Permalänk
Avstängd

Grön, då jag aldrig har sett en grön sata kabel!

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Grön, då jag aldrig har sett en grön sata kabel!

Okej, men du tror inte det kan see lite "billigt ut"... jag vet inte men vi får see va mer folk tycker för jag tänkte först svart så nu är det 50/50

svart vs grön sata

Visa signatur

|| Enax||

Permalänk
Avstängd

Tror faktiskt det kan bli riktigt coolt!
Ser dock inte varför det skulle se billigt ut, tvärtemot!
Ganska unikt á la exklusivt, så fräckt lär det bli.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Tror faktiskt det kan bli riktigt coolt!
Ser dock inte varför det skulle se billigt ut, tvärtemot!
Ganska unikt á la exklusivt, så fräckt lär det bli.

haha okej då, men om man säger såhär, det ser mer "standar" ut med svart.. Men man vill ju sticka ut lite, jag vill göra lite eget så då kanske jag ska ha grön

Visa signatur

|| Enax||

Permalänk
Medlem

Hur sleevar man när kablen går såhär (nätaggregat)---->sata strömkontakt----->sata strömkontakt------>molex kontakt (om jag inte minns fel)

Hur sleevar man mellan sata kontakterna för det är ju inte samma som en molex med ett stift ?

Visa signatur

|| Enax||

Permalänk
Skrivet av Enax:

Hur sleevar man när kablen går såhär (nätaggregat)---->sata strömkontakt----->sata strömkontakt------>molex kontakt (om jag inte minns fel)

Hur sleevar man mellan sata kontakterna för det är ju inte samma som en molex med ett stift ?

Du kan pilla av locket på baksidan av Sata-power kontakterna och sedan dra ur kablarna ur kontakten.
Är den sista kontakten på slingan gjuten så är det bara att klippa kablen närmare nätagget, Dra på sleeve, löda ihop och göra klart sleeven. Så gjorde jag på mitt agg iaf

Lycka till!

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

Du kan pilla av locket på baksidan av Sata-power kontakterna och sedan dra ur kablarna ur kontakten.
Är den sista kontakten på slingan gjuten så är det bara att klippa kablen närmare nätagget, Dra på sleeve, löda ihop och göra klart sleeven. Så gjorde jag på mitt agg iaf

Lycka till!

//BG

Okej så det är bara att ta loss locket och dra ? Eller är det något man måste göra innan, bra att veta så jag inte rycker sönder kabeln

Är det värt att lägga ut pengar på svart kontakter ? moderkortet är ju blått så jag funderar om det är värt det ? det är ju inga pengar men dom pengarna kan man ju lägga på andra saker

men va tycker ni ?

Visa signatur

|| Enax||

Permalänk
Medlem

Nu är jag äntligen hemma och kan uppdatera lite i tråden, fast det står ändå ganska still just nu... Håller på att kolla sleeve. Har mätt alla kablar och sånt så jag vet hur mycket jag ska beställa, fick det totalt till ca 27m. Mer än va jag trodde

efter att man bläddrat runt i dom flesta galleri albumen har jag fått en ny idé när det gäller kapningen. Kom med förslag hur jag ska kapa !

Visa signatur

|| Enax||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enax:

blir dessa fötterna bra om jag ska sätta fläktar i botten av chassit ?
http://www.djungelapa.se/product.php?id_product=54

De fötterna kanske blir lite låga. Och att stacka dem vet jag inte om det går så bra, i värsta fall så kommer dom nog lossna om du kasar datorn på golvet etc. De är mest till för att ljuddämpa och ger ingen direkt stabilitet när de blir höga.

Jag har beställt lite olika datorfötter i både plast och frästa aluminiumfötter som jag hoppas kommer nästa vecka eller därpå.
De solida alufötterna kommer ju naturligtvis kosta en slant men jag tror det finns intresse för dessa också!
Tyvärr fick jag inte tag på så många set av dessa men förhoppningsvis kan jag ta hem fler senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

De fötterna kanske blir lite låga. Och att stacka dem vet jag inte om det går så bra, i värsta fall så kommer dom nog lossna om du kasar datorn på golvet etc. De är mest till för att ljuddämpa och ger ingen direkt stabilitet när de blir höga.

Jag har beställt lite olika datorfötter i både plast och frästa aluminiumfötter som jag hoppas kommer nästa vecka eller därpå.
De solida alufötterna kommer ju naturligtvis kosta en slant men jag tror det finns intresse för dessa också!
Tyvärr fick jag inte tag på så många set av dessa men förhoppningsvis kan jag ta hem fler senare.

Okej det låter riktigt bra, men annars tänkte jag tillverka fötter som är någon centimeter i aluminium och sätta fast i chassit och kanske sätta en sån vanlig for på den så man får lite mjukare. Men va tror du ungefär aluminium fötterna kommer kosta ?

Visa signatur

|| Enax||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enax:

Okej det låter riktigt bra, men annars tänkte jag tillverka fötter som är någon centimeter i aluminium och sätta fast i chassit och kanske sätta en sån vanlig for på den så man får lite mjukare. Men va tror du ungefär aluminium fötterna kommer kosta ?

Hej!

Ja det låter ju som en bra lösning
De är ca 10mm höga och liknar dessa ganska mycket (silver) http://www.mnpctech.com/CaseFeetMachined.html
Dock har mina ingen plastkärna utan det är ett spår utfräst på botten där en gummiring sitter.

När jag tittat och kvalitetssäkrat dem så kommer priset ligga på 199:- för 4-pack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Hej!

Ja det låter ju som en bra lösning
De är ca 10mm höga och liknar dessa ganska mycket (silver) http://www.mnpctech.com/CaseFeetMachined.html
Dock har mina ingen plastkärna utan det är ett spår utfräst på botten där en gummiring sitter.

När jag tittat och kvalitetssäkrat dem så kommer priset ligga på 199:- för 4-pack!

Okej det låter helt okej, men när tror du att du får in dom ?

Visa signatur

|| Enax||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enax:

Okej det låter helt okej, men när tror du att du får in dom ?

Jag är inte helt säker men antingen under slutet av veckan eller veckan därpå

/Stefan

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Jag är inte helt säker men antingen under slutet av veckan eller veckan därpå

/Stefan

Det låter bra, då kanske jag tar det samtidigt som jag köper sleeve om jag har lyckats övertyga mig själv tills dess

Visa signatur

|| Enax||

Permalänk
Medlem

Hej igen och jag ber om ursäkt för att det har blivit en liten paus i bygget... Men nu är jag igång smått igen och har maskerat hela sidan och börjat måla upp lite saker, Men har FORTFARANDE inte bestämt mig hur jag ska kapa, Men är lite sugen på att fixa så det blir en "hel" stor fyrkantig ruta,,, men om jag ska sätta glaset innanför själva sidoplåten så måste jag ju spara några centimeter som en ram så jag kan fästa den. Vet inte om det kommer bli snyggt. Tror nästan det blir snyggare att göra så som den närmsta bilden är om ni skrollar upp lite. Va tycker ni ?

Någon som vet vart man kan köpa dubbelhäftande tejp som fäster bra ?

Visa signatur

|| Enax||