Problem med min lagringsdisk efter SSD köp!

Permalänk
Medlem

Problem med min lagringsdisk efter SSD köp!

Hejsan, idag kom min nya SSD Intel X25-M G2 på posten och snabb som attan var jag att koppla in den, första problemet var när jag skulle installera W7 på SSDdisken att det bara inte gick göra det, fanns ingen information på installationen om det, så jag bytte plats på satakontakten till den jag hade min "lagringsdisk" på och då funkade det prima allt gick väldigt fint. Jag hade AHCI enable före kontaktbytet.

Nu när jag sätter i min gamla lagringsdisk så får jag aldrig upp den i " den här datorn" jag hittar den dock den när jag använder crystaldiscinfo och i bios, har försökt att koppla om satakontakterna men vill inte sig funka alls.

Ni får säga till om ni behöver mer info, skrev ihop detta lite snabbt därför att jag lär sova nu suttit å drygat med detta hela dagen, sökt på google alldeles för mycket om det här men har inte hittat någon som har sitter i samma sits som mig.

Här ser ni en bild på prestandan på min SSD, är de bra/dåligt för att vara en helt ny ?

http://data.fuskbugg.se/skalman02/___________________________...

Edit lite datorspec:

Asus M4N75TD
Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3
Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC
AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition

Visa signatur

Dator : Amd athlon 3500+,1.25gb minne,geforce3,400gb. msi ms-7025

Permalänk

Jag känner inte till om nvstor64 är IDE eller AHCI drivrutinen, men dina värden pekar på AHCI.
I Diskhanteraren kan du se om hårddisken finns där och om det räcker att tilldela den en enhetsbokstav.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Tack som fan waxinator funkar prima nu! ;P men va tyckte du om mitt resultat ifrån ssdn ?

Visa signatur

Dator : Amd athlon 3500+,1.25gb minne,geforce3,400gb. msi ms-7025

Permalänk
Skrivet av xentas:

Tack som fan waxinator funkar prima nu! ;P men va tyckte du om mitt resultat ifrån ssdn ?

Ja-ja-ja !!! Retas lagom ;(. Det där fina siffrorna hade jag också en gång i tiden (nästan 350 poäng).

I veckan backade jag disken, körde diskrensning och lade tillbaka backuppen.
Mitt diskvärde hade gått ner från 7,6 till 6,9 (Kontrollpanelen Prestandainformation).
Nu är prestandan återvunnen men inget är som när den var ny...
Jag får idag 160 - 60 => 299 poäng.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA