyckades inte lösa det då.
Jag köpte nyligen en ny dator+headset men har fortfarande samma problem.
Stereomix har alltid varit inaktiverat och inspelningsenheten är microphone.
Har testat att ändra inställningar efter vad andra med samma problem har gjort och testat att ha igång ljudinspelaren med musik på och den fångar allt ljud.
Finns det någon som har en lösning på detta problem?

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma problem som dig och undrar också om någon har en lösning på problemet?

Permalänk

Vad har du för headset?

Permalänk
Medlem

jag har ett par steelseries siberia v2 men har provat andra headset och samma problem med dom.

Permalänk
Medlem

Jag har ett razer Carcharias men tror inte problemet ligger i det eftersom jag hade samma problem på min gamla dator och då hade jag ett Stelseries headset.
Skulle uppskata tips på en lösning.

Permalänk
Medlem

Sjukt har precis samma jävla problem och tänkte precis skapa en tråd när jag fann denna!

Jag satt och fipplade med ljudinställningarna eftersom polarna tyckte att jag lät lite för lågt över skype m.m och efter detta så har jag fått samma problem som er, micken tar upp ljud från spel, musik m.m GALET bra. Medans bakgrundsljud såsom stolen, musen, tangentbord o så inte alls är något problem.

Spelar jag musik på ca 2-5% av max volym så låter det för polarna som om dom slagit på musik på hög volym. Samma sak om jag har musik eller spel ljud i headsetet så snappar mikrofonen upp det helt sjukt. Den snappar inte upp när jag andras eller liknande så jag fattar inte hur jag ska fixa detta??

Jag har ett par Steelseries 5Hv2 lurar med inbyggd mikrofon. Behöver verkligen hjälp!!

Permalänk
Medlem

Jag hittade lösningen på mitt problem!

Det är så att detta har ingenting med mikrofonen att göra utan att allt ljud som går genom ljudkortet portas iväg till alla man pratar med över ventrilo/skype m.m på något konstigt sätt. Och detta är PGA att man har kryssat i "Stereomix" i ljudinställningarna! Alternativt att man INTE kryssat AV detta i ljudinställningarna.

Så för att fixa detta så går du in på dina ljudinställningar. Väljer OPTIONS > Properties sedan väljer du Recording istället för playback och kryssar i Stereomix och trycker ok. Därefter MUTAR du den i ljudinställningarna. Då borde det vara löst. Jag har ett engelskt windows xp sp3 men ni borde väl kunna översätta options o properties antar jag

Mvh // Johan

Permalänk
Medlem

Verkar inte va riktigt samma inställningar på windows 7 som på xp.
Jag har tagit lite bilder på hur de ser ut i mina inställningar:

http://img121.imageshack.us/i/ljud1.png/
http://img811.imageshack.us/i/ljud2.png/
http://img692.imageshack.us/i/ljud3.png/
http://img684.imageshack.us/i/ljud4.png/

Den sista bilden är egenskaperna för stereo mix när den är aktiverad.
Skulle uppskatta tips är riktigt trött på detta problem.

Permalänk

Stäng av Stereo-mix/What you hear...

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk
Medlem

Som du ser på bilderna och som jag skrev i min första post så har jag haft steromix "Inaktiverad".
Jag aktiverade den bara under den sista bilden så att man kan se fler instälningar...

Permalänk
Medlem

Aktivera den och muta den då? Som jag gjorde.

Permalänk

Jag har exakt samma problem. Har provat alla inställningar som går att göra i windows och bios. Experimenterat med stereo-mix och att disabla samt muta den. Men tyvärr så har inget fungerat. Jag borde ju inte kopplat något fel eftersom ljud hörs i rätt portar och mikrofonen funderar men jag börjar fundera på att dubbelkolla mina kopplingar på moderkortet, alternativt köpa ett ljudkort som inte är integrerat med moderkortet. Någon som har hittat nån annan lösning?

Permalänk
Medlem

testa och ställa in headsetet som du har i skype med, det var problemet för mig

Visa signatur

I7-4770k | Corsair 8GB 2133MHz VENGEANCE PRO | Gigabyte 760 | Asus z97-A | Samsung 840 Series 120 gb | 2x2TB 1x1TB | Corsair H80i | FD R4 |Corsair 750W

Permalänk

Tyvärr så är problemet inte kopplat till skype eftersom det är samma problem när jag testar att spela in från mikrofonen. Musik och annat ljud som spelas upp på datorn plockas upp.

Permalänk
Medlem

För mitt förra headset razer megalodon, var det ett himla meck och få det och funka, satt nog i flera timmar innan jag fick till det, trodde först att det var produkt fel men efter lite slit och pillande så .

Har du valt "ditt headset" i alla inställningar ?
är det bara så på skype eller har du samma problem i säg ventrilo ?

Visa signatur

I7-4770k | Corsair 8GB 2133MHz VENGEANCE PRO | Gigabyte 760 | Asus z97-A | Samsung 840 Series 120 gb | 2x2TB 1x1TB | Corsair H80i | FD R4 |Corsair 750W