"Second Chance @ Black Ops..."

Permalänk

"Second Chance @ Black Ops..."

Tjenare Swec.

Detta spel är grymt kul och så, det kan jag medge. MEN! Detta f*rbannade Second Chance? Hur många gånger har man inte blivit dödad av någon med det? Nyss upplevde jag på banan "Launch" att jag sköt ner en snubbe till Second Chance, varav han då ligger där cirka 90 meter bort och skjuter ihjäl mig på 3-4 skott med sin lilla pistol. Och det faktum att ALLA spelar med just den perken gör det ännu värre! När man som jag spelar med L96 enbart och träffar en kille tänker man, nu är han död, ladda om och byt position! Men så märker man, jahaja, det var en sån j*vel till. Så visar man sig vid fönstret igen för att skjuta honom och så knäpper han mig på nolltid med sin pistol. Är det bara jag som tycker det är grymt "Overpowered" och riktigt irriterande med den perken eller finns det andra som håller med mig?

Förlåt för mitt språk, jag är bara en bitter grabb som precis lirat sin sista BlackOps match för ett tag nu.
Vet inte heller om tråden kom i rätt forumdel, ber om ursäkt om den lades fel.

Mvh Daniel

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk
Hedersmedlem

Jag håller med om att den är otroligt irriterande, men knappast overpowered. Det man får göra är att helt enkelt vänja sig vid att alltid skjuta lite extra på folk.

Permalänk
Medlem

håller med dig fullständigt.
det värsta är väl när dom "återupplivar" sig själv!!!

spelet är bra, men ta bort bort last stand/second chance så blir alla mycket gladare åtminstone jag...

Permalänk
Medlem

jo visst fan hatar man second chance.....

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Kasta flash/stun, gör jag typ på automatik då dom inte dör. Dock är det sjukt irriterande och jag fattar inte varför dom måste ha med det i spelet överhuvudtaget :/ det är dock helt op i hardcore då pistolen faktiskt går att använda och att man tåler sjukt mycket mer eftersom att man tydligen inte kan dö under tiden man faller ner i second chance!

Permalänk

Ja men faktum är väl det att jag alltid lirar sniper och att dra iväg ett andra skott är lite knepigt ibland! ..
Deras pistoler är ju så otroligt bra också.. O.o

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

En sak som jag stör mig på är när Second chance kommer då flyger dem sakta och fort ner i marken man kan inte skjuta ner dem på direkten, det stör jag mig mest på!!!!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Klart irriterande men inte op nej. Tycker själv inte att dem är ett så stort problem då jag altid skjuter en extra salva mot allt och alla eller kör på tomahawk/ballistic som löser problemet. Dör jag av en så är det klart man blir irriterad, men jag ser dem som döda och nubs mer än att de har skillat ner en.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Spela barebones istället då?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk

Irriterande att möta men måste vara en av de sämsta perksen i spelet. Ger ju nästan ingenting att ha.

Permalänk
Medlem

Jag älskar perken. :P, Om du har en killsterak på 4 och så skjuter någon dig och så skjuter du han så får du ditt Care Package iallafall. Och så typ skriker du JAAA, Jag fick den jäveln! x3

Permalänk
Medlem

scavenger! så man har råd att peppra ordentligt

Permalänk

Varför inte bara snipa dom i huvudet och om dom lever skjut med din pistol.
Själv kör ja alltid med g11 low power scope tar alltid dom second chance dom har så lite liv kvar när dom ligger ner så de räcker typ med tre skott sen är dom döda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Overactive:

Irriterande att möta men måste vara en av de sämsta perksen i spelet. Ger ju nästan ingenting att ha.

Ger nästan ingenting? det ger mer liv klart det är OP tänk dig att båda träffar båda samtidigt då kommer han med second chance att vinna eftersom han kräver ett extra skott att döda -.-

Permalänk
Medlem

Det som jag anser är fel med last stand/final stand/second chance är att det är en orättvis perk. Om jag skjuter någon som hamnar i last stand så har jag uppenbarligen vunnit den fighten och är bättre än min motståndare, men nä, då får han tydligen en chans till. Tycker det känns som en sån perk man sätter i spelet för att göra inte-lika-bra-som-andra-fick-spelet-i-julklapp-spelare gladare. No offense till dem som fick det i julklapp och kan spela, det är ett talesätt. Sen att man gör pro-versionen till att man kan bli återupplivad är ju korkat. Aldrig att jag stannar för att återuppliva nån random som inte kan sikta från första början haha ^^

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

har ärligt talat aldrig haft problem med SC.. beror kanske dock på att jag alltid drar en 2-3 skott extra så fort jag dödar ngn ifall att.. sen efter en typ 3min så lär man sig vem som använder det och vilka som inte gör det

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

Det som jag anser är fel med last stand/final stand/second chance är att det är en orättvis perk. Om jag skjuter någon som hamnar i last stand så har jag uppenbarligen vunnit den fighten och är bättre än min motståndare, men nä, då får han tydligen en chans till. Tycker det känns som en sån perk man sätter i spelet för att göra inte-lika-bra-som-andra-fick-spelet-i-julklapp-spelare gladare. No offense till dem som fick det i julklapp och kan spela, det är ett talesätt. Sen att man gör pro-versionen till att man kan bli återupplivad är ju korkat. Aldrig att jag stannar för att återuppliva nån random som inte kan sikta från första början haha ^^

maraton pro. Springa hur länge som helst = orättvist?
hacker. Se claymores m.m genom väggar = orättvist?
Gasmask pro. Se vart flashade fiender befinner sig = orättvist?

Jag tycker det är skitirriterande ibland också, men jag tycker inte secondchance är bättre än maraton pro m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

maraton pro. Springa hur länge som helst = orättvist?
hacker. Se claymores m.m genom väggar = orättvist?
Gasmask pro. Se vart flashade fiender befinner sig = orättvist?

Jag tycker det är skitirriterande ibland också, men jag tycker inte secondchance är bättre än maraton pro m.m.

Skillnaden mellan alla de perks du nämnde och second chance är att med maraton pro = du kan flanka fienden och taktiskt rubba deras spawn
Hacker = du kan undvika alla de claymores som är överallt
Gasmask pro = visste inte att speciellt många använde det ens men det ger också ett taktiskt övertag
Second chance = i lägen där man är i underläge och även om man siktar sämre får man en till chans, varför? Det uppmuntrar att spela fegare och det ger inget taktiskt övertag. Uppmuntra spelare att bli bättre, inte att man kan slänga på en perk som gör att man kan få billiga kills.

Detta är mina åsikter och ingen är tvungen att hålla med, men jag tycker inte att fega taktiker ska uppmuntras.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

maraton pro. Springa hur länge som helst = orättvist?
hacker. Se claymores m.m genom väggar = orättvist?
Gasmask pro. Se vart flashade fiender befinner sig = orättvist?

Jag tycker det är skitirriterande ibland också, men jag tycker inte secondchance är bättre än maraton pro m.m.

OMG klart second chance är mycket mer orättvist. DU FÅR MER LIV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Androg:

OMG klart second chance är mycket mer orättvist. DU FÅR MER LIV.

flak jacket ger mer liv för granater m.m. o pro gör dig immun mot eld. OMG jätte orättvist.

Om du tycker second chance är så överlägset så varsågod.. Jag tycker inte det har någon fördel mot de "bättre" perksen.