Permalänk

Bokningssystem för lan

Första gången jag faktiskt skriver ett inlägg här på forumet, brukar bara läsa annars Men för en gångs skull hittade jag inte vad jag behövde. Jag hade tänkt att fixa en hemsida för våra lan, som börjar bli lite större nu. Jag hade tänkt att göra nått liknande system för bokningen som dreamhack har om det inte är allt för svårt. Vart ska jag börja?

Permalänk
Medlem

Lära dig html, css, javascript, något serverside språk som tex php och sen någon sorts databas på det, tex mysql.
Eller kanske du kan hitta någon färdigskriven lösning.

Visa signatur

- Archlinux -

Permalänk
Medlem

Vad har du för kunskaper? Kan du PHP/MySQL kommer det bli hyffsat enkelt för dig.

Permalänk
Medlem

Som de ovan säger, vad kan du egentligen?

ONT: Behöver du design kanske man kan klura fram något åt er.

Permalänk

Jag har i princip bara hållt på med grundläggande webbdesign. Gjort en vanlig html sida med lite bilder länkar och formulär. Även gjort en annan sida med css då jag hade som ett "knapp" system. Men Det här projektet är igentligen bara till för att jag vill lära mig mer i området men samtidigt ha ett bra mål.

Antar att jag ska börja med php/mysql då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av krabban90:

Jag har i princip bara hållt på med grundläggande webbdesign. Gjort en vanlig html sida med lite bilder länkar och formulär. Även gjort en annan sida med css då jag hade som ett "knapp" system. Men Det här projektet är igentligen bara till för att jag vill lära mig mer i området men samtidigt ha ett bra mål.

Antar att jag ska börja med php/mysql då?

Är målet att lära dig tycker jag det bra om du börjar titta på PHP/MySQL. Som sagt, när du väl kan det borde den här typen av bokningssystem inte vara särskilt svårt att knepa ihop!

Om du bara är ute efter en LAN sida som du vill ha snabbt så finns det redan färdiga script för det. Är inte 100% säker men tror det ska finnas ett tillägg (addon) till Joomla (http://www.joomla.org/) som gör precis vad du efterfrågar. Men se till att det verkligen finns ett uppdaterat script innan du börjar trixa med det så du inte gör för mycket i onödan