Permalänk
Medlem

Half-Life

Äntligen.. Har KÖPT HL och tänkte sätta mej ner å spela, helt lagligt. Men vad får jag se? Eller rättare sagt: inte se. Jag öppnar paketet, där ligger cdn precis som den ska.. Installationen går fint. Sen kommer den vanliga frågan om CDkey.
Jag har letat igenom varenda liten textruta i häftet, alla skrymslen i fodralet, precis överallt på skivan, men jag kan inte hitta nån CDkey. Fodralet var inplastat när jag köpte det, så jag tvivlar på att nån har snott cdkeyn. Men jag kan ha fel....
Är det nån som har lust att tala om för mej vart den brukar stå skriven?

Visa signatur

medieteknik. wehhaaa!

Permalänk
Medlem

det står ju PÅ skivan kanske...

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

Har letat igen. Men PÅ CDn står det inte...

Visa signatur

medieteknik. wehhaaa!

Permalänk
Medlem

LoL, Den finns där.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

GAAAHHH!! Jag blir galen... Står den gömd på nåt sätt så att det ska va svårt att se den eller?

Visa signatur

medieteknik. wehhaaa!

Permalänk
Medlem

Har du bestseller-serien så står den ju längst ner i högra hörnet på framsidan av manualen.

Permalänk
Medlem

Hmm.. Ja jag köpte BestSeller series "Over 2.5 million copies sold!" Half-Life.
Manual.. Tss... Jag fick nån liten broshyr om hur man installerar, systemkrav, hur main menu fungerar, en supportsida och en garanti/registreringssida. Vet inte om det kan kallas manual, men det var allt som fanns med förutom cdskivan. På den står det iaf ingen CDkey... Om den inte är inbakad bland dom tecken som står i halflife loggan. Men det kan jag inte tänka mej..
Äh.. Jag går till Åhléns imorn och lämnar tebax spelet...

Visa signatur

medieteknik. wehhaaa!

Permalänk
Medlem

Har du kollt längst ner i hörnet på "manualen", där borde den stå om det var versionen som kommer i en DVD-box! Annars är det bara och gå tillbaka och byta spelet.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Avstängd

Vän,

Serienumret är svårt att se, men det finns där. På första sidan av manualen (utsidan, alltså), längst nere i vänstra hörnet ser du en finskriven sifferkombination. Det står Sierra till höger om koden (eller i mitten av pappert) där nere. Koden är skriven med svart text. Slår du upp första vanliga sidan (men du skall titta på utsidan) står det med stora bokstäver "Getting started".

Jo, jag hade samma problem som dig när jag köpte spelet. Trodde också först att jag inte fått något serienummer och höll på att bli galen.

Jag tror att jag har samma version som dig. Mitt kostade 149 kr och ingår i BestSeller Series. Ser ut som ett DVD-fodral.

Permalänk
Medlem

Vi har samma spel. Mitt kostade oxå 149 kr, ingår i BestSeller series och fodralet är av DVDtyp.. Men nåt serienummer har jag inte...
Så här ser det ut...
På utsidan av manualen står det längst upp: BestSeller SERIES
Sen komer den orangea Half-Life bilden, med logga och text som täcker upp nästan hela sidan.
Under den finns texten Sierra, längst ner i mitten precis som du skrev. Jag har kollat med förstoringsglas och superlampa, men inte hittar jag ens nåt spår av nån text varken till höger, vänster, ovanför eller under Sierra texten...
På nästa uppslag står det som sagt Getting Started med stora bokstäver...
Fattar inte hur det har lyckats försvinna. För nu har jag totalt gett upp hoppet om att hitta nåt serienummer....

Btw.. Norrahammar är ju bekant.. Man kanske känner till dej?

Visa signatur

medieteknik. wehhaaa!

Permalänk
Avstängd

Kan stå på baksidan av fodralet.

Permalänk
Medlem

Där det här ovan står PC CD-ROM stod min nyckel. Fast på manualen då vill säga.

Visa signatur

Old math teachers never die, they just tend to infinity.

Permalänk
Medlem

Du får väl gå o fråga dom i affären då

Permalänk
Medlem

Hmm, har inte kollat på mitt bestseller, fast jag är ganska säker på att det står inne i fodralet med.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Det där hände för mig med ett ex av Warcraft II. CDkeyn fanns helt enkelt inte. Fick sticka och byta så fick jag en vacker cdkey.

Visa signatur

No Tomorrow

Permalänk
Avstängd

Säkrast att beställa spelen, det spelar ingen roll om spelet är inplastat.

Min Return To Castle Wolfenstein hade plast över fodralen men igen Cd-key... varför? någon hade köpt spelet och gjort en kopia samt snott cd-key och lämnat tillbaka spelet... butiken plastar in spelet igen så att dom kan sälja det åter... skit kul men sant.

Detta kan en kompis bekräfta då han jobbar på en spel butik, inget tårar fälda. polarn fixar nya cd-key till mig... samt spel till inköps pris plus att han får nästan alla nya spel som han "måste" provspela, så att han kan rekomentera spel till andra.

Visa signatur

[size="1"]AMD Athlon 1200/133|EPoX-8KTA3+PRO|SamSung 1024MB|600W|GeForce3|WCD 40GB|SamSung 60GB|WinXP PRO|Felia ADSL[/size]

Permalänk
Medlem

Så vad du säger är alltså att din polare tar och säljer spel till dig för det priset butiken har inhandlat det (får han göra det???), samt att han fixar en ny key till dig eller(?) plus att han även måste provspela spelen när dom kommer in (och då alltså koppiera ut som till dig och dina vänner(?)). Förstod jag allt rätt då eller?

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

jag har köpt 2 best seller spel och på båda så har cd:keyn stått längst ner i vänstra hörnet på manualen, konstigt att den inte gör det på din..
aja, hoppas du får den snart, du kan få min cd key (den e orginal)

Visa signatur

Med sunt förnuft.

Permalänk
Medlem

Re: Half-Life

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tHorSeYE
Äntligen.. Har KÖPT HL och tänkte sätta mej ner å spela, helt lagligt. Men vad får jag se? Eller rättare sagt: inte se. Jag öppnar paketet, där ligger cdn precis som den ska.. Installationen går fint. Sen kommer den vanliga frågan om CDkey.
Jag har letat igenom varenda liten textruta i häftet, alla skrymslen i fodralet, precis överallt på skivan, men jag kan inte hitta nån CDkey. Fodralet var inplastat när jag köpte det, så jag tvivlar på att nån har snott cdkeyn. Men jag kan ha fel....
Är det nån som har lust att tala om för mej vart den brukar stå skriven?

På manualen länst ned i vänstra hörnet.
Vänster om Sierra-loggan.

Om du fortfarande har problem så kommer jag scanna in min manual och visa dig.

Visa signatur

"The desire for perfection is that desire wich always makes every pleasure appear incomplete, for there is no joy or pleasure so great in this life that it can quench the thirst of our soul..." - Dante Alighieri

Permalänk
Medlem

Asså, du kan få min key med, har ett par, alla orginal, spelar ändå inte HL längre...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Så vad du säger är alltså att din polare tar och säljer spel till dig för det priset butiken har inhandlat det (får han göra det???), samt att han fixar en ny key till dig eller(?) plus att han även måste provspela spelen när dom kommer in (och då alltså koppiera ut som till dig och dina vänner(?)). Förstod jag allt rätt då eller?

Nja, jag formulera lite fel. (var lite trött)

Jag får CD-key till dom spelen som saknar en giltig sådan, sen får han bara köpa en av varje spel till inköps pris antagligen till sig själv eller någon annan, ej till båda.

Sedan att han "måste" är inte sånt som man tänker att han får spelet hem eller så, utan han får provspela i butiken enbart
Och troligt viss i support syfte...

Visa signatur

[size="1"]AMD Athlon 1200/133|EPoX-8KTA3+PRO|SamSung 1024MB|600W|GeForce3|WCD 40GB|SamSung 60GB|WinXP PRO|Felia ADSL[/size]

Permalänk
Avstängd

Kolla efter "KEY CODE" om du inte hittar "CD KEY"

BestSeller ska ha "KEY CODE" på högra nedersta hörn på framsidan av manualen (manualen har troligtvis samma bild som omslaget på fodralen) ... typ som man lärde sig att skriva sitt namn på tekningarna i lekskolan.. dock lärde jag skriva namnet först i ettan

Visa signatur

[size="1"]AMD Athlon 1200/133|EPoX-8KTA3+PRO|SamSung 1024MB|600W|GeForce3|WCD 40GB|SamSung 60GB|WinXP PRO|Felia ADSL[/size]

Permalänk
Medlem

CD key: 2609-52097-**** den e orginal, vill du ha dom 4 sista så be snällt.

Visa signatur

Med sunt förnuft.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nagrazol
CD key: 2609-52097-**** den e orginal, vill du ha dom 4 sista så be snällt.

ehh?? läs reglerna..inga cd keys förutom 1337-80Y5-N3V34-A5K-F04-CDK3Y5

Permalänk
Medlem

Tack för svaren.. Men det löste sej till slut ändå!

I måndags mailade jag till Sierra i England och frågade vad jag skulle göra. Fick svar igår där dom skrev att bara jag skickade min adress "for our records" så skickar dom en ny CD-key till mej. Jahopp tänkte jag.. Vad bra, för nu har jag ju redan lämnat tillbaka spelet

Så idag när jag kom hem fick jag ett mail med en sprillans ny CD-key. Pengarna för spelet har jag ju fått tillbaka dom med.. Haha Helt perfekt. Men jag har ju lärt mej nåt av det här.. Man ska inte köpa spel... Det e bara krångel.

Fast om nån känner sej manad att skicka CD-keys till mej så är ni ju välkomna ändå! thorseye@macnytt.com

Visa signatur

medieteknik. wehhaaa!