Fredagspanelen 5: SweClockers sammanfattar veckans nyheter

Permalänk

När ni testar nya AMD moderkortet testar ni grafik prestandan mot I3 och något dedicerat då? saknar nämligen ofta det när man kollar på mindre kort att det sällan jämförs mot något lowend dedicated grafik kort.

Visa signatur

Elektronik och microprocessor innovatör :D

Permalänk

Tackar för ännu en trevlig fredagspanel

Permalänk

haha... Fina nyheter btw!

Visa signatur

Intel Core i7 875K 2.93Ghz (O.C 3.12Ghz) + Corsair H70.
Asus P7P55D-E PRO - Corsair 8GB (4x2048mb) 1600mhz
Gigabyte GF470 SoC
Fractal Design R3 Black - Corsair AX 850W.
M-Audio Delta 1010LT

Permalänk
Medlem

Fredagspanelen är något man har börjat se fram emot, bra jobbat och hoppas på många mer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av voidsurfer:

Sweclockers fredagspanel är bäst!

Jag brukar börja fredagskvällen med att förbuffra klippet och dra i sig en kall god öl! sen när det buffrat klart och man fått i sig första ölen så lägger man kvällens första snus och öppnar en öl till och klickar play:) man känner genast värmen och glädjen från sweclockers och fredagskänslan är på topp! Inget kan gå fel ikväll tänker man

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

Älska Fredagspanelen! Hoppas verkligen alla tillverkare krämar på så att ni kan ha det lite oftare än varannan vecka.
Vill verkligen inte att ni ska behöva fylla ut bara för att tillfredställa vår törst.

Permalänk
Medlem

Väldigt kul och intressant att lyssna på !

Visa signatur

: i7 950 @ 4,2Ghz | 1,296V : 12 GB @ 1600MHz : x58a-Ud3r Rev 2.0 (FE) : 470 GTX @ 880/1760/1800 | 1,212V : OCZ 700W : Cooling - 360 rad, Zalman reserator 1 plus :

Permalänk

Mycket bra! Känns skönt när ni klipper in lite närbilder ibland medan ni pratar, blir lite omväxling vilket är bra. Så fortsätt gärna göra det, blir ju lite mer klippjobb men det är det värt tror jag

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk

Grym panel som vanligt!
+1 till Jonas för att digga mekaniska brytare - det finns ju inget härligare
fråga; vad är det för fet skärm ni har i bakgrunden?

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av voidsurfer:

:D!!! Sexy <3

Bra fredagspanel!

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Tummen upp för fredagspanelen!

Däremot tycker jag inte riktigt att man kan jämföra AirPort Express med routern ni har recenserat - då AirPorten kan dela en skrivare och spela upp ljud trådlöst.

Kul med test av moderkort, när beräknas det vara klart?

Det vore kul att veta vikten på monsterkorten från Asus - har ni någon uppgift om detta?

Sist men inte minst; bra avsnitt, men jag tycker att det känns lite märkligt när Jonas tittar på Emil under alltför långa stunder. Tänk på det så blir det perfa...

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Det år tur att mina IBM modell M funkar, Viictor och AST. Då dessa verkar odödliga

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

Panelen är bra förutom att det hackar en del

Visa signatur

R-SON

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joniss_13 Visa inlägg
Rikitgt bra jobbat! Men jag måste nog säga emot dom andra lite. tycker det blir trevligare när ni sitter och pratar med varandra lite =). Om man kollar på nyheterna så kollar ju aldrig programledarna in i kameran när dom pratar med varandra eller intervjuar någon. Så somsagt kör på som ni gör nu. Gillar att ni har fått det så avslappnat!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goose7 Visa inlägg
Måste säga att jag håller med, det är ju faktumet att det är så avslappnat som gör fredagspanelerna bra!

Skrivet av BigRedMachine:

Instämmer..

Håller helt med. Det blir stelt om ni inte tittar på varandra, keep up the good work

Permalänk

ÄLSKAR fredagspanelen! Tycker verkligen den är helt sjuuukt bra, spolar tillbaka ett antal gånger bara för att höra de bästa delarna några gånger:)

Instämmer dock i att jag tycker det är bättre om Jonas tittar in lite mer i kameran när du berättar om någonting för oss, men när du ska prata direkt med Emil känns det mest avslappnat om du tittar på honom. Men lite fler blickar i kameran så blir det kanon!

Måste bara berömma för vilka oerhörda framsteg ni har gjort med fredagspanelen jämfört med de första ni gjorde, har blivit så mycket mer avslappnat och bättre!:D

Visa signatur

Desktop: AMD Phenom2 X4 955 @ 3,6Ghz - Gigabyte 6870 @ 960/1140MHz - A-DATA SSD 510-series 120 GB - Corsair 8GB 1600MHz - Asus M4A785TD-V EVO - Corsair VX 550W 80+ - Lian Li Lancool PC-K56

Permalänk
Medlem

bra! Men jag skulle uppskatta en sammanfattning i textform, för dom som inte orkar sitta igenom 20 minuters pratande

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Medlem

Tack SweClockers med Emil och Jonas för er fredagspanel med summering av vad som har hänt inom dator och elektronikområdet under en viss tid och vad som har eller kommer att hända på SweClockers med labbet.

Några notiser från mig också.
Jonas... som andra skribenter påpekar i tråden redan, tänk mer på ditt kroppsspråk och vad du fäster din blick på - du tittar mycket på Emil med en viss upplevd trötthet emellanåt... typ, ska han [Emil] inte prata nu då!!

Det får man en känsla av som betraktare av videon, vilket blir ett störande moment för betraktaren. Så vänligen vänd dig mer (oftare) mot kameran och till de tilltänkta betraktarna ute på Internet när du ska förmedla något till oss i det här fallet fortsättningsvis, så att det blir en mer upplevd aktiv dialog med de personer som ser på videon och som ni som ska förmedla informationen till dem som önskar ta del av vad ni har att berätta om.

Emil... du blir också allt bättre på alla plan men vänligen vårda ditt språk lite mer framöver om ni, Emil och Jonas önskar en mer professionell prägel på era kommande videor d.v.s. mindre med svordomar, om det är inte direkt personligt menat i något sammanhang där det klart framgår som så. Jag bryr mig inte så mycket på det men det kan finnas andra personer framöver som kan tänkas hänga upp sig om det här och kan bli sura på dina (era) olika uttryck. Se mina notiser som i största välmening till dig men även till Jonas också och jag hoppas att ni inte tar illa upp mina notiser - förlåt på förhand om det är så.

Fortsätt annars med den inslagna vägen till kommande videos, de är uppskattade av många personer på forumet om inte annat framgår - även hos mig.

/Saint25

Permalänk
Medlem

Fredags-panelen rockar på som vanligt! Fortsätt med detta, det är klockrent!

Permalänk
Medlem

Bra och lagom långt. Proffsigt!
Jag uppskattade veckans fördjupning i tangentbord också.