Permalänk

Överklocka 2500K

Jag tänker som sagt överklocka, jag har kollat runt lite på forumet och läst igenom den stora guiden. 2500K och Sabertooth P67.

Jag förstår ingenting.

Hade tänkt att dra upp den till 4.5 Ghz. Det jag undrar är givetvis hur man klockar, men även vad jag klockar. Kommer det bli baseclock (?) eller turbon jag klockar?

Jag har försökt med Bittechs guide till hur man klockar upp den till 4.5, men jag lyckas inte helt och hållet. Om någon har överklockat sin 2500K kan inte den helt enkelt säga vad jag ska sätta på olika saker?

Mvh Fritjof

Ps. Säg inte läs igen. Skulle inte förstå mer då.

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

e ingen expert precis men har min på 4.5 ghz, allt jag gjorde var att ändra multiplern till 45 och vcore till 1.28, tror du kan ställa in om det ska va turbon eller om det ska vara så hela tiden, jag har det på turbon iaf men prova sök på 2500k + ditt moderkort oc typ

Permalänk
Skrivet av donk3y:

e ingen expert precis men har min på 4.5 ghz, allt jag gjorde var att ändra multiplern till 45 och vcore till 1.28, tror du kan ställa in om det ska va turbon eller om det ska vara så hela tiden, jag har det på turbon iaf men prova sök på 2500k + ditt moderkort oc typ

Tackar, dessutom är jag ganska cool! Ligger överst på google med 2500K sabertooth P67 oc!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

Nu är jag inte klar med min överklockning så jag tänker inte yttra mig själv men de här sidorna har jag läst på och tycker de är ganska lättförståeliga, de gäller för asus p8p67 men sabertooth kanske har ett liknande bios tänker jag mig, du kan ju kolla.

http://forums.pcper.com/showthread.php?t=474757

http://www.clunk.org.uk/forums/overclocking/39184-p67-sandy-b...