Permalänk
Medlem
Skrivet av H3Nc3:

Var nog för många år sedan när jag skulle testa en grej med brödrosten, skulle kolla ifall ett tuggummipapper (glansigt aluminium på insidan tydligen) skulle tändas ifall man satte den mot de glödande trådarna som syns där i. Det som hände var att det blev en smäll och jag hoppade till, blev sjukt chockad av det. Jag måste ha varit runt 13 år vid tillfället, farligt att vara nyfiken ibland..

Några dagar senare undrade föräldrarna varför brödrosten inte funkade som den skulle, så det blev ett nytt köp..

Jag satte fingret mot trådarna, slog på brödrosten och vart chockad i dubbel bemärkelse. Hade tänkt att kolla hur snabbt dom blev varma, men det var inte det jag fick känna, hehe

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Jag satte fingret mot trådarna, slog på brödrosten och vart chockad i dubbel bemärkelse. Hade tänkt att kolla hur snabbt dom blev varma, men det var inte det jag fick känna, hehe

Haha ja du, det är en förjävlig apparat det där..

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Avstängd

*Kastat en biljardboll i en skolkamrats ansikte
*Drämt till en skolkamrat i ansiktet med en stylta
*Krossat fönsterrutor på skolan för att slippa ha lektion pågrund av temperaturen som blev (vinter)
*Gått upp på skolans tak och plockat ned parabolen
*Eldat i skogen som slutade i mindre skogsbrand
*Kört trimmad moped och fick böta för det
*Tömt brandsläckare i skolan - gott när flera står och badar i pulver
*Stängde av hela skolans nätverk genom att kortsluta servern
*Dumhet & dumhet - gått hem på håltimmar/lunchraster för att ha lite kul med min dåvarande kk.
*Hotat till mig en cykel av någon okänd med en softairgun
*Skjutit sönder några växthus med luftgevär
*Gjort bort mig x-antal gånger på krogen

En annan rolig sak som hänt var när jag och mitt x var på krogen. En kille började titta lite konstigt på henne varvid jag frågar honom varför? Han svarar att han är bög - troligen av rädsla då jag kan uppfattas som hotfull/aggressiv. Då frågar jag honom om jag är snygg hahaha..

Har gjort mycket, mycket mer dumma saker men det skulle krävas en väldigt lång lista!

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pissespann:

*Kastat en biljardboll i en skolkamrats ansikte
*Drämt till en skolkamrat i ansiktet med en stylta
*Krossat fönsterrutor på skolan för att slippa ha lektion pågrund av temperaturen som blev (vinter)
*Gått upp på skolans tak och plockat ned parabolen
*Eldat i skogen som slutade i mindre skogsbrand
*Kört trimmad moped och fick böta för det
*Tömt brandsläckare i skolan - gott när flera står och badar i pulver
*Stängde av hela skolans nätverk genom att kortsluta servern
*Dumhet & dumhet - gått hem på håltimmar/lunchraster för att ha lite kul med min dåvarande kk.
*Hotat till mig en cykel av någon okänd med en softairgun
*Skjutit sönder några växthus med luftgevär
*Gjort bort mig x-antal gånger på krogen

En annan rolig sak som hänt var när jag och mitt x var på krogen. En kille började titta lite konstigt på henne varvid jag frågar honom varför? Han svarar att han är bög - troligen av rädsla då jag kan uppfattas som hotfull/aggressiv. Då frågar jag honom om jag är snygg hahaha..

Har gjort mycket, mycket mer dumma saker men det skulle krävas en väldigt lång lista!

gangsta!

jag har oxå eldat i skogen, men lyckligtvis lyckades jag och den jag eldade med släcka eländet!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aka_The_Barf:

gangsta!

jag har oxå eldat i skogen, men lyckligtvis lyckades jag och den jag eldade med släcka eländet!

Hehe, jag skulle nog kalla mina handlingar för idioti - Numer är jag en drivande egen företagare

Många verkar ha luntat en del i yngre ålder, måste vara grottmänniskorna i oss som lockar

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Skrivet av Pissespann:

En annan rolig sak som hänt var när jag och mitt x var på krogen. En kille började titta lite konstigt på henne varvid jag frågar honom varför? Han svarar att han är bög - troligen av rädsla då jag kan uppfattas som hotfull/aggressiv. Då frågar jag honom om jag är snygg hahaha..

Iskallt

Kom på en jobbig sak jag gjorde när jag gick i lågstadiet.
Jag gick berserk på allt och alla i ett klassrum när jag blev arg så att hela min klass och lärare låste in sig i ett litet grupprum.
Skäms big time när jag tänker på det, men som jag brukar säga när jag gör bort mig: Jag gillar att bjuda på mig själv. (Inombords dör jag)

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Jag och tre stycken kompisar var ute och gick när vi var 13-14, vi såg/hörde plötsligt att det var en sk fjortis fest i en lägenhet ca 200 meter bort, så vi gick dit för att se vad som försegick... Det borde vi inte gjort, för lagom tills vi kom dit och hade varit där i .... ja kanske... 2minuter så kom soc och polisen på besök. Så man fick ta ett snack med soc och föräldrarna några dagar senare:D

Permalänk
Medlem

När jag var mindre och fick min första dator (begagnad kontorsdator) så var jag hur glad som helst.
Men så en dag så öppnade jag datorn och för att se hur insidan såg ut. Då får jag se alla jumpers som satt på moderkortet.
Vad gör jag då? Jo jag tänker för mig själv, vad är det för skit. Så jag rycker bort alla jumpers och slänger dem :).

Då startade ju inte datorn sedan så jag blev ledsen och fick hitta på en rövarhistoria att blixten slagit ned och förstört min dator buhu :D.

Kan fan inte sluta skratta åt detta idag då man måste ha varit mer pantad än en blondin.

Permalänk

Klippte en kabel med kräm på idag.. Poff.. och ett litet märke på avbitaren

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Klippte en kabel med kräm på idag.. Poff.. och ett litet märke på avbitaren

Det har jag också gjort en gång. Då ropade någon: Dog du?!

Permalänk
Skrivet av Fr1dd:

Det har jag också gjort en gång. Då ropade någon: Dog du?!

Jo det är sånt som händer. Fast det händer ju rätt ofta att man kopplar med ström på så att de inte händer mer än de gör är rätt otroligt.
Sen så går jag en del med en annan snubbe som lär mig lite hur han gör i badrum etc och han brukar dra JFB ett par gånger i veckan ' Ja med det visste jag ju' 'Nej, vad har jag gjort nu' 'Tog jag med mig kabel' ? haha börjar nog gå nerför för han snart. Dock väldigt bra arbetskamrat som förgyller tillvaron lite.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Av nån outgrundlig anledning så lyckade jag som typ 8 åring att tända på en sån där "Jas-smällare" på mitt rum. (Alltså en sån där som snurrar upp i luften och lyser i massa färger. De såg då ut som JAS-plan minns jag.)
Eftersom den låg på golvet och färdades uppåt så fastnade den under min t-shirt. Röken ligger tät i mitt rum och morsan ropar å frågar vad jag håller på med. Panikslagen som man var så svarar man med "Ingenting!"
Jo för att det hela gick obemärkt förbi..... Not!
Brännhål i tröjan och brännmärken på magen har då hindrat mig från att tända smällare inomhus sedan dess
Hur mycket jag än tänker på det så kan jag för mitt liv inte förstå vad som gick genom huvudet den dagen.
Jag får köra på "ung och oförståndig"-kortet

Måste också ta en grej so men polare lyckades med. Verkligen en bedrift.
Han åkte snowboard, kom till en liftövergång, där man korsar liftspåret alltså, stannar och låter ett gäng passera, ska sen ta sig över. PÅ nåt jävla vis lyckas han, mitt på spåret, falla handlöst framåt, landa på nåt skevt sätt så han bryter 3 revben. En annan polare släpar, asgarvande, honom ur liftspåret medan folk i liften tittar förbryllat på. Plan mark, snowboard, 3 brutna revben, skills

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

Måste också ta en grej so men polare lyckades med. Verkligen en bedrift.
Han åkte snowboard, kom till en liftövergång, där man korsar liftspåret alltså, stannar och låter ett gäng passera, ska sen ta sig över. PÅ nåt jävla vis lyckas han, mitt på spåret, falla handlöst framåt, landa på nåt skevt sätt så han bryter 3 revben. En annan polare släpar, asgarvande, honom ur liftspåret medan folk i liften tittar förbryllat på. Plan mark, snowboard, 3 brutna revben, skills

//BG

vissa kan dom haha! måste ha varit en underbar syn. hade det varit jag hade jag nog garvat trots att jag hade 3 brutna revben

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Din dummaste bedrift genom tiderna, det vet jag väl kanske inte. Men jag kommer ihåg när man var en 8-9 år och man hade haft en diskussion med morsan och man tyckte att hon kanske inte var så där jätte schyst så låg man i sängen ( man hela tyckte världen var totalt orättvist ) och med en barnsax ( ni vet en sån liten med plastade ringar ) börja klippa i sänglampa sladden, då lampan var tänd.

Och rätt som det var så blixtrade det till, och hela rummet täcktes utav ett gitantiskt ljussken. Saxen blev kolsvart och hade inte saxen varit gummibelagd vid ögglorna så vete fan om man har suttit där man sitter i dag.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Klippte en kabel med kräm på idag.. Poff.. och ett litet märke på avbitaren

Haha det har jag gjort nån gång.. har även lyckats smälta spetsen på spetstången när man råkat slinta :S

Inte varit med om nåt allvarligt.. En på firman skulle dock skarva en kabel eller något som var avgrävd.. Han tänkte ju att den garanterat var spänningslös men slog med polygripen på änden "BOOOM" .. Kollegan utbrister "OOJ DET VAR VISST STRÖM HÄR".. .. Har för mig kabeln var säkrad 150A eller något.. Chockad stackarn Tur det gick bra iaf

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

2009-06-28, 06:12

Skrivet av Sanazin:

mubarak du e fanimig galen xD

aldrig har denna quote varit så aktuell

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem
Skrivet av hollywoodstar:

2009-06-28, 06:12

aldrig har denna quote varit så aktuell

Hur kom det sig att du hittade det inlägget?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av hollywoodstar:

2009-06-28, 06:12

aldrig har denna quote varit så aktuell

...Man är väl lite synsk xP

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Haha...

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

En dum sak ja gjorde en gång var att jag skulle spela en morsa i en spansk pjäs i 6an. Det fanns inga tjejer kvar som kunde spela mamma så det behövde vara en kille. Den dagen vi skulle spela upp pjäsen började tjejerna i min klass tjata om att jag borde ha smink på mig för att det skulle se bättre ut. Jag vägrade först, men tillslut gick jag dumt nog med på det. Sen när pjäsen var slut så skulle jag tvätta av det så jag gick till toaletten. Men skiten gick ju inte bort! Och tjejen som hade sminkat mig vägrade ge mig sånt där borttagningsmedel. Så jag fick gå runt sminkad i skolan med smink hela dagen och blev mobbad resten av veckan typ, kul..

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Din dummaste bedrift genom tiderna, det vet jag väl kanske inte. Men jag kommer ihåg när man var en 8-9 år och man hade haft en diskussion med morsan och man tyckte att hon kanske inte var så där jätte schyst så låg man i sängen ( man hela tyckte världen var totalt orättvist ) och med en barnsax ( ni vet en sån liten med plastade ringar ) börja klippa i sänglampa sladden, då lampan var tänd.

Och rätt som det var så blixtrade det till, och hela rummet täcktes utav ett gitantiskt ljussken. Saxen blev kolsvart och hade inte saxen varit gummibelagd vid ögglorna så vete fan om man har suttit där man sitter i dag.

Ingen större fara att klibba kabel med oisolerad tång/sax.Du kan ta i fasen också så länge du inte är jordad(håller i ett element eller liknande). Kortslutningen går enklaste vägen då du klipper i kabel och det är från fasen till nollan. Väldigt sällsynt att man dör av vanlig 230 så länge man inte på något sätt fastnar i det.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden55:

En dum sak ja gjorde en gång var att jag skulle spela en morsa i en spansk pjäs i 6an. Det fanns inga tjejer kvar som kunde spela mamma så det behövde vara en kille. Den dagen vi skulle spela upp pjäsen började tjejerna i min klass tjata om att jag borde ha smink på mig för att det skulle se bättre ut. Jag vägrade först, men tillslut gick jag dumt nog med på det. Sen när pjäsen var slut så skulle jag tvätta av det så jag gick till toaletten. Men skiten gick ju inte bort! Och tjejen som hade sminkat mig vägrade ge mig sånt där borttagningsmedel. Så jag fick gå runt sminkad i skolan med smink hela dagen och blev mobbad resten av veckan typ, kul..

Jobbigt läge... Jag fick en av mina kompisar att gå runt med en stor röd prick i pannan ett par dagar på skolan. Kan säga att vi hade spelat badminton på idrotten och jag fick ett perfekt läga att smasha precis framme vid nätet och smack rätt i pannan på honom på kanske två meters avstånd och jag fick en perfekt träff med mycket kraft. Hade jag varit smartare så hade jag bara knackat ner den på andra sidan nätet men här tar man i för kung och fosterland och träffar kompisen mitt i pannan

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

De jag aldrig skulle göra om igen,,, Körde en Skyline R33 GTS-T från GBG till Helsingborg på 1h10min,, och då tankade jag i engelholm också.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Sprängt en micro i en kyrka så kyrkan rökskadades då jag inte visste hur micron fungerade och var trött.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

De jag aldrig skulle göra om igen,,, Körde en Skyline R33 GTS-T från GBG till Helsingborg på 1h10min,, och då tankade jag i engelholm också.

För oss som inte bor där nere, hur lång sträcka är det?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

För oss som inte bor där nere, hur lång sträcka är det?

2 timmar 6 min
E20/E6
213 km

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skippy:

2 timmar 6 min
E20/E6
213 km

Åfan. 213km på 70 minuter är inte dåligt, inklusive ett tankstop

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

De jag aldrig skulle göra om igen,,, Körde en Skyline R33 GTS-T från GBG till Helsingborg på 1h10min,, och då tankade jag i engelholm också.

Dyrt eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

De jag aldrig skulle göra om igen,,, Körde en Skyline R33 GTS-T från GBG till Helsingborg på 1h10min,, och då tankade jag i engelholm också.

Äh, va fan. Vanlig autobahn hastighet ju(180ish får jag det till) Sen heter det Ängelholm också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Åfan. 213km på 70 minuter är inte dåligt, inklusive ett tankstop

Jo, undan gick de:P kommer ihåg att jag gjorde 240 upp för hallands åsen

Skrivet av aluminium:

Dyrt eller?

Nä, jag klarade mig, men närsta gån kanske de inte går lika bra:P

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra