Permalänk
Medlem

Stänger av sig helt plötsligt!

Hej.. Nu har jag precis fått ihop min nya dator

Asus P8P67 DELUXE
BenQ TFT 21.5" G2222HDL LED
1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ
Corsair SSD Force Series 60GB 2.5"
Intel Core i7 2600K 3,4GHz
Corsair 16GB (4x4096MB) 1600MHz VENGEANCE
XFX Radeon HD6970 2GB 2 ST CF
Corsair TX 950W 80+ 1
Cooler Master HAF 922
Samsung SH-S223C 22X DL Svart

efter 10 minuter så stängde den av sig och startade om helt plötsligt som om någon dragit ur kontakten och satt tillbaka den..

Likadant när man ska starta den ibland så startar fläktarna och man hinner precis komma till bootscreenen så startar den om 1 GÅNG. Vet ej vad som är fel.

Visa signatur

sureee ~ #Ghost-Pictures.de

Permalänk
Medlem

- Kolla att bios är rätt inställt
- Kolla temperaturerna så att den inte går varm

Visa signatur

Asus Prime Z270-A (bios 1009) | Intel i7 7700K | Noctua NH-U14S | 2x8MB Corsair Vengeance LPX 3000MHz | Asus GeForce GTX 960 4GB Strix DC2 OC | XFX XXX ProSeries850W, 80+ Bronze | Windows 10 Prof. (64bit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMC:

- Kolla att bios är rätt inställt
- Kolla temperaturerna så att den inte går varm

Tempraturena ligger runt 50-60 i snitt så det är lugnt!

Och i bios vet jag inte!
det var någon slags "PowerSaving" setting inställt.. Men jag bytte ut den till bättre dvs "performance"
Efter det har det inte crashat! Kanske va det som var problemet!

Tack!

Visa signatur

sureee ~ #Ghost-Pictures.de

Permalänk
Medlem

Låter som byggt fel/dåligt.

Vad gör du under de där 10 minutrarna?
Om du ännu inte installerat om Windows så är det ännu ett skäl till att det går åt skogen.

Ta isär ALLT. Kontrollera (efter fel, skador, böjda pinnar, lös kylare mm) och sätt bara ihop de 5 viktigaste delarna ordentligt. Hårddiskar, DVD, tangentbord, mus, USB kablar/prylar är totalt onödiga så länge som datorn dör.

Distanserna mellan moderkortet och chassit bruka många sätta fel eller glömma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Låter som byggt fel/dåligt.

Vad gör du under de där 10 minutrarna?
Om du ännu inte installerat om Windows så är det ännu ett skäl till att det går åt skogen.

Ta isär ALLT. Kontrollera (efter fel, skador, böjda pinnar, lös kylare mm) och sätt bara ihop de 5 viktigaste delarna ordentligt. Hårddiskar, DVD, tangentbord, mus, USB kablar/prylar är totalt onödiga så länge som datorn dör.

Distanserna mellan moderkortet och chassit bruka många sätta fel eller glömma.

okok, får väll ta och göra det! tack! har hört att man måste flasha bios MÅNGA MÅNGA har problem med detta kortet!

Visa signatur

sureee ~ #Ghost-Pictures.de

Permalänk
Medlem

Kom bara ihåg om du följer deras råd och uppdaterar bios så ska du även nollställa bios efteråt. Bruka stå det i instruktionerna.

Permalänk
Medlem

stängS AV!

Hej!
När jag brukar spela spel t.ex Left 4 dead 2 i runt 5-8 minuter så bukar datorn stängas av. Jag vet inte vad som är problemet. Efter att datorn stängts så står det : Monitor going to sleep .