Permalänk
Medlem

Nytt Moderkort, USB DÖD

Lämnade in min dator för ca en månad sen till en butik då jag hade fruktansvärt mycket och stå i och orkade inte felsöka och mecka med skiten själv.. moderkortet var bränt så de köpte ett nytt moderkort och jag fick tillbaka datorn... Betalade 800 för kortet och hela fy in i hela helvete 1200 för arbetstid

Kommer hem och kopplar in allt som vanligt.. då till min förvåning jag märker att alla USB portar är helt döda, både fram och bak.. Varken musen eller tangentbordet funkar. Ringer ner till butiken och får ett sådant jävla piss svar.. Det funkade hos oss när vi hade den.. var tvungen och avsluta samtalet då jag var ute och lastade lastbilen. Men ska ringa han nu på måndag.

Så. jag har resettat BIOS, det hjälpte inte, alla drivrutiner finns tydligen, När jag pluggar in musen i en av usb utgångarna där bak så lyser musen i ca 2 sekunder, sen slocknar den!

Vad kan detta vara för fel? Är jätte tacksam för all hjälp jag kan få..

Permalänk
Rekordmedlem

Du kanske har fel på en ansluten usb enhet, det kan vara den som dödade ditt förra moderkort från början, kan ju bli kortslutningar eller skador på kablar o dyl, jag hade noga kollat upp alla mina usbenheter i ditt läge.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem

Var det ett likadant moderkort du fick bytt till? För annars kan en ominstallation av systemet vara nödvändig!?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Kan du ha kopplat fel sladd från moderkort till USB enheterna? Passar ju i två st olika typ,eller?

Visa signatur

"Jag har sex ärliga tjänare som lärt mig allt jag vet: Deras namn är Vad och Varför, och När och Hur och Var och Vem”
~ Rudyard Kipling

Permalänk
Medlem

Firewire och USB kan förväxlas. Inte hälsosamt.

Visa signatur

Asus Prime Z270-A (bios 1009) | Intel i7 7700K | Noctua NH-U14S | 2x8MB Corsair Vengeance LPX 3000MHz | Asus GeForce GTX 960 4GB Strix DC2 OC | XFX XXX ProSeries850W, 80+ Bronze | Windows 10 Prof. (64bit)