Permalänk
Medlem

Få bioljudet till tvn

Hej. har nyligen köpt ett : http://www.netonnet.se/art/ljud-och-musik/hemmabio/51-hemmabi... och nu har jag problem med att få ljudet till tvn.
Det fungerar bra när man kollar på film genom dvdn, men vet inte hur jag skall göra för att få ljudet till min tv. När jag startar DVDn slår tvn med automatik på dvdn och jag har alltså inte den blekaste om hur jag skall få ut ljudet i vanligt tv-tittande.

Tvn är en sprillans ny LG 50" så jag antar att det inte kan vara fel på den på något vis. Någon som har en guide eller vet hur man skall göra för att få ut bioljudet till tvn.

Mycket tacksam för svar!

Permalänk

Den ska inte kopplas till en boxer då? Känns mer logiskt eftersom att ljudet kommer därifrån

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

Jo, problemet är det att det bara finns en scart utgång i boxern, måste man köpa en ny sådan då?
Tack för svaret!

Permalänk
Medlem

Jag gör så att jag kopplar in allt in i tv:n (tvbox, ps3, ps2, htpc) sen tar jag ljud ut från tv till förstärkaren, ditt fall dvd:n och låter den spela upp allt.
Hoppas de hjälper

/Robbin