Gigabyte Greenmax tar 80 Plus Bronze

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte Greenmax tar 80 Plus Bronze

Fler energisnåla nätaggregat är på väg ut på marknaden, denna gång från Gigabyte som lovar 80 Plus Bronze med den nya serien Greemax.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Tycker det är rätt konstigt att det tar så pass lång tid för tillverkare att ta sig upp över 80plus standard..

Men visst, trevligt nätagg detta.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

"Bara" brons och icke-modulära kablar så den går bort för min del.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Alltså, hur kan "japanska kondensatorer" fortfarande vara ett accepterat uttryck, eller är det något jag missat? Jag är ganska säker på att det finns en och annan japansk kondensator man absolut inte vill ha i sitt nätagg. Det är ju som att fråga en bilhandlare efter en "tysk bil" och tro att man ska få en Porsche varje gång. Ganska säker på att man allt som oftast inte kommer därifrån med något piffigare än en Golf, typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygfisk:

Alltså, hur kan "japanska kondensatorer" fortfarande vara ett accepterat uttryck, eller är det något jag missat? Jag är ganska säker på att det finns en och annan japansk kondensator man absolut inte vill ha i sitt nätagg. Det är ju som att fråga en bilhandlare efter en "tysk bil" och tro att man ska få en Porsche varje gång. Ganska säker på att man allt som oftast inte kommer därifrån med något piffigare än en Golf, typ.

...och i klassen som golf spelar i, så är det en dålig bil?

Och just när det gäller bilar så förknippas tyska bilar med bra bilar - Mercedes, BMW, Audi, VW, Porsche, Wisemann, Maybach och Opel (för att nämna några). Ingen utav de listade tillverkarna bygger direkt dåliga bilar eller har ett rykte om sig att göra det.

Det är väl lite samma sak när det gäller Japanska kondensatorer kan jag tänka mig (inte för att en Porsche är samma sak som en Opel, men du fattar...)!

Permalänk
Medlem

Trevligt med förhoppningsvis bra agg vid 350w Skulle kunna tänka köpa mig ett sånt i framtiden om det har bra pris.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

...och i klassen som golf spelar i, så är det en dålig bil?

Och just när det gäller bilar så förknippas tyska bilar med bra bilar - Mercedes, BMW, Audi, VW, Porsche, Wisemann, Maybach och Opel (för att nämna några). Ingen utav de listade tillverkarna bygger direkt dåliga bilar eller har ett rykte om sig att göra det.

Det är väl lite samma sak när det gäller Japanska kondensatorer kan jag tänka mig (inte för att en Porsche är samma sak som en Opel, men du fattar...)!

Jo, absolut. Utvecklade kanske inte hela resonemanget. Det är mycket möjligt att man i de flesta fall får en bil åtminstone likvärdig en Golf, som är en mycket kompetent bil. Men nog måste det finns en hel del lågbudgetbilar i Tyskland också?

En "japansk kondensator" kanske, om man antar att tillverkaren valt kondensator helt på chans, har en större sannolikhet att vara en bra kondensator. Men det finns ju absolut ingen som helst garanti för det. En tillverkare kan ju fullt medvetet välja en billig skitkondensator från Japan och det är fortfarande en "japansk kondensator". När så många tillverkare börjar använda just "japanska kondensatorer" då det blivit så synonymt med generell kvalitet av nätagget, borde man ju kanske börja ställa lite högre krav på exakt vilka kondensatorer vi snackar om. Om man lämnar det så öppet finns det ju väldigt goda marginaler att spara in på för tillverkaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygfisk:

Jo, absolut. Utvecklade kanske inte hela resonemanget. Det är mycket möjligt att man i de flesta fall får en bil åtminstone likvärdig en Golf, som är en mycket kompetent bil. Men nog måste det finns en hel del lågbudgetbilar i Tyskland också?

En "japansk kondensator" kanske, om man antar att tillverkaren valt kondensator helt på chans, har en större sannolikhet att vara en bra kondensator. Men det finns ju absolut ingen som helst garanti för det. En tillverkare kan ju fullt medvetet välja en billig skitkondensator från Japan och det är fortfarande en "japansk kondensator". När så många tillverkare börjar använda just "japanska kondensatorer" då det blivit så synonymt med generell kvalitet av nätagget, borde man ju kanske börja ställa lite högre krav på exakt vilka kondensatorer vi snackar om. Om man lämnar det så öppet finns det ju väldigt goda marginaler att spara in på för tillverkaren.

Det brukar väl vara Nippon Chemi-Con? Det finns större problem än en konspirationsteori om "billiga skitkondensatorer från Japan", som t.ex. Cougar-bluffen med "japanska kondensatorer", vilket de har, men de sa inte att _alla_ kondensatorer var från Japan och det är de inte heller...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Modulärt är i princip ett krav för min del. Vill inte ha en härva med kablar längst ner i chassit.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Det brukar väl vara Nippon Chemi-Con? Det finns större problem än en konspirationsteori om "billiga skitkondensatorer från Japan", som t.ex. Cougar-bluffen med "japanska kondensatorer", vilket de har, men de sa inte att _alla_ kondensatorer var från Japan och det är de inte heller...

De har alltså redan börjats fuskats med begreppet? Strunt samma, jag antar att "fuskare" kommer upptäckas ganska omgående så fort review-sites skruvar upp locken, men för mig är det iaf lite konstigt att det är häxjakt på begreppet "dynamisk kontrast" för monitorer men inte på "japanska kondensatorer" för nätagg, när det egentligen säger ungefär lika mycket (eller lite).

Jag skulle väl inte kalla det någon konspirationsteori, men jag tror absolut det finns en risk att det kommer komma fler lågbudgetskondningar från Japan snart, som mycket väl kan kallas "japanska kondensatorer".

Permalänk

Priset är den viktigaste faktorn för den här seriens framgångar..