Permalänk
Medlem

Tips på slutna lurar

Hej,
Sitter i dagsläget på ett par Philips SHP8900 vilka har ett hyffsat ljud men tyvär läcker alldeles för mycket.
Så jag skulle gärna få lite tips på några slutna hörlurar eller headset som har minst likvärdig ljudkvalite.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaston85:

Hej,
Sitter i dagsläget på ett par Philips SHP8900 vilka har ett hyffsat ljud men tyvär läcker alldeles för mycket.
Så jag skulle gärna få lite tips på några slutna hörlurar eller headset som har minst likvärdig ljudkvalite.

Steelseries Siberia V2 ?
Steelseries 7H

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilgf:

Steelseries Siberia V2 ?
Steelseries 7H

Är ljudet i Steelseries Siberia V2 på samma nivå som Steelseries Siberia V1 så är det inte mycket att hurra över, är dem inte dessutom öppna som föregångaren?

Funderar på ett par Sennheiser PC350, hur står sig Steelseries 7H mot dem?

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk

Nu får du bestämma dig för om du vill ha hörlurar eller headset. Det är oftast stor skillnad i ljudkvalitet. Hörlurar brukar ge mycket mer hifi än headset för samma pris. Spelar du mest bara online eller lyssnar du mycket på musik och ser på film med lurar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaston85:

Är ljudet i Steelseries Siberia V2 på samma nivå som Steelseries Siberia V1 så är det inte mycket att hurra över, är dem inte dessutom öppna som föregångaren?

Funderar på ett par Sennheiser PC350, hur står sig Steelseries 7H mot dem?

jag har ett par pc350 och kan bara säga är super nöjd med dem !

en sak att tänka på är att de måste ha förstärkare för att få ut max kvalitet från de.

Själv körde jag på detta --> http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=617127

Och kan säga att det fungerar super bra ! ljudkortet är mycket bra !

det enda du kanske får tänka på är att dessa pc350 inte har vanliga 3.5mm kontakter utan 6.3mm både på mic och lurar. Men du får adapter.

Test --> http://www.guru3d.com/article/asus-xonar-xense-71-soundcard-r...

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiskpinnar:

Nu får du bestämma dig för om du vill ha hörlurar eller headset. Det är oftast stor skillnad i ljudkvalitet. Hörlurar brukar ge mycket mer hifi än headset för samma pris. Spelar du mest bara online eller lyssnar du mycket på musik och ser på film med lurar?

Sennheiser PC350 är ett headset så jag ser inte riktigt på vilket sätt jag varit ambivalent i den frågan?
Går igentligen bra med ett par hörlurar också, det viktigaste är att dem är slutna. Tar gärna emot ett tips på en bra mick också i sådana fall, och inte standard zalman micken från inet som jag inte är helt nöjd med.

Använder lurar till det messta, spel (rätt så mycket online beroende på tillgänglig tid etc.), film, musik, iptelefoni/skype. Sitter på ett halvdant Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme kort också, funderar dock på att byta ut det mot något som har en tillverkare som kan göra drivrutiner.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EddAa:

jag har ett par pc350 och kan bara säga är super nöjd med dem !

en sak att tänka på är att de måste ha förstärkare för att få ut max kvalitet från de.

Själv körde jag på detta --> http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=617127

Och kan säga att det fungerar super bra ! ljudkortet är mycket bra !

det enda du kanske får tänka på är att dessa pc350 inte har vanliga 3.5mm kontakter utan 6.3mm både på mic och lurar. Men du får adapter.

Test --> http://www.guru3d.com/article/asus-xonar-xense-71-soundcard-r...

Det där paketet såg inte alls dumt ut, ska se om jag hittar något mer om själva ljudkortet dock.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaston85:

Det där paketet såg inte alls dumt ut, ska se om jag hittar något mer om själva ljudkortet dock.

ljudkortet är "lille" bror till ASUS Xonar Essence ST , vilket dom nämner i testerna .. ser ut som att båda använder ASUS AV100 chipset vilket är bra

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk

Jag kör med Xense och kan säga att det är ett riktigt vasst kort, både till spel och film. Det är helt klart ett kort i 2k klassen + att man får PC350 headsetet på köpet vilket gör paketet sjukt prisvärt.
PC350 kräver en förstärkare och och låter därför väldigt bra med Xense kortet som har inbyggd hörlursförstärkare.
Det finns nog ingen hörlur/headset som ger ett sådant bra tryck i ljudet som PC350 gör med förstärkning så ska man ha sluten hörlur så är det denna som gäller.
Just nu föredrar jag med PC360 och den är något mer "dämpad". Större ljudbild, mindre tryck men mer bas över lag. Man kan ha högre volym och det låter fortfarande behagligt när man spelar.
HD650 som jag har med låter överlägset bäst till musik och film men den har jag också kopplad till en rejäl hembioförstärkare. Både PC350 och 360 låter faktiskt bättre med Xense och för spel.

Permalänk
Medlem

Beställde paketet och hoppas på det bästa, förutsätter att jag åtminstone slipper diskreta blåskärmar som drivrutinerna till mitt nuvarande creative kort tycker om att ge till och från.
Problemet med 360 är att dem är öppna på samma sätt som mina nuvarande Philips SHP8900 hörlurar, som jag byter ut framförallt utav den anledningen.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaston85:

Beställde paketet och hoppas på det bästa, förutsätter att jag åtminstone slipper diskreta blåskärmar som drivrutinerna till mitt nuvarande creative kort tycker om att ge till och från.
Problemet med 360 är att dem är öppna på samma sätt som mina nuvarande Philips SHP8900 hörlurar, som jag byter ut framförallt utav den anledningen.

Bra val, du kommer absolut inte ångra dig, har haft creative några gånger och har lovat mig själv att aldrig gå tillbaka till det pga blå skärmar osv.

nu har jag haft detta ett tag och kan inte förklara hur nöjd jag är med paketet !

den får 6 utav 5 möjliga

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem

Trevligt ljud och bra lurar, dock så var det nog det drygaste ljudkortsinstallation jag gjort. I toppen tog skruvarna på vf3000a emot och i botten satt slangarna från radiatorn ivägen. Fick in det precis efter en väldigt lång stunds pillande, blir nog att införskaffa ett par vinklade nipplar nästa gång jag drenerar systemet eller behöver plocka ut ljudkortet.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaston85:

Trevligt ljud och bra lurar, dock så var det nog det drygaste ljudkortsinstallation jag gjort. I toppen tog skruvarna på vf3000a emot och i botten satt slangarna från radiatorn ivägen. Fick in det precis efter en väldigt lång stunds pillande, blir nog att införskaffa ett par vinklade nipplar nästa gång jag drenerar systemet eller behöver plocka ut ljudkortet.

hoppas du är nöjd med paket ?

Själv är man mycket nöjd

Om du pillar på inställningarna så kan du få fram ljudet precis som du vill, själv gillar jag mycket bas så det fick bli EQ mode BASS =P ..

Får man fråga vad för samplingshastighet du kör med.. Sitter själv och testar fram och tillbaka mellan 24bitar , 48000hz (studiokvalitet) och den högsta

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem

För tilfället ligger jag på 24bitar, 96khz. Har inte märkt någon skillnad mot 192khz men då hag jag inte direkt jämfört dem allt för noga.

Tycker dock själva menyn är sämre än vad den är på creative kortets mjukvara, men vad gör det när man slipper de disskreta blåskärmarna? Ska nog in och leka lite med EQ:n i varjefall, går säkert att knåpa ihopp något roligt.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.